|
Post by theaterfreak on Apr 7, 2007 18:03:23 GMT 1
Op 21 mei worden de musical Awards uitgereikt in Utrecht. Iemand een idee wie er binnen de prijzen zal vallen?
|
|
|
Post by Catherine on Apr 8, 2007 10:15:03 GMT 1
Ooh, weet je of dit uitgezonden zal worden op tv
|
|
|
Post by theaterfreak on Apr 8, 2007 10:49:42 GMT 1
Ooh, weet je of dit uitgezonden zal worden op tv JA, de Avro zendt het feest LIVE uit op ned. 1 .
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Apr 8, 2007 12:05:46 GMT 1
Ik denk dat de jury nog niet eens weet wie er in de prijzen zal vallen. Bijvoorbeeld omdat volgens mij Tarzan nog mee zal doen, en Last 5 Years, en ik vermoed niet dat de hele jury deze al heeft gezien. De genomineerden worden doorgaans ongeveer 2 weken van tevoren bekend gemaakt. Nog een maand wachten dus.
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Apr 8, 2007 12:48:10 GMT 1
Cats en Tarzan zullen wel ergens in de prijzen vallen.. Voor de rest volg ik het Nederlandse musicalleven niet zo heel erg als het Vlaamse. Maar ik ga wel proberen naar de show te kijken!
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Apr 8, 2007 19:17:32 GMT 1
waw, tof da'k de datum weet! ;D Heb vorig jaar het laatste kwartier gezien, was toch wel de moeite waard! Ik ga dus zeker kijken!
|
|
|
Post by Catherine on Apr 9, 2007 11:31:15 GMT 1
Cats zal idd zeker in de prijzen vallen, denk ik. Dat heb ik ook altijd voor Annemie... ben ook blij dat ik het nu weet. Heb alvast een herinnering in mijn GSM gezet:D
|
|
|
Post by markscabbers on May 7, 2007 18:18:55 GMT 1
Dit zijn de nominaties (net bekend gemaakt in RTL Boulevard):
Vrouwelijke hoofdrol grote musical Chantal Janzen (Tarzan) Nurlaila Karim (The Wiz) Ellen Pieters (Wat zien ik?!) Céline Purcell (My Fair Lady) Wieneke Remmers (Rembrandt)
Vrouwelijke hoofdrol kleine musical Kim-Lian van der Meij (DOE MAAR!) Eva Poppink (Nijntje op vakantie) Birgit Schuurman (The Last 5 Years) Vanessa Timmermans (HONK!)
Mannelijke hoofdrol grote musical Thom Hoffman (My Fair Lady) Jasper Kerhof (Chess) Danny de Munk (The Wiz) Henk Poort (Rembrandt)
Mannelijke hoofdrol kleine musical Daniël Boissevain (DOE MAAR!) Ivo Chundro (HONK!) Willem-Jan Stouthart (Kikker in de Wolken) Nico de Vries (Jungle Boek)
Vrouwelijke bijrol grote musical Hilke Bierman (Wat zien ik?!) Cystine Carreon (Grease) Anouk van Nes (Cats) Marjolijn Touw (The Wiz)
Vrouwelijke bijrol kleine musical Sabine Beens (HONK!) Annick Boer (DOE MAAR!) Lenette van Dongen (DOE MAAR!)
Mannelijke bijrol grote musical Arie Cupé (Wat zien ik?!) Roberto de Groot (Cats) Clayton Peroti (Tarzan) Martin Stritzko (Grease)
Mannelijke bijrol kleine musical Jan Elbertse (DOE MAAR!) Ara Halici (HONK!) Jan Rot (DOE MAAR!)
Nashuatec Musical Award voor aanstormend talent Mieke Dijkstra (Chess) Dorien Haan (DOE MAAR!) Ron Link (Tarzan) Bart Rijnink (DOE MAAR!) William Spaaij (Grease)
Creatieve prestatie Martin Michel (regie en choreografie Grease) Matthew Ryan (regie My Fair Lady) Jos Thie (regie DOE MAAR!) Sergio Trujillo (choreografie Tarzan)
Inhoudelijke prestatie Martine Bijl (vertaling Tarzan) Phil Collins (muziek en liedteksten Tarzan) Frans Mulder & Allard Blom (script en liedteksten Wat zien ik?!) Pieter van de Waterbeemd (script DOE MAAR!)
Ontwerper Jan Aarntzen (vormgeving en kostuums Rembrandt) Pichón Baldinu (aerial design Tarzan) Bob Crowley (decor en kostuum Tarzan) Sjoerd Didden (pruiken en make-up The Wiz)
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on May 7, 2007 20:25:42 GMT 1
Opvallend dat Cats er niet is, wat anderen hier wel hadden verwacht. Opvallend ook dat Tarzan al mee doet (beste decor voor een doos met lianen... yaeh right)
Wel héél blij met alle nominaties voor Doe Maar! (die vrouwen waren echt briljant!) en de nominatie voor Birgit Schuurman in The Last 5 Years.
Birgit mag er wat mij betreft direct met de Award vandoor gaan!
Verder mis ik Vincent de Lusenet wel in het rijtje en Mariska van Kolck had er ook nog best wel mogen staan. Voor decor ging ik voor Doe Maar! echter voor de rest ben ik zeer tevreden.
|
|
|
Post by markscabbers on May 8, 2007 7:58:02 GMT 1
Opvallend ook dat Tarzan al mee doet (beste decor voor een doos met lianen... yaeh right) Vind ik een beetje kort door de bocht. Heb je het wel gezien eigenlijk? Het is juist heel knap dat ze met die 'doos met lianen' zoveel konden doen. En daarbij is het een nominatie voor decor EN kostuumontwerp.
|
|
|
Post by theaterfreak on May 8, 2007 17:44:59 GMT 1
Opvallend ook dat Tarzan al mee doet (beste decor voor een doos met lianen... yaeh right) Vind ik een beetje kort door de bocht. Heb je het wel gezien eigenlijk? Het is juist heel knap dat ze met die 'doos met lianen' zoveel konden doen. En daarbij is het een nominatie voor decor EN kostuumontwerp. een doos met lianen en een lendendoekje als kostuum (grapje)
|
|
|
Post by Catherine on May 8, 2007 19:39:22 GMT 1
Vind ik een beetje kort door de bocht. Heb je het wel gezien eigenlijk? Het is juist heel knap dat ze met die 'doos met lianen' zoveel konden doen. En daarbij is het een nominatie voor decor EN kostuumontwerp. een doos met lianen en een lendendoekje als kostuum (grapje) LOL !
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on May 8, 2007 20:22:14 GMT 1
Ik zag er genoeg van om te weten dat het decor van Doe Maar! véél vernuftiger was.
Maar goed; vorig jaar won Jesus Christ Superstar met een enkel rood kruis, dus Less is More in Awardwinning Land. En als ik het er nu af en toe mee eens was...
Ik hoop stil op Birgit die de award gaat winnen.
|
|
Matthew
Auditie kandidaat
|
Post by Matthew on May 13, 2007 14:58:43 GMT 1
Ik dnek dat Doe Maar veel prijzen zal winnen. Ik heb de voorstelling gezien in Rotterdam en ondanks dat ik niet zoveel ken van Doe Maar! vond ik de muziek zeer herkenbaar en echt geweldig. Het pastte perfect in het plaatje en ik denk dat ze de 11 nominaties zeker verdient hebben.
Wat Tarzan betreft weet ik niet of die musical alle nominaties waard is. Ik ga pas in juli naar Scheveningen (de reis is te ver voor mij en dus moet ik goed schikken) en heb dus nog geen echte mening, maar naar wat ik hoor is het verhaal niet echt goed 'gemusicaliseerd'...
Wie ik wel de Award gun is Céline Purcell. Die vrouw was echt zo goed in My Fair Lady! Tom Hoffman verdient ook de Award, maar ik denk niet dat hij het zal worden.
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on May 20, 2007 10:47:17 GMT 1
Als er enige vorm van rechtvaardigheid is op de wereld wint Ellen Pieters beste vrouwelijke hoofdrol. Waar bij andere nominaties een term als "verdienstelijk" hoort (in deze categorie Nurlaila en Céline bijvoorbeeld, Chantal en Wieneke vond ik nog minder) hoort bij haar vertolking van Greet (en mede daardoor ook Wat Zien Ik?) een woord als fantastisch.
|
|