|
Post by Fun!!! on Jan 5, 2007 23:35:19 GMT 1
dacht ik al dat jij er zo eentje was die die de mensen komt uitlachen, dat noemt zich dan musicalfan! :-p
|
|
|
Post by anoniempje on Jan 6, 2007 11:47:50 GMT 1
ja, dat vind'k ook, het is altijd leuk om het nog eens opnieuw te beleven vanuit je luie zetel Je hebt me door Nee zenne. Zo heb ik toch nog iets, iets waardoor die leuke herinneringen blijven. En je kunt er zo nog een keer van genieten. Ok het is niet hetzelfde als 'live'. Maar beter iets dan niets.
|
|
|
Post by Catherine on Jan 6, 2007 14:34:39 GMT 1
Ik denk dat 7 sowieso te jong is... 10 zou nog net kunnen. Maar ik zou toch nog enkele jaartjes wachten.
|
|
|
Post by Catherine on Jan 6, 2007 14:37:27 GMT 1
Je hebt me door Nee zenne. Zo heb ik toch nog iets, iets waardoor die leuke herinneringen blijven. En je kunt er zo nog een keer van genieten. Ok het is niet hetzelfde als 'live'. Maar beter iets dan niets. Het is gewoon handig om de herinnering levend te houden in je hoofd. Als ik nu soms terug kijk naar DVD's van musicals die ik gezien heb dan heb ik altijd van die "Ah ja, dat was ik al vergeten"-momenten.
|
|
|
Post by anoniempje on Jan 6, 2007 15:03:15 GMT 1
ja, das waar, de grote lijnen blijven wel, maar het is leuk om de typische details nog eens opnieuw te zien
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jan 7, 2007 13:29:06 GMT 1
En je kan ook niet alles zien in het theater, dus op dvd kan je rustig eens iemand/iets anders volgen.. Handig als je voor een bepaald persoon naar een voorstelling gaat (in mijn geval Dimitri ) en je dan op 't moment zelf bijna vergeet te kijken naar de rest.. Achteraf kan je dan nog eens bekijken hoe de rest het er van af brengt !
|
|
|
Post by anoniempje on Jan 7, 2007 16:22:10 GMT 1
ja, das ook wel waar! al kan je dat natuurlijk ook doen als je een paar keer gaat kijken (maar een dvd past beter in de portemonnee )
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jan 7, 2007 20:34:18 GMT 1
Probleem is dat ik telkens weer de neiging heb om die ene man daar op het podium te volgen ;D!
|
|
|
Post by liesbeth on Jan 9, 2007 18:11:59 GMT 1
dat gebeurd wel vaak hé! en je zou eens moeten weten wat de anderen dan allemaal doen!! . Bij mamma mia was het op het einde van de voorstellingen meer een koffieklets in de stille momenten dan effectief een stil moment
|
|
|
dracula
Jan 10, 2007 13:52:23 GMT 1
Post by hpjfansite on Jan 10, 2007 13:52:23 GMT 1
....maar nu vraag ik me af is dracula eng voor kinderen of kunnen ze hem gewoon kijken? Hallo Deze dvd is zeker en vast niet eng als je echt specifiek de musical bedoelt. De DVD is schitterend! Mijn oudste zoontje wil hem zo vaak mogelijk zien...maar ja alles op zijn tijd hé. De films van Dracula... dat zijn andere zaken natuurlijk, ik zou hem bijvoorbeeld die van Francis Ford Coppola niet laten zien, je moet ergens wel een lijn trekken... eigenlijk geeneen om eerlijk te zijn. En hoe is het ondertussen dan verdergegaan? Hebben ze de musical al op dvd gezien? Grtz Ktje
|
|
|
dracula
Jan 10, 2007 20:51:55 GMT 1
Post by liesbeth on Jan 10, 2007 20:51:55 GMT 1
ik zou ze toch zeker niet laten zien hoor!mijn zus van 7 wil er vaak naar kijken maar als ze kijkt gaat de volume knop bij heel wat fragmeten dicht hoor.
|
|
|
dracula
Jan 10, 2007 23:08:48 GMT 1
Post by Catherine on Jan 10, 2007 23:08:48 GMT 1
Ik vind dit echt wel moeilijk om te oordelen... een randgeval. Echt griezelig is het over het algemeen niet, maar het verhaal blijft toch duister. En dan is er ook nog de scene waar Dracula zijn eerste slachtoffer bijt... ach, ik denk dat het misschien afhangt van je kinderen. Sommigen kunnen er immers op jonge leeftijd al heel goed mee omgaan, en anderen kunnen dan weer meteen bang worden.
|
|
|
dracula
Jan 13, 2007 23:09:52 GMT 1
Post by liesbeth on Jan 13, 2007 23:09:52 GMT 1
hangt idd ook van de kindjes zelf een beetje af hé. maar neem nu bv te teksten van de 3 nimfen, persoonlijk lijkt me dat niet iets voor kleine kindjes. al zijn ze wel hilarisch!!
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
dracula
Jan 14, 2007 11:56:42 GMT 1
Post by saskia on Jan 14, 2007 11:56:42 GMT 1
Nee, daar zitten idd wel stukken tussen die niet echt voor kinderoren geschikt zijn
|
|
|
dracula
Jan 14, 2007 14:37:08 GMT 1
Post by MusicalTom on Jan 14, 2007 14:37:08 GMT 1
Ik denk dat je vooral naar de emotionele maturiteit van de kinderen moet kijken. Enerzijds kan het stuk vrij saai overkomen als je het verhaal niet helemaal begrijpt. En stukken niet voor kinderoren geschikt... Bwa Bwa, alsof ze de woorden neuken, del, wijf en zo nog niet gehoord hebben in school of zo. Uiteraard in sommige gevallen is dit inderaad niet zo en kan je de stukken beter doorspoelen. Langs de andere kant maakt Dracula deel uit van het Vlaamse Cultuurgoed en kan je, als trouwe musicalfan in hart en nieren, niets beter doen dan zoveel mogelijk mensen met musical te laten kennismaken. Mijn conclusie is: bekijk het geval per geval en oordeel dan zelf in welke mate ze hier klaar voor zijn, en laat je vooral niet te veel misleiden door anderen ;-)
|
|