|
Post by Catherine on Dec 12, 2006 17:35:31 GMT 1
Is er hier iemand die soms naar Franse Musicals gaat, als deze in België te zien zijn? Binnenkort spelen ze "Le Roi Soleil" in Vorst nationaal en ik ben wel van plan om te gaan zien.
Ik heb enkele jaren geleden "Notre Dame de Paris" gezien en de originele franse "Romeo et Juliette".
Ik vind dat Franse musicals een aparte stijl hebben waarvan ik toch kan genieten. Het is vaak een verhaal dat zich in het verleden afspeelt, gecombineerd met moderne elementen. Kledij is vaak heel modern en vooral de dans en muziek hebben een moderne tint.
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 12, 2006 19:10:36 GMT 1
Ik heb nog nooit een Franse musical gezien....
|
|
|
Post by Catherine on Dec 12, 2006 19:59:29 GMT 1
Is het om wille van de taal? Of hebben de musicals je gewoon nooit aangesproken?
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Dec 12, 2006 20:10:20 GMT 1
Ik heb de Franse dvd van "Roméo et Juliet" al verschillende keren gezien, maar meer ervaring met het bekijken van Franse musicals heb ik ook niet..
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Dec 13, 2006 7:15:53 GMT 1
ik heb er ook geen ervaring mee, ben er noig nooit naartoe geweest. OOk gewoon om dat de taal mij niet echt ligt
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 13, 2006 13:58:39 GMT 1
goh, niet echt omwille van de taal, ik zou wel eens een musical in het frans willen zien, maar het is er gewoon nog niet van gekomen
|
|
|
Post by Catherine on Dec 13, 2006 23:22:31 GMT 1
Ik vind het gewoon vreemd ... want fransen brengen regelmatig een musical naar België. Ik vind het zelfs raar dat er zo zelden iets over gezegd wordt op Musicalsite.
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 14, 2006 13:12:26 GMT 1
ja, dat vind ik eigenlijk ook wel...kheb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat er ook franse zijn, alléja, over de engelse wordt nog veel meer gesproken dan over de franse,é...eigenlijk is dat wel jammer
|
|
linda
Auditie kandidaat
|
Post by linda on Dec 14, 2006 13:43:27 GMT 1
Ik waag me maar niet aan franse musicals.... Nederlandse en Belgische gaan helemaal goed, engelse lukt ook nog wel, maar frans ik ben bang dat ik dat niet ga volgen
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Dec 14, 2006 20:18:21 GMT 1
Ik ben ook nog nooit naar een Franse musical gaan kijken. En dat ook omdat de taal me niet aanspreekt. Altijd al heel slecht in geweest
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 15, 2006 17:11:34 GMT 1
om die reden is het bij mij niet..kben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel ik ervan zou begrijpen, na al die jaren frans...
|
|
|
Post by Catherine on Dec 17, 2006 22:39:25 GMT 1
Taal is eigelijk niet zo zeer een probleem zijn bij mij. Mijn Duits is mega slecht, maar toch zou ik doodgraag Tanz der Vampire eens willen zien. Ik lees gewoon het verhaal op voorhand, dan kan je toch nog volgen, niet?
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 21, 2006 10:47:03 GMT 1
ja, das eigenlijk wel een goed idee, gewoon wat research doen zodat je weet waar het over gaat. Al weet je dan natuurlijk ht einde wel al...
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Dec 21, 2006 13:49:42 GMT 1
Ik had net het tegenovergestelde met "Elisabeth".. Mijn talen zijn in orde (heb er 6 geleerd op school, en studeer er nu in verder), maar toen ik de Duitse muziek hoorde, begreep ik alles wel, maar ik snapte de verhaallijn niet echt .. Vind het nog steeds een mysterieus verhaal, wil dringend de musical eens zien! In het Duits! Nu goed, Franse musicals dus.. Mijn ervaring reikt nog steeds niet verder dan enkele losse Franse musicalliedjes en de dvd en cd's van "Roméo et Juliette".
|
|
|
Post by liesbeth on Dec 21, 2006 14:14:38 GMT 1
ook nog geen franse gezien ... maar de muziek van romeo et julliete is mooier in het frans vind ik persoonlijk. zou graag ook de dvd hebben, wijkt die sterk af van de vlaamse productie?
|
|