|
Post by Catherine on May 31, 2007 15:55:02 GMT 1
De nederlandse productie van Grease is in Antwerpen neergestreken voor enkele voorstellingen. Ongetwijfeld gaan er enkele onder jullie kijken (zoals ik vanavond ;D)... vandaar dit onderwerp.
Hier mag je van naaldje tot draadje uitleggen wat je ervan vond.
Ben je nog niet geweest naar Grease, denk dan 2 keer na voor je dit leest, want hier neemt men geen blad voor de mond !
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jun 1, 2007 5:57:12 GMT 1
ben gisteren inderdaad naar Grease geweest! Was weer een leuke voorstelling! Het decor was knap opgesteld--> alles was voorgesteld (zo kwam het mij toch over) als een juke box, en elke keer als het een andere scene was, werd er per plaat gewisseld! HEt begin van de 2de helft was SUPER goed , origineel gedaan! er waren enkele momenten dat ik "plat" lag van het lachen!
Het enige minpuntje (vond ik dan toch) was dat je de spelers soms niet goedd verstond!
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 1, 2007 13:35:57 GMT 1
Het enige minpuntje (vond ik dan toch) was dat je de spelers soms niet goedd verstond! Bedoel je dan qua geluidsterkte/geruis of qua Nederlandstalig ('Hollands') accent?
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jun 1, 2007 15:21:14 GMT 1
normaal heb ik geen probleem met een hollands accent omdat ikzelf tegen de grens woon, ik denk eerder dat het qua articulatie ging of te snel spreken
|
|
|
Post by Catherine on Jun 1, 2007 17:42:26 GMT 1
Ik verstond ze ook moeilijk in het begin, maar ik vond dat dat voornamelijk was omdat het geluid nogal stil stond. MAar dat is precies gebeterd in de loop van de voorstelling. Hoewel ik er enorm van genoten heb, vond ik de choreografie net iets minder... ik was al naar een andere grease voorstelling geweest -drie jaar geleden ofzo- en daar vond ik het dansen veel beter. Bvb. Nu wanneer Tony met Chacha danst... dat moet net iets specialer zijn (zij winnen uiteindelijk ook de wedstrijd). Ik vond dat totaal niet 'indrukwekkend'.... het was maar gewoontjes. Ik vond dat ze daar wel iets specialers van hadden kunnen maken. Er zaten naar mijn mening ook enorm veel herhalingen in de danspassen over heel de musical... Eugene was echt superleuk toen hij op het einde stripte Ik vond het een toffe musical, heb ervan genoten maar het 'waaaaw'-gevoel ontbrak.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jun 1, 2007 20:29:50 GMT 1
inderdaad, het dansen was zeker minder! zei het gister ook nog in onze groep dat ik het gevoel had dat vooral de hoofdrolspelers niet echt superdansers waren!
|
|
|
Post by Catherine on Jun 2, 2007 13:44:55 GMT 1
Hoe was trouwens het zichtuit de 'loge', annemie ? Ik ga in oktober naar We Will Rock You zien en daar kan je blijkbaar de loge's reserveren (niet veel duurder als de gewone tickets), raad je het aan ? Of toch liever de parterre? Waar zat je juist? Oh en weet je wat ik toch wel een beetje grof vond ? ;)De 'verspreking' van mevr. Lynch als Eugene valt aan het begin van de 2e acte : "Pas op straks val je nog in de orkestbak,... ach nee hoor, daarvoor moet je al veel verder rijden... ik bedoel vallen." Dat was even slikken, maar ja... beter erom te lachen dan erom te treuren zeker.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jun 2, 2007 15:28:03 GMT 1
als ik eerlijk moet zijn, zou ik een loge niet aanraden! Het was een superleuke ervaring dat wel, maar het zicht was niet het van het! Het zijn 5 stoelen: De 2 voorsten moeten goed op het puntje van hun stoel zitten of ze hebben nog het boventste stuk van de "afwerking van osn balkonnetje" in hun zicht de 2 stoelen op de 2de rij zijn de beste. Wij zaten op de voorste linkse loge. Nu mijn probleem was dan (ik zat op de linkse stoel van de 2de rij) dat je de scenes die links werden gespeeld, niet volledig kon zien! dan heb je nog 1 stoel achterin. En dat kan je wel letterlijk nemen. --> die zit echt in een zwart "holletje" achteraan. Dit raad ik niemand aan!
Inderdaad, bij die "verspreking" dacht ik eerst ook van: Oei wat zegt ze nu, maar het feit dat ze dat zegt, wil toch zeggen dat ze (de cast) er achteraf gezien toch mee kan "lachen". Ik denk dat ze dat zeker niet gezegd zou hebben dat het voor de 2 "slachtoffers" toen nog gevoelig zou liggen! En achteraf gezien vond ik het ook wel grappig meegenomen.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jun 2, 2007 17:14:59 GMT 1
, annemie ? Ik ga in oktober naar We Will Rock You zien en daar kan je blijkbaar de loge's reserveren (niet veel duurder als de gewone tickets), raad je het aan ? Of toch liever de parterre? zeg even een kleine vraag buiten dit onderwerp: diene musical "We will rock you" komt die ook naar Vlaanderen of ga je die in Keulen zien?
|
|
|
Post by Catherine on Jun 3, 2007 10:29:12 GMT 1
Ik ga in Londen kijken... dat is wel pas in oktober, maar ik wil zeker goede plaatsen hebben dus ik ga stilletjesaan bestellen.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jun 3, 2007 11:28:32 GMT 1
ah ja,merci hé! t is te hopen dat ge de plaatsen kunt krijgen die ge graag hebt hé!
|
|
|
Post by Catherine on Jun 4, 2007 17:46:26 GMT 1
Wij zijn precies als enigsten naar Grease geweest...
|
|
cptjack
Auditie kandidaat
|
Post by cptjack on Jun 4, 2007 19:21:19 GMT 1
Wij zijn precies als enigsten naar Grease geweest... Nee hoor ik heb Grease dit weekend voor de 6e keer gezien ;D Het is en blijft zo'n geweldige musical! De Nederlandse bewerking is trouwens super gedaan. Elke keer was het puur genieten. In al die keren heb ik ook heel wat alternates zien spelen en die moesten zeker niet onderdoen voor de hoofdrolspelers. Sommige rollen vond ik trouwens (ietsje) beter gespeeld door de understudy (bvb Roger en William Spaaij als Danny toen Jim geblesseerd was) Ik wacht nog even de finale af van "Grease is the word" om tickets te bestellen voor London. De Engelsen kiezen volgende zaterdag hun Danny and Sandy tijdens de Grease Finale op TV. Mijn favorieten voor de West End rollen: Danny B en Michelle.
|
|
kaat
Auditie kandidaat
|
Post by kaat on Jun 14, 2007 12:24:11 GMT 1
Ik ben ook gaan kijken, sluit me aan: leuke teksten, leuke decor, toffe voorstelling, alleen had ik van het dansen meer verwacht...
|
|
Matthew
Auditie kandidaat
|
Post by Matthew on Jun 15, 2007 19:09:25 GMT 1
Ik wou al sinds november gaan, maar helaas waren alle zaterdagen (de enige dagen dat ik een musical kan bezoeken in Nederland) al uitverkocht! Daarom hadden ik en mijn vriendin besloten om niet samen te gaan, dan kon zij wanneer het haar schikte, en ik als hij naar Roeselare kwam in april. Vond hem echt goed, ook al zat ik ergens achterin het balkon...
Nu de Vlaamse versie komt, heb ik al mijn kaarten bestelt en wraak genomen (zit nu op 5de rij, stoelen 2, 4 en 6, wat dus de eerste rij betekent dankzij het wegvallen van de eerste vier rijen door de orkestbak).
|
|