0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Apr 13, 2007 17:21:20 GMT 1
Celine werd reeds bevestigd als Eponine (zo had ik ze ook op m'n lijstje staan) De volgende namen worden vermoed in de rollen van: Carlo Boszhard als Thernardier Chantal Janzen als Fantine René van Kooten als Valjean Ik zie Celine zo in die rol kruipen, bij Carlo heb ik nog wat twijfels dan had ik liever bv. Jorge Verkroost (Lefou in BatB NL) gezien. Chantal lijkt me wel een goede keus maar had toch, ik weet niet wat ik van haar mag verwachten in die rol. René lijkt me geschikt qua zang maar ik zie hem nog niet Valjean spelen, is hij niet te jong? Wat denken jullie?
|
|
|
Post by Catherine on Apr 13, 2007 17:29:42 GMT 1
Ja dat was ook mijn eerste gedacht bij Renée als Valjean... maar ouder maken is niet moeilijk in een musical hé. Ik vrees alleen een beetje dat zijn stem te jong zou klinken... dat probleem had ik bij een Valjean in Londen (John Owen Jones) Ik ben in alle geval benieuwd
|
|
|
Post by iemandbenik on Apr 13, 2007 17:29:59 GMT 1
idd iets te jong maar uitstekende keuze qua stemkleur, chantal janzen als fantine zie ik niet zitten , liever maike boerdam
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Apr 13, 2007 17:33:45 GMT 1
Ik denk dat René inderdaad wat aan de (veel) te jonge kant is voor Valjean. Over Carlo heb ik niet zo'n goed gevoel, al vind ik hem leuk als TV-presentator, op toneel maakt hij mijn verwachtingen niet waar.
De rest van de cast, op Céline na, is speculatie, maar ik vermoed wel weer een "bekende Sterrencast". Met Chantal Janzen zou ik iig niet blij zijn, of ze moet écht kunnen overtuigen met de nodige theatrale dramatiek.
Ach.. het plan is dat Les Mis in enig opzicht wordt "gepimpt", dus wat dat betreft denk ik dat we alles kunnen verwachten.
Ik heb voorlopig geen ambities om naar deze productie toe te gaan en ben erg blij dat ik hem in Londen heb gezien.
|
|
|
Post by theaterfreak on Apr 13, 2007 20:36:34 GMT 1
Ja dat was ook mijn eerste gedacht bij Renée als Valjean... maar ouder maken is niet moeilijk in een musical hé. Ik vrees alleen een beetje dat zijn stem te jong zou klinken... dat probleem had ik bij een Valjean in Londen (John Owen Jones) Ik ben in alle geval benieuwd het kan toch moeilijk wéér opnieuw Stanley Burleson zijn die Valjean gaat doen ..... dat wordt zoiets als Déjà Vu op den duur,hé... Jeroen van Delft ,dàt is een man met het juiste kaliber, of Jeroen Phaff (maar die zit bij Tarzan) ben toch benieuwd wie het wordt......
|
|
|
Post by iemandbenik on Apr 14, 2007 10:38:50 GMT 1
jeroen phaff als javert dat zou mooi zijn maar of dat zal lukken met tarzan?? neen, stanley burleson niet als javert, liever iemand anders ,op den duur is het heel de tijd stanley en/of pia , graag een beetje afwisseling wat niet beteknt dat ze slecht zijn maar ze moeten eens de kans geven aan jong en onbekend talent ...
groeten
|
|
|
Post by Catherine on Apr 15, 2007 8:22:10 GMT 1
idd iets te jong maar uitstekende keuze qua stemkleur, chantal janzen als fantine zie ik niet zitten , liever maike boerdam Ik zou maaike eerder zien als Eponine denk ik... Maaike heeft zo een jong en levendig uiterlijk. En wat Valjean betreft... ik ben ook wel wat akkoord met wat iemandbenik zegt, dat het op den duur altijd Stankey is. Ik denk trouwens nog steeds dat Henk Poort een perfect Valjean is, maar ja.... dan vallen we in herhaling, beter eens nieuw talent.
|
|
|
Post by iemandbenik on Apr 15, 2007 10:49:04 GMT 1
maar dan zeker chantal toch niet als fantine he die is nog jonger dan maaike dus ja, maar ja we zullen maarmoeten afwachten
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Apr 15, 2007 18:28:28 GMT 1
idd iets te jong maar uitstekende keuze qua stemkleur, chantal janzen als fantine zie ik niet zitten , liever maike boerdam Ik zou maaike eerder zien als Eponine denk ik... Maaike heeft zo een jong en levendig uiterlijk. En wat Valjean betreft... ik ben ook wel wat akkoord met wat iemandbenik zegt, dat het op den duur altijd Stankey is. Ik denk trouwens nog steeds dat Henk Poort een perfect Valjean is, maar ja.... dan vallen we in herhaling, beter eens nieuw talent. inderdaad, ik denk ook dat maaike zeer geschikt is voor die rol! --> die heeft zeker een zeer goed uitstraling daarvoor en natuurlijk ook een zeer goede stem!
|
|
bea
Auditie kandidaat
|
Post by bea on Apr 15, 2007 19:09:23 GMT 1
Zojuist( tijdens life&cooking, via een directe verbinding met de rode loper van Tarzan) heeft Erwin van Lambaart bekend gemaakt dat Carlo inderdaad de rol van Thenadier gaat spelen. Ik ben heel benieuwd. Hij krijgt nu in ieder geval de kans te bewijzen dat hij meer kan dan zichzelf spelen. Ik denk - hoop - dat Carlo iedereen nog wel eens kan verrassen. Laten we zeggen dat ik gematigd enthousiast ben. Celine als Eponine vind ik erg leuk en eerlijk gezegd ben ik ook wel een voorstander van René als Valjean (ondanks het feit dat hij jong is voor die rol). Hoe dan ook, ik ga steeds meer uitkijken naar deze produktie (die al jaren op mijn verlanglijstje staat.)
|
|
|
Post by iemandbenik on Apr 18, 2007 20:11:48 GMT 1
wim vandendriesche als javert zeker een goede keuze , en waarschijnlijk komt d versie naar vlaanderen ik hoop er toch op stond in het laatste nieuws
|
|
|
Post by theaterfreak on Apr 18, 2007 20:17:25 GMT 1
wim vandendriesche als javert zeker een goede keuze , en waarschijnlijk komt d versie naar vlaanderen ik hoop er toch op stond in het laatste nieuws ik kan me eigenlijk niet direkt herinneren waar Wim aan het werk was, toen de vorige "les mis" in antwerpen stond??? iemand een idee?
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Apr 18, 2007 22:32:25 GMT 1
wim vandendriesche als javert zeker een goede keuze , en waarschijnlijk komt d versie naar vlaanderen ik hoop er toch op stond in het laatste nieuws ik kan me eigenlijk niet direkt herinneren waar Wim aan het werk was, toen de vorige "les mis" in antwerpen stond??? iemand een idee? Een rondje internet leert dat Les Mis in seizoen '98/'99 in Antwerpen stond. Datzelfde rondje vertoont Wim van den Driessche die op dat moment (maart '98) de rol van Regelaar als alternate voor Willem Nijholt in Miss Saigon vervulde, met twee shows in de week. In 1999 begonnen de repetities voor Elisabeth die in november van dat jaar in premiere zou gaan met Wim in de vertellersrol van Luigi Lucheni, de man die uiteindelijk Elisabeth vermoordde. Beide producties speelden voor een vooraf onbepaalde tijd in het Circustheater Scheveningen (NL)
|
|
polleke
Auditie kandidaat
|
Post by polleke on Apr 23, 2007 21:54:21 GMT 1
Ik vrees dat de productie niet naar vaanderen komt, zie de opmerking van erwin van lambaert op deze site... Nurlaila Karim wordt Fantine, een goed keuze denk ik ook. Zeker eens afzakken naar Nederland dus!
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Apr 24, 2007 18:54:09 GMT 1
jammer hé.ik had de voorstelling graah nog eens gezien.maar ik denk dat ze wel komt.zie maar naar my fair lady.
|
|