|
Post by garfield on Apr 25, 2007 8:45:03 GMT 1
. Ik vrees alleen een beetje dat zijn stem te jong zou klinken... dat probleem had ik bij een Valjean in Londen (John Owen Jones) . Nou heeft John Owen Jones een stem die je doet duizelen, zelfs toen hij net begon als Jean Valjean in London. Het gaat bij mij meer om het talent, niet de leeftijd. René heeft ook een fantastiche stem en verdient nu deze hoofdrol.
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Apr 26, 2007 9:01:57 GMT 1
Ik vrees dat de productie niet naar vaanderen komt, zie de opmerking van erwin van lambaert op deze site... Nurlaila Karim wordt Fantine, een goed keuze denk ik ook. Zeker eens afzakken naar Nederland dus! In het volgend theaterseizoen idd niet nee, maar het daaropvolgende waarschijnlijk wel, zo meldt Musicalsite: In het theaterseizoen 2008-2009 komen er mogelijk 3 grote musicals van Stage Entertainment naar Vlaanderen. Het zou gaan om Evita, Les Misérables en Ciske de Rat.
|
|
|
Post by Catherine on May 5, 2007 11:38:27 GMT 1
. Ik vrees alleen een beetje dat zijn stem te jong zou klinken... dat probleem had ik bij een Valjean in Londen (John Owen Jones) . Nou heeft John Owen Jones een stem die je doet duizelen, zelfs toen hij net begon als Jean Valjean in London. Het gaat bij mij meer om het talent, niet de leeftijd. Ik vond gewoon niet dat JOJ een goede stem had voor de oudere Valjean... die "levensmoeheid" die je kan horen in anderen Valjeaojn's hun stem op het einde van de musical, kon ik niet horen bij JOJ. Ik heb trouwens nooit beweerd dat hij geen talent heeft, ik heb hem tevens gezien in Phantom of the Opera en daar vond ik hem heel goed in. Maar als Valjean vond ik hem wat zwakker.
|
|
emmatje
Auditie kandidaat
|
Post by emmatje on Aug 13, 2007 23:49:55 GMT 1
Is er al meer bekend over de kinderen ? of zijn de audities al aan de gang ? Bv. ik ben 13 maar ik ben te oud voor de cosette maar meisjes mogen geen gavroche spelen in deze musical dacht ik ?
zijn er nog al castnamen bekend ?
|
|
|
Post by MusicalTom on Aug 15, 2007 14:05:15 GMT 1
Gavroche wordt gespeeld door een mannelijke acteur... Dus veel kans maak je niet denk ik (zeker niet in een JvdE productie)
|
|
|
Post by iemandbenik on Aug 22, 2007 12:35:35 GMT 1
René van Kooten: Jean Valjean in Les Mis Datum: 22-08-07
De rol van Jean Valjean zal in de nieuwe, Nederlandstalige versie van de musical Les Miserables gespeeld gaan worden door René van Kooten.
In het seizoen 2008/2009 brengt Joop van den Ende Theaterproducties Les Misérables weer terug naar ons land. Jean Valjean zal gespeeld gaan worden door René van Kooten. Hij treedt hiermee in de voetsporen van Henk Poort die de rol 17 jaar geleden vertolkte. Inmiddels is ook bekend dat Marjolein Algera en Freek Bartels een rol krijgen in Les Misérables. Les Mis gaat in april 2008 in première in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam waar de musical voor slechts een beperkte periode te zien zal zijn.
René van Kooten, die de rol van Jean Valjean gaat vertolken, was al eerder te zien in Miss Saigon, Elisabeth, Aida, Kunt U Mij De Weg Naar Hamelen Vertellen, Meneer?, Hair en Beauty And The Beast. Marjolein Algera zal in haar rol van Madame Thénardier aan de zijde staan van Carlo Boszhard die de rol van Monsieur Thénardier zal gaan vertolken.Zij speelde eerder in kluchten als Een Rits Te Ver en De Tante Van Charlie en is een veelgevraagd stemacteur. Freek Bartels, die eerder speelde in de musical Rent en en binnenkort naast René van Kooten in Into The Woods zal staan, gaat de rol van Enjolras spelen.
Sterbezetting Les Misérables is de Nederlandse theatergeschiedenis ingegaan als een musical die bij aanvang nog geen sterbezetting kende. Maar de kwaliteit van de destijds betrokken cast zorgde ervoor dat de bij het grote publiek vrijwel onbekende Pia Douwes, Joke de Kruijf, Vera Mann, Henk Poort en Ernst Daniël Smit in korte tijd hun naam vestigden als musicalpersoonlijkheden. Dat geldt niet voor de productie die in 2008 in première gaat en die bestaat uit een groot aantal gevestigde namen. Eerder werd al bekend gemaakt dat Carlo Boszhard (Monsieur Thénardier), Nurlaila Karim (Fantine), Jamai Loman (Marius) en Céline Purcell (Eponine) hier deel van zullen uitmaken.
Het verhaal De musical Les Misérables, gebaseerd op de wereldberoemde roman van Victor Hugo, beleefde op 17 september 1980 haar wereldpremière in Parijs. Op 28 februari 1991, bijna elf jaar later, was Les Misérables voor het eerst in Nederland te zien in Koninklijk Theater Carré. De musical vertelt het verhaal van Jean Valjean, een man die negentien jaar in een strafkamp heeft gezeten voor het stelen van een brood. Na zijn vrijlating schopt hij het tot fabriekseigenaar en burgemeester. Het dramatische verhaal beleeft een climax tegen de achtergrond van de Parijse studentenopstand van 1832.
Voorproefje Op zondagavond 26 augustus is de nieuwe cast van Les Misérables voor het eerst te zien tijdens de musical sing-a-long op de Amsterdamse Uitmarkt.
bron: musicalworld.nl
rene is schitterend nu ga ik zeker !!!
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Aug 23, 2007 10:03:06 GMT 1
Ik haal de namen er nog even uit voor de duidelijkheid: René Van Kooten - Jean Valjean Carlo Boszhard - Monsieur Thénardier Marjolein Algera - Madame Thénardier Freek Bartels - Enjolras Jamai Loman - Marius Nurlaila Karim - Fantine Céline Purcell - EponineJaja, dat lijkt mij een aardige cast te worden.. Wie weet zien ze mij daar wel !
|
|
|
Post by iemandbenik on Aug 24, 2007 10:32:37 GMT 1
je vergeet wim van den driessche als javert
|
|
|
Post by iemandbenik on Aug 27, 2007 15:07:16 GMT 1
hey,
freek bartels heeft een schitterende stem, gisteren op de sing a long zongen ze allen het nummer nog een dag, zijn prestatie was schittterend! celine purcell is volgens mij de slechtst gecaste persoon, ik ben geen fan van haar stem. Alle andere spelers vind ik heel goed gecast!
groetjes
|
|
polleke
Auditie kandidaat
|
Post by polleke on Aug 30, 2007 22:13:24 GMT 1
Hmmm; je moet rekening houden dat het de eerste keer was dat ze samen zongen, daar is nog wat werk aan. Bijgevolg niet de sterkste "one day more" die ik ooit heb gehoord... Leuk dat enkele onbekenden een kans krijgen. Maar het smaakt zeker naar meer, en de stem van de zogezegd te jonge Rene van Kooten past schitterend bij Valjean. Het lijkt me een top productie te gaan worden. En ik vond Celine eigenlijk juist wel goed zingen, maar de timing was gewoon minder... ze heeft een fantastische stem en doet denken aan de onvergetelijke Vera Mann, die in het musical awardsgala en de daar opgevoerde Cameron-Mackintosh medley de enige was die mij met "on my own" opnieuw wist te ontroeren. k denk en hoop dat het een sterke Les Mis wordt in rotterdam. Zolang ze de musical niet al te veel wijzigen, kan dat ook niet anders. Heb namelijk gelezen dat de nieuwe versie een nieuwe regisseur krijgt en dat er een soort van "gepimpte versie" komt te staan, en dat wordt afwachten, want ik heb Les mis ondertussen 8 keer in Londen gezien en de show is gewoon perfect gestaged zoals ze nu is; zeker met onze HPJ. Schitterend, effenaf. Anyway, zeker gaan kijken en genieten!!!
|
|
|
Post by iemandbenik on Aug 31, 2007 9:49:53 GMT 1
ik zeg niet dat ze slecht is hé, maar ik ben niet echt een fan van haar. samken verschillen he.
groetjes jonas
|
|
|
Post by michael on Sept 25, 2007 15:45:03 GMT 1
Ik ben ook benieuwd, ben grote fan van Céline Purcel, dus ik ben wel aan het aftellen om te gaan. Heb wel mijn twijfeld over Rene, vind hem wel goed, maar hij lijkt me jong om jean valjean te spelen.
|
|
|
Post by iemandbenik on Sept 26, 2007 19:33:49 GMT 1
hey,
het is het talent dat telt hé!!
|
|
|
Post by michael on Sept 26, 2007 23:24:50 GMT 1
Ja dat is wel waar Maar ik staar me gewoon blind op Hans Peter Janssens.
|
|
|
Post by wowposter on Nov 7, 2008 11:59:09 GMT 1
|
|