|
Post by MusicalTom on Mar 11, 2007 12:08:34 GMT 1
de laatste jaren worden steeds vaker stripverhalen omgezet tot een musical of een theatervoorstelling. Binnenkort keert kuifje terug en daarna duiken ook suske en wiske terug op in een musical. Bovendien komt er een theaterstuk van kiekeboe. Welke strip wil jij graag nog bewerkt zien tot een musical? Indien je het antwoord 'toch nog liever een andere' kiest, kan je jouw favoriet in het onderstaande forum posten.
Maar ook voor al je vragen, opmerkingen en discussiepunten binnen dit domein kan je in onderstaand forum terecht.
Veel plezier ermee!
Tom
P.S. Deze poll blijft actief t.e.m. zondag 18 maart 2007
|
|
kenji
Auditie kandidaat
|
Post by kenji on Mar 11, 2007 12:32:26 GMT 1
ik heb het er wel mee gehad de enige stripmusical die ik echt goed vond was die van kuifje al vind ik de muziek(heb de musical zelf dus niet gezien) can suske en wiske -de spokenjagers- soms wel goed maar doe mij tog maar een nieuwe musical of een goeie ouwe
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Mar 11, 2007 12:33:47 GMT 1
Ik heb al een aantal strips (vooral met school dan) gezien, en dat sloeg toch dikwijls tegen. de enige die ik goed vond was Kuifje! Ik denk gewoon dat je met die verhalen niet veel kan doen! Dus,... geef mij maar iets anders!
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Mar 11, 2007 12:42:30 GMT 1
voor mij mogen ze gerust van jommeke nog eens een musical maken.en van sammy ook.
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Mar 11, 2007 12:52:21 GMT 1
Voor mij hoeven stripmusicals ook niet meer.. Ik hou de stripfiguurtjes liever op papier, voor mij hoeven ze niet tot leven te komen! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik Kuifje wel schitterend vond!
|
|
|
Post by Catherine on Mar 11, 2007 17:38:58 GMT 1
Ik ben eigelijk nooit zo een fan geweest van Stripmusicals. Ik kan niet goed zeggen waarom, het is gewoon niet mijn ding. Dus geef mij maar iets anders.
|
|
ale
Auditie kandidaat
|
Post by ale on Mar 12, 2007 16:51:58 GMT 1
Voor hoeft het inderdaad niet meer, weer een stripmusical. Wees creatief en verzin iets nieuws! Of durf als producent voor iets nieuws te gaan.
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Mar 12, 2007 20:06:25 GMT 1
Voor mij hoeft het ook niet meer, ik zeg niet dat ze er geen meer mogen maken maar ik denk dat het nu wel al volstaat, ik zou graag meer boeken in een musicalversie zien! Dan nog liefst van die romans die zich afspelen in de middeleeuwen of in de barok .
|
|
|
Post by Catherine on Mar 12, 2007 22:25:25 GMT 1
Amaai, misschien moeten we de resultaten van deze pol maar eens naar de productiehuizen sturen
|
|
|
Post by iemandbenik on Mar 14, 2007 14:49:54 GMT 1
ja idd musicals over het verleden,...
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Mar 15, 2007 16:26:27 GMT 1
Amaai, misschien moeten we de resultaten van deze pol maar eens naar de productiehuizen sturen dat zou geen slecht gedacht zijn, maar de vraag blijft: Gaan ze er dan nog iets aan doen???
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Mar 15, 2007 16:47:23 GMT 1
Stripmusicals zijn niet per definitie slecht. De meest recente die ik zag was Jan Jans en de Kinderen, die was gewoon goed. Kuifje - De Zonnetempel vond ik machtig.
Weet ik nu zo een strip die perfect tot musical te vervormen is. Niet meteen, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet zou kunnen. Ik ben ze in ieder geval niet bij voorbaat al zat. En kan dus ook niets geschikts in de poll kiezen.
|
|
|
Post by Catherine on Mar 16, 2007 16:10:07 GMT 1
Ik denk dat ik gewoon niet zo ben voor het zwart/witte "de Goeden tegen de Slechten" en "eind goed al goed" formule van strips... ik heb wel graag wat intrigue, tragedie en drama in mijn musicals.
|
|
|
Post by anoniempje on Mar 17, 2007 19:03:14 GMT 1
ik ben nie echt tegen stripmusicals, maar als ze nu van alle strips musicals gaan maken... ik zou alleszins niet meer gaan kijken, en veel mensen zouden wel hetzelfde denken. Aan de andere kant: met strips kan je veel doen. Er zijn ontezettend veel soorten strips en per strip ontzettend veel verhalen. Daar zijn ze enkele jaartjes mee zoet...
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Mar 17, 2007 22:19:16 GMT 1
Het is altijd afwachten hoe een stripmusical zich ontwikkelt, maar op zich kan ik het heel leuk vinden hoor! Met juist nog een hartverwarmende Charlie Brown gezien en ook een (langverwachte) comeback Kuifje in het verschiet, mogen stripmusicals voor mij wel komen. Ook Suske & Wiske de musical spreekt me wel aan. Een stripmusicals die me tegenviel was Jan Jans en de Kinderen en ook voor een Garfield de musical heb ik mijn bedenkingen. Verder zou ik ook niet weten wat ik nog zou willen zien. Tenzij ze een snoeiharde Amerikaanse donkere rock-cultmusical van The Crow zouden maken misschien maar dat is meer comic.
|
|