|
Post by Catherine on Mar 1, 2007 13:42:09 GMT 1
Yep, dat heb ik ook al gemerkt, maar dat is niet altijd zo ! Ik bestel tegenwoordig ook soms cat. 1 hoor. Als je via internet bestelt dan kan je zien wanneer je het dichtste zit, met Golden of met Cat. 1. Echter, BatB heb ik Golden Seats besteld en zat ik op de eerste rij, technisch was dit echter rij 5 maar al de eerste rijen waren weg genomen voor de orkestbak groter te maken. Dus ik denk dat het maar de eerste 4 rijen (de wegneembare rijen) zijn die aan Cat. 1 verkocht worden. Nu even over de Poll: Voor mijn part mag het gerust tot 60€ gaan hoor, zolang er maar voldoende categoriën zijn en het prijsverschil tussen duurste en goedkoopste redelijk groot is. Ik vind dat iedereen de mogelijkheid moet krijgen om naar theater te gaan, maar langs de andere kant begrijp ik ook dat grote producties meer geld vragen omdat ze ook duurder zijn om te maken. Zo'n categoriën lijken mij dan ideaal... niemand wordt uitgesloten en de productie maakt toch genoeg winst. Zoals de prijzen nu zijn vind ik ze wel goed... je hebt goedkope plaatsen en dure plaatsen... meer vraag ik niet. begrijpelijk , grote producties kosten inderdaad veel geld, maar meestal spelen die toch ook veel langer met ev nog verlengingen, kunnen ze daar dan hun extra kosten niet uithalen? Ja maar je loopt steeds het risico dat er net geen verlengingen komen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van risico management is op dat vlak. Het kan immers altijd gebeuren dat een musical niet aanslaat, kijk maar bvb eens naar de Vlaamse Musical "Ben" .
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Mar 1, 2007 16:04:31 GMT 1
Ja maar je loopt steeds het risico dat er net geen verlengingen komen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van risico management is op dat vlak. Het kan immers altijd gebeuren dat een musical niet aanslaat, kijk maar bvb eens naar de Vlaamse Musical "Ben" .[/quote] die ik echt schitterend vond!
|
|
|
Post by mistermagic on Mar 1, 2007 19:32:54 GMT 1
ik neem meestal cat1. zo ben ik zeker dat ik goed zit ... maar nuja eigelijk zijn de musicalprijzen toch duur ... maar toen Béjart in de stadschouwburg in A'pen speelde had ik kaarten van cat 2 ik zat op het balkon en eerlijk , 1/3 van het podium zag ik niet mij zul je dus nooit geen kaarten van cat 2 zien kopen
maar om even op de wegneembare rijen terug te komen ... een vriendin van me had kaarten voor BatB besteld en ze zat op de 4de rij (normaal) later kregen ze te horen dat de 1ste 4 rijeb weg moesten omdat het orkest meer plaats nodig had daarna zaten ze op rij 17 dit vind ik nu ook niet wat je noemt een evenwaardige plaats waar je voor betaald hebt .....
|
|
|
Post by Catherine on Mar 1, 2007 21:16:55 GMT 1
maar om even op de wegneembare rijen terug te komen ... een vriendin van me had kaarten voor BatB besteld en ze zat op de 4de rij (normaal) later kregen ze te horen dat de 1ste 4 rijeb weg moesten omdat het orkest meer plaats nodig had daarna zaten ze op rij 17 dit vind ik nu ook niet wat je noemt een evenwaardige plaats waar je voor betaald hebt ..... Was dat Golden Seats of Cat. 1? Ik zou het in alle geval ook helemaal niet leuk vinden !
|
|
|
Post by theaterfreak on Mar 1, 2007 21:33:07 GMT 1
dat zou ik ook niet zomaar aanvaarden ,maar ja, wat doe je als je daar staat??? en dan te zeggen dat ze ons datzelfde truukje al lapten in 1996!!!! toen met CATS. maar toen zaten we toch nog 9de rij . wat nu golden seats zijn. daarom bestel ik dus ter plaatse aan de kassa.... want online kan ik niet zien waar je zitplaatsen zullen zijn..
|
|
|
Post by Catherine on Mar 2, 2007 17:02:16 GMT 1
dat zou ik ook niet zomaar aanvaarden ,maar ja, wat doe je als je daar staat??? en dan te zeggen dat ze ons datzelfde truukje al lapten in 1996!!!! toen met CATS. maar toen zaten we toch nog 9de rij . wat nu golden seats zijn. daarom bestel ik dus ter plaatse aan de kassa.... want online kan ik niet zien waar je zitplaatsen zullen zijn.. Bij Sherpa kan je wel zien waar je zit hoor. Je krijgt je rij- en stoelnummer nog voor je naar de betaalpagina gaat. Je dan moet wel naar de website van de schouwburg zelf gaan om op het plannetje te zien waar je juist zit. Het probleem is gewoon dat als je vroeg boekt (zoals de meeste hier) dat ze dan gewoon nog niet echt weten hoe groot het podium of de orkestbak zal worden.
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Mar 2, 2007 17:17:17 GMT 1
Het probleem is gewoon dat als je vroeg boekt (zoals de meeste hier) dat ze dan gewoon nog niet echt weten hoe groot het podium of de orkestbak zal worden. Idd, wat ze daar natuurlijk kunnen tegen doen is vanaf nu enkel meer kaarten aanbieden vanaf rij 5 en wanneer ze zeker zijn dat de orkestbak kleiner is, die kaarten dan te koop aan bieden. Zou een véél beter systeem zijn! Nog even iets over de zichtbaarheid wanneer je in een lagere cat zit, ik zat gisteren samen met Tom in cat 2 (balkon rij 13 stoel 11-13) voor Beauty and the Beast (na 5 keer kan ik wel wat besparingen gebruiken ) en ik moet eerlijk toegeven dat ik ALLES gezien heb van de voorstelling, behalve de gezichtsuitdrukkingen dan maar dat viel nog mee. Het hangt er dus gewoon van af welke musical, want ik weet nog dat ik een keertje op het balkon zat bij Romeo en Julia en toen ook niet alles had gezien van de voorstelling (tot we na de pauze ons genesteld hadden op rij 1, die nooit verkocht werd samen met rij 2 ).
|
|
|
Post by Catherine on Mar 3, 2007 10:52:26 GMT 1
Het probleem is gewoon dat als je vroeg boekt (zoals de meeste hier) dat ze dan gewoon nog niet echt weten hoe groot het podium of de orkestbak zal worden. Idd, wat ze daar natuurlijk kunnen tegen doen is vanaf nu enkel meer kaarten aanbieden vanaf rij 5 en wanneer ze zeker zijn dat de orkestbak kleiner is, die kaarten dan te koop aan bieden. Zou een véél beter systeem zijn! Nog even iets over de zichtbaarheid wanneer je in een lagere cat zit, ik zat gisteren samen met Tom in cat 2 (balkon rij 13 stoel 11-13) voor Beauty and the Beast (na 5 keer kan ik wel wat besparingen gebruiken ) en ik moet eerlijk toegeven dat ik ALLES gezien heb van de voorstelling, behalve de gezichtsuitdrukkingen dan maar dat viel nog mee. Het hangt er dus gewoon van af welke musical, want ik weet nog dat ik een keertje op het balkon zat bij Romeo en Julia en toen ook niet alles had gezien van de voorstelling (tot we na de pauze ons genesteld hadden op rij 1, die nooit verkocht werd samen met rij 2 ). ... en trouwens de gezichtsuitdrukkingen kun je, als je echt wilt, nog zien met een theater verrekijkertje. Heb wegens besparingen ook al op balkon moeten zitten en dat valt idd ook nog mee, hoor.
|
|
|
Post by MusicalTom on Mar 4, 2007 20:13:27 GMT 1
Bedankt voor jullie reacties! Straks kunnen jullie meedoen aan een nieuwe poll...
Grtz,
musicalTom
|
|
|