|
Wicked
May 11, 2007 17:07:52 GMT 1
Post by theaterfreak on May 11, 2007 17:07:52 GMT 1
dat fragment van "wicked" ziet er fantastisch uit op de site. dat mag zo snel mogelijk naar vlaanderen komen. Edit (Catherine) - Titel niet volledig in hoofdletters zetten aub.
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Wicked
May 11, 2007 17:49:33 GMT 1
Post by LiseloT on May 11, 2007 17:49:33 GMT 1
Hoop ook dat we dat hier in de buurt eens te zien krijgen!
Heb onlangs ook een stuk van de song "Defying gravity" gehoord (en gezien -was een filmpje-), maar dan in een Vlaamse versie: "Bezweer de zwaartekracht" door Maike Boerdam! Idina Menzel evenaren is niet simpel -ik zou er me ook niet zomaar aan durven wagen als artiest-, maar Maike als Elphaba zie ik eigenlijk wel zitten!
Edit: Maike zong dit trouwens tijdens Musicals in Ahoy 2006, fragmentje vind je op internet!
|
|
|
Wicked
May 11, 2007 23:16:26 GMT 1
Post by Catherine on May 11, 2007 23:16:26 GMT 1
Ik hoop Wicked nog te zien in Londen dit najaar... ik heb de CD hier thuis liggen en die heeft al ontelbare keren opgestaan. Echt een aanrader ! "For Good" en "As long as your mine" zijn twee andere prachtige liedjes. Vooral de tekst van For Good vind ik zo mooi... Het boek heb ik ook gelezen... het is iet wat raar, maar zeer interessant en leuk om te lezen. Je leest gewoon het levensverhaal van de Heks uit "the Wizard of Oz". Je bekijkt ook het verhaal van Dorothy vanuit de Heks haar perspectief en dat schijnt een heel ander licht op het verhaal. Ik vind "Wicked" en "Son of a witch" (vervolg van wicked) echt wel leuke boeken omdat je er zelf je betekenis aan moet geven. Je moet er zelf eens over nadenken... en je eigen mening vormen. (Nu ja, eigelijk is dat bij eender welk boek zo, maar bij deze boeken is het extremer)
|
|
luna
Debutant
|
Wicked
May 12, 2007 22:26:01 GMT 1
Post by luna on May 12, 2007 22:26:01 GMT 1
Over het bericht van Willemijn Verkaik als Duitse Elphaba in Stuttgart ben ik ook zéér enthousiast. Ik zou bijna willen gaan kijken hoe ze het doet...
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Wicked
May 13, 2007 10:49:49 GMT 1
Post by LiseloT on May 13, 2007 10:49:49 GMT 1
Ik hoopte "Wicked" in september te gaan zien, maar waarschijnlijk wordt dat vrij onmogelijk door mijn herexamens (aangezien mijn reisgezel enkel tussen 1 en 8 september vrij heeft en mijn herexamens kunnen duren tot 15 september..). Hoop dat ik zo snel mogelijk toch nog een ander gaatje vind, want wil deze productie echt gaan zien! Ook hier staat de cd heel veel op en kan ik alles al uit mijn hoofd meezingen! Ben ook zeer blij met het nieuws van Willemijn! Ik ben echter smoorverliefd op het Engels en op Londen, dus plannen om "Wicked" te gaan bekijken in Duitsland zijn er niet direct..
|
|
Matthew
Auditie kandidaat
|
Wicked
May 13, 2007 15:01:25 GMT 1
Post by Matthew on May 13, 2007 15:01:25 GMT 1
Ik heb een paar maand geleden een Musical Tour gedaan in London. Ik heb toen de drie beste musicals van dat moment gezien: Wicked, Avenue Q en uiteraard Spamalot.
Wicked is echt geweldig. Soms barst het van het sarcasme als je het vergelijkt met het originele verhaal van The Wizard of Oz... de zin die mij het meest is bijgebleven is 'Elphaba, I know you don't want to hear it but someone needs to say it: You are out of control!'
Ik hoop dat de musical ook naar Nederland komt. Volgens een woordvoerder zijn er onderhandelingen, maar voorlopig laten ze eerst de test lopen in Duitsland.
|
|
|
Wicked
May 13, 2007 17:25:50 GMT 1
Post by webberfan on May 13, 2007 17:25:50 GMT 1
Ik heb het geluk gehad om Wicked in Londen te gaan bekijken, enkele weken na de première. Dit betekende dat de originele cast nog aanwezig was. Vooraf was ik met iets of wat reserve naar de musical getrokken. Ik was destijds allerminst onder de indruk van de Wizard of Oz en vreesde dat er hier op een typisch Amerikaanse wijze op hetzelfde refreintje zou verder geborduurd worden.
NIets was echter minder waar. Wicked is een topproductie in alle betekenissen van het woord. Muziek, tekst, decors, enscenering, enz. Het Londense Apollo-Victoria Theater is de perfect omkadering voor deze mega-musical. Wat mij opviel is dat wicked goed aanslaat bij het jonge publiek, maar dat er voor de iets ouderen een zeer ernstige ondertoon is. Op verschillende momenten wordt het afgaan op uiterlijke schijn en de Amerikaanse way of life zwaar op de korrel genomen. Ik vond Wicked een prachtige ontroerende musical.
Ik vrees echter dat de Wizard of OZ in Vlaanderen te weinig gekend is om een productie van Wicked tot een succes te maken.
|
|
Matthew
Auditie kandidaat
|
Wicked
May 13, 2007 18:03:08 GMT 1
Post by Matthew on May 13, 2007 18:03:08 GMT 1
Ik vind dat ze dan een kleine proloog ofzo moeten maken die alles uitlegd. In het boek van Gregory Maguire zit dat ook, een proloog van een paar pagina's waarin de Wicked Witch of the West op haar bezem Dorothy, The Lion, The Scarecrow en The Tin Man achtervolgt en ze het hebben over hoe slecht ze is ("She is castrated!" blijft een geweldig zinnetje). Ik denk dat het toch wel een succes kan worden
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Wicked
May 14, 2007 8:41:39 GMT 1
Post by LiseloT on May 14, 2007 8:41:39 GMT 1
Ik heb nog nooit iets van "The Wizard of Oz" gezien of gehoord, maar ik snap toch ook volledig het verhaal van "Wicked" (en daar heb ik alleen de cd van)! Denk dat het niet echt nodig is om het hele verhaal te kennen. 't Is natuurlijk leuk dat je meer context kent, maar niet direct nodig om van een productie als "Wicked" te genieten! Met zo'n prachtige muziek en noten heb je ijzersterke acteurs en actrices nodig, dus dan kan het toch alleen een succes worden?
|
|
|
Wicked
May 14, 2007 20:54:59 GMT 1
Post by Catherine on May 14, 2007 20:54:59 GMT 1
Ik heb nog nooit iets van "The Wizard of Oz" gezien of gehoord, maar ik snap toch ook volledig het verhaal van "Wicked" (en daar heb ik alleen de cd van)! Denk dat het niet echt nodig is om het hele verhaal te kennen. 't Is natuurlijk leuk dat je meer context kent, maar niet direct nodig om van een productie als "Wicked" te genieten! Met zo'n prachtige muziek en noten heb je ijzersterke acteurs en actrices nodig, dus dan kan het toch alleen een succes worden? Nee inderdaad, je hebt het verhaal van the Wizard of Oz helemaat niet nodig om het verhaal te begrijpen, maar als je het kent dan krijgt het verhaal nog een extra dimensie en dat vind ik wel leuk. Trouwens, de musical is op sommige momenten vrij radicaal aangepast (tgo het boek dan) om er beter een apart verhaal van te maken.
|
|
|
Wicked
Jul 7, 2007 17:20:55 GMT 1
Post by hpjfansite on Jul 7, 2007 17:20:55 GMT 1
Heb de cd ook alvast in mijn bezit en ik vind hem superfantastisch goed, popular, Iam not that girl, en inderdaad defying gravity, stuk voor stuk supernummers.
|
|
|
Wicked
Aug 14, 2007 21:59:57 GMT 1
Post by milkyway on Aug 14, 2007 21:59:57 GMT 1
Wicked is fantastisch! Een echte aanrader! Met de fenomenale Kerry Ellis als Elphaba (in Londen). Ik ben fan De muziek is adembenemend en"What is this feeling" is één van mijn favorieten Zeker zien!!!
|
|
|
Wicked
Aug 15, 2007 20:45:59 GMT 1
Post by mistermagic on Aug 15, 2007 20:45:59 GMT 1
Hmmm ik denk dat wicked waarschijlijk wel te zien zal zijn in Nederland ... Aangezien hij nu als stage-musical in Duitsland is ... Mischien word Wicked de opvolger van Tarzan in Het Fortis CircusTheater in Scheveningen ? ...
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Wicked
Aug 16, 2007 11:25:44 GMT 1
Post by LiseloT on Aug 16, 2007 11:25:44 GMT 1
Dat zou mooi zijn, zeeeeeer mooi zelfs! Ik hoop 'm in ieder geval dit jaar nog in Londen te kunnen gaan zien!
|
|
|
Wicked
Jan 29, 2008 14:25:07 GMT 1
Post by boheme8400 on Jan 29, 2008 14:25:07 GMT 1
Kan haast niet wachten tot Wicked naar Nederland of Vlaanderen komt. Had gelezen 2009.
Wicked is zeker een van m'n favoriete musicals en beide keren in Londen was het gewoon onvergetelijk, ook een super cast. Idina Menzel twee maal als Elphaba gezien en nu eindelijk Kerry Ellis, kijk er naar uit. Heb al verschillende clips online gezien en ze klint fantastisch!
|
|