|
Post by MusicalTom on Mar 25, 2007 10:53:57 GMT 1
Dit is de poll van deze week! Deze blijft open tot zondag 1 april (nee, het is geen grap ;-)).
Veel fans houden het niet bij een musical 1 keer bekeken. Velen van hen maken er een echte recordrace van. Wat is voor jou de belangrijkste reden om een musical meerdere malen te gaan bekijken?
Reacties, nieuwe ideeën en commentaar kan je in het onderstaande forum posten
Groetjes,
musicalTom
|
|
pinker
Auditie kandidaat
|
Post by pinker on Mar 25, 2007 12:21:32 GMT 1
Leuke poll, maar ... ik mis duidelijk mijn antwoord in het lijstje: "omdat ik hem goed vond"...
Zo ben ik 3 keer naar romeo en julia gaan kijken... omdat ik hem gewoon goed vond! Idem met mamma mia... Dat had niets met vorderingen van acteurs, castwissels, veranderingen, sfeer, of wat dan ook te maken... Hier kan ik dus geen enkel antwoord aanklikken (maar 'k wou toch even m'n antwoord geven hé)
xxx
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Mar 25, 2007 13:46:20 GMT 1
ik zit zo met hetzelfde probleem als pinker! Dé reden dat wij meerdere malen naar een musical gaan is ook omdat we ze goed vinden en niet echt voor de redenen die hier worden opgegeven!
|
|
|
Post by theaterfreak on Mar 25, 2007 17:33:02 GMT 1
hetzelfde voor mij , als ik een voorstelling goed vind, ga ik heel veel keren kijken. Nooit zijn er 2 voorstellingen hetzelfde en als je op verschillende plaatsen in de zaal kan gaan zitten is het telkens weer anders. Natuurlijk groeien de akteurs in hun rol en dat is ook boeiend om te zien. Dus kan ik bij de poll ook niks aanklikken.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Mar 25, 2007 19:13:15 GMT 1
"veranderingen" zijn er "meestal altijd"! Hoe meer je naar dezelfde musical ook gaat kijken, hoe meer je ook gaat zien! Je kent de grote lijnen en dan kan je natuurlijk meer gaan letten op andere dingen! maar je gaat ook enkel meerdere keren als je de musical goed vindt hé! Allé, dat geldt toch voor mij!
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Mar 25, 2007 20:13:25 GMT 1
Ik heb hier toch wel even gestemd, nl. voor de castwissels! Maar, ik ga dan ook slechts meermaals als het dan ook een goede voorstelling is! En als het dat is dan vind ik het altijd leuk om iemand anders die bepaalde rol te zien vertolken!
De evolutie van de acteurs is natuurlijk ook altijd heel leuk om op te volgen!
|
|
|
Post by Catherine on Mar 26, 2007 12:04:56 GMT 1
Ja bij mij moet het ook eerste en vooral een goede voorstelling zijn, maar het is ook vaak zo dat ik een bepaalde acteur wel eens wil zien in een bepaalde productie. Elke acteur speelt de rol op een zijn eigen wijze. Ik heb al veel verschillende acteurs het Spook zien spelen in Phantom of the Opera en soms zijn er echt wel grote verschillen in de manier van spelen, en dat vind ik erg interessant om te zien. Mensen vragen mij trouwens ook vaak of het niet 'afgezaagd' wordt om altijd naar dezelfde musical te gaan zien. Uiteraard niet! Want elke voorstelling is anders, je kunt nooit twee keer dezelfde opvoering zien. Zelfs met dezelfde acteurs Maar ja, dat zal iedereen op dit forum wel weten zeker
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Mar 26, 2007 18:17:48 GMT 1
Ik heb ook voor de optie "Castwissels" gekozen.. Zeer handig om opnieuw te gaan kijken naar understudies als je niet akkoord bent met de 1e cast in Beauty and the Beast. Of om je favorietjes die geen 1e cast zijn te gaan bekijken! Een interessante belevenis om verschillende mensen hun eigen ding in de rol te zien leggen (vergelijk vb. Peter van de Velde en Dieter Verhaegen als Lumière, 2 tegenpolen!)..
Maar ook ik ga natuurlijk normaal maar een 2e keer naar een voorstelling als ik ze echt goed vind!
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Mar 28, 2007 17:04:35 GMT 1
Omdat de voorstelling me gewoon echt boeit zou mijn eerste reactie zijn. Maar ook het opgaan van understudies is wel eens een reden geweest, dus kom ik op die keus uit. Bij een goede voorstelling zijn vorderingen van acteurs, veranderingen in de show of de sfeer in de zaal niet zo erg belangrijk.
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Mar 28, 2007 19:43:43 GMT 1
Ik blijf bij mijn keuze van "Castwissels" (zie mijn vorige post), maar toch zie ik mensen soms graag een vordering maken (meestal dan in positieve zin).. Vond bijvoorbeeld Jan Schepens in het begin van BatB nog niet top, terwijl hij nu al veel beter speelt (en vooral sneller praat ). En een publiek doet ergens ook wel veel aan de voorstelling.. Vooral als ik zelf op een podium sta, merk ik dat. Je krijgt bij een goed publiek een bepaalde 'drive' mee waardoor je gemotiveerder gaat spelen..
|
|