|
Post by Catherine on Nov 7, 2006 18:10:00 GMT 1
Een aantal recensies van Rembrandt waren niet echt positief. Er werd redelijk wat kritiek geuit op de opvoering, maar het gebeurd dat de mening van de pers vaak verschilt van de Musical fan.
Zijn er mensen die de voorstelling gezien hebben? Zo ja, wat vonden jullie ervan? Zouden jullie de musical aanraden?
|
|
|
Post by sylverke on Nov 9, 2006 12:51:44 GMT 1
Gisteren ben ik voor de 2de keer naar Rembrandt De Musical gaan kijken. De eerste keer ik het zag kwam de musical echt zwaar over, je moest naar zoveel kijken en echt je aandacht opzetten wat ze net zongen want als ze allemaal te samen zingen is nogal moeilijk te onderscheiden wat ze net zingen. Maar gisteren de 2de keer was echt genieten, ik wist min of meer al wat er ging komen dus moest minder aandachtig volgen en viel me op de kostuums zo prachtig waren, decor zelf is niet overdreven maar is net goed zo. De cast zelf en ensemble schitterend echt knap werk zetten ze daar neer. De eerste keer had ik als Rembrandt de alternate was toen net zijn premiere, speelde zijn rol goed. Maar toch was ik benieuwd naar Henk Poort als Rembrandt. Gisteren had ik dan Henk, hij zet een zeer krachtige Rembrandt neer. Gisteren hadden we ook onverwachts Deborah de Ridder als Hendrickje Stoffels. Ah ja hoor we mogen trots zijn op onze vlaamse musicalactrice want ze zette de rol prachtig neer ondanks Deborah ook wat ziekjes was. Ze verdiend zeker ergens eens een hoofdrol in een musical, zo mooi en zuiver dat ze zingt! Ik vind dit dus zeker een aanrader om er heen te gaan zelfs als je van Antwerpen helemaal naar Amsterdan ervoor moet gaan.
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Nov 9, 2006 20:30:36 GMT 1
Ik ben ook gaan kijken. En vond het prachtig !! Hele mooie liedjes, manier waarop de schilderijen in beeld worden gebracht is schitterend. Ik heb Maike Boerdam gezien in de rol van Hendrickje.. En Maike is gewoon Wow !! (was ook speciaal voor haar dat ik ben gaan kijken) Maar ik zou dus ook zeggen.. Gaan kijken !!
|
|
|
Post by pinklunarstar on Nov 10, 2006 20:20:28 GMT 1
Ik ben ook al 4 keer gaan kijken Blijf het mooi vinden maar is inderdaad een zware musical. De zang vind ik ronduit prachtig; of het nu de hoofdrol is, een mini rol zoals priester of ensemble... alles klinkt zo hemels. Er zit zeker aanstormend talent in die musical Soms als het samenzang is van ensemble is het moelijk te verstaan wat ze zingen. Maar na 4 keer heb je al veel verstaan. Decor is eenvoudig maar denk niet dat er meer nodig is. Ik kijk alleszins uit naar de volgende keer PS: Deborah is schitterend! Waarom geen eerste cast zou ik zeggen haha
|
|
|
Post by liesbeth on Dec 11, 2006 21:09:38 GMT 1
zou super graag deborah een zien in die rol!!! die is echt wel top!! was ze in sneeuwwitje en dracula ook trouwens!!!
|
|
|
Post by liesbeth on Dec 11, 2006 21:10:20 GMT 1
het spijtige is dat men vaak eerst de naam bekijkt en als alles dan nog eens goed is voor de rest hebben anderen quasi geen kansen meer hé
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Feb 24, 2007 14:42:52 GMT 1
Wat had ik graag deze musical gezien, ik hoop nog steeds dat deze musical naar Vlaanderen komt, Rembrandt is dan wel niet onze schilder maar met hetgeen wat ik er over gezien en gehoord heb was veel belovend! 'k Heb ook een maand terug de cd besteld, wat een prachtige muziek! Jammer dat er geen volledige opname van de show is opgenomen.
Weetje: in de Vlaamse serie 'De Kavijaks' dat uitgezonden wordt op VTM wordt het thema van 'Meisje aan het vensterraam' gebruikt als hoofdthema van de serie. Dirk Brossé schreef ook de overige themamuziek van de serie, weer een dankbare samenwerking tussen de componist en regisseur Stijn Coninx.
|
|
|
Post by iemandbenik on Feb 24, 2007 16:42:56 GMT 1
ah ksal dn eens goed luisteren naar die muziek , herkende het nog niet echt. groetjes jonas
|
|
|
Post by wowposter on Nov 7, 2008 11:58:12 GMT 1
|
|