samira
Auditie kandidaat
|
Post by samira on Nov 9, 2006 17:49:33 GMT 1
Ik zou een weekend naar Londen gaan... Ik zou een avondje naar een musical gaan wat zien jullie als een echt aanrader???
|
|
ale
Auditie kandidaat
|
Post by ale on Nov 9, 2006 17:57:00 GMT 1
Billy Elliot!!! Absolute top: schitterend verhaal, goede muziek, uitstekend vertolkt The Producers is puur plezier, nu het nog kan want die stopt En zodra Patrick Swayze niet meer in Guys and Dolls speelt, kan je daar ook weer naar gaan kijken:)
|
|
|
Post by Catherine on Nov 9, 2006 21:18:28 GMT 1
Hangt er een beetje vanaf wat je graag ziet. Mijn favoriet blijft Phantom of the Opera, dat is wat donkerder. Les Miserables is ook natuurlijk een kaskraker, maar een iets zwaarder verhaal dan normaal. Spamalot zou naar het schijnt een 'must' zijn als je van monty python houdt. Wicked is pas nieuw en ook leuk om te zien, een beetje meer fantasie/sprookje (speelt zich af in het Land van Oz) maar de musical heeft wel een mooie achterliggende boodschap vind ik. Er is zo veel keuze... echt moeilijk om te kiezen. Zoals ik al zei, het hangt ervan af wat je graag ziet. Dit is wel een leuke site met de top tien verkochte tickets in Londen. Ze hebben ook leuke promoties (Eten + Ticket / soms een behind the scenes tour + Ticket).
|
|
|
Post by guy on Nov 9, 2006 23:07:37 GMT 1
Je kan natuurlijk ook altijd opteren voor musicals met Vlaamse mensen in. Is er naast Les Mis met Hans Peter eigenlijk nog een Vlaming in Londen aan de slag momenteel?
|
|
|
Post by eponine on Nov 10, 2006 1:35:12 GMT 1
Tim Driesen zit momenteel in de Starlight Express UK tour (locomotief Nintendo en understudy Rusty)
Ik raad Les Misérables, Phantom of the Opera, Wicked en Billy Elliot aan.
|
|
|
Post by Christel on Nov 10, 2006 13:39:42 GMT 1
De Starlight Tour zit vanaf volgende week voor 3 weken in Wimbledon, zone 3 op de District Line. Ook na de avondvoorstelling kan je nog zonder problemen terug in London geraken. En ga zeker langs de stage door na de voorstelling. Vinden ze altijd geweldig!!!
|
|
nancy
Auditie kandidaat
|
Post by nancy on Nov 14, 2006 10:32:39 GMT 1
Bloodbrothers is ook echt super!!! Die bevat veel humor, maar is toch tragisch. Echt top. Ik denk dat hij ook iets goedkoper is dan de meeste andere musicals...
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Nov 15, 2006 20:39:34 GMT 1
Ik heb de Vlaamse versie daarvan een aantal keren gezien. En ik vond die schitterend. Vond het heel erg spijtig dat het toch vroeger is moeten stoppen omdat ze niet genoeg bezoekers hadden. Was echt een topmusical ! Hoop die ook eens te gaan kunnen zien in London.
|
|
|
Post by Catherine on Nov 16, 2006 9:18:55 GMT 1
Inderdaad, Bloodbrothers is ook een prachtige musical... raad ik ook zeker aan. Ik heb hem ook in België gezien ! Zakdoeken meenemen indien je gevoelig bent voor triestige momenten.
|
|
|
Post by Christel on Nov 16, 2006 12:30:40 GMT 1
In London is het aanbod zo groot en de stijlen zo uiteenlopend, dat we eigenlijk meer zouden moeten weten over jouw voorkeur. Hou je meer van een sterk verhaal, of hou je het liever luchtig? Mag het een intellectuele uitdaging zijn, of ga je voor puur entertainment? London heeft ze namelijk allemaal. Het hangt er maar vanaf wat je zelf verkiest... en heel dikwijls wordt de keuze ook nog bepaald door externe factoren... je humeur, de beschikbare plaatsen in het theater, om er maar enkele te noemen. Ik zou zeggen, koop een 'What's on in London' als je aankomt en beslis ter plaatse... might be more fun!!!
|
|
nancy
Auditie kandidaat
|
Post by nancy on Nov 16, 2006 21:58:57 GMT 1
Maar als je pas op het allerlaatste moment beslist, ga je dan in de meeste gevallen niet de minst goede plaatsen hebben?
|
|
|
Post by Christel on Nov 17, 2006 18:29:09 GMT 1
Op weekdagen zeer zeker niet, tenzij je voor een heel recente show kiest (bv. Wicked), maar in't weekend zou het inderdaad kunnen dat er geen of nog slechts enkele interessante plaatsen ter beschikking zijn... Je kan ook vooraf alles reserveren, dan ben je uiteraard zeker van je plaatsje, maar als je budget maar één show toelaat, zou ik alvast wachten en proberen of ik bij Tkts niet twee shows voor de prijs van één kon krijgen... Mogelijkheden te over in London! Succes alvast!
|
|
ellen
Auditie kandidaat
|
Post by ellen on Nov 19, 2006 10:21:08 GMT 1
Hey
Als ik nu naar Londen zou mogen gaan, zou ik wel weten wat te kiezen hoor! Les Mis moet je zeker een keer gezien hebben in je leven (tenzij je al in Antw bent gaan zien). Maar in antw of niet, Londen is toch nog dat ietsje anders...
Als Les Mis je nu echt niets zegt, zou je beslist naar Wicked moeten gaan zien. De muziek is echt super... Krijg alleen al "kiekevlees" bij het horen van de liedjes hier op mijn computer.
Als je voor het amusement wil gaan moet je naar the producers... Een hillarische musical, amusement gegarandeerd. Ik heb die eind augustus gaan zien in londen en heb er echt nog geen minuut spijt van gehad! (mijn Engels is niet zoals het zou moeten zijn, dus ook al kende ik het verhaal niet, je kan perfect volge)
En voor de rest nog even dit meegeve: GENIET ERVAN!
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Nov 19, 2006 14:59:00 GMT 1
Als je zo naar Londen gaat en een musical wil meepikken, moet je dat dan niet op voorhand reserveren (zoals bij ons??) of kan je die avond zelf aan de kassa tickets bemachtigen??
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Nov 19, 2006 19:55:14 GMT 1
In London zijn er heel veel verschillende 'hokjes' waar je je kaarten voor musicals kan kopen. Ben daar al een aantal keren geweest en ook daar m'n tickets gekocht. En ik moet zeggen dat we nog nooit slechte plaatsen hebben gehad. Bijna altijd vooraan gezeten.
|
|