|
Post by Catherine on Nov 12, 2006 0:11:59 GMT 1
De nominaties voor beste musical zijn bekend :
Spamalot Sunday in the park with George Evita Caroline or Change
Wie is jullie favoriet?
Persoonlijk zou ik voor Evita kiezen, maar ik denk dat Spamalot gaat winnen.
|
|
nancy
Auditie kandidaat
|
Post by nancy on Nov 16, 2006 21:56:28 GMT 1
Weet iemand of deze Award uitreiking ook op televisie wordt uitgezonden???
|
|
ale
Auditie kandidaat
|
Post by ale on Nov 17, 2006 13:51:44 GMT 1
Ik vrees van niet. Vroeger werden de Olivier Awards uitgezonden maar dat werd enkele jaren geleden al geschrapt. Als ze de officiële prijzen niet uitzenden, dan gaan ze de prijzen van een krant (hoe gewaardeerd) zeker niet uitzenden.
|
|
|
Post by michael on Feb 13, 2007 19:52:25 GMT 1
En wanneer is de winnaar bekend?
|
|
|
Post by webberfan on Feb 14, 2007 10:38:18 GMT 1
Ik bezocht drie van de vier genomineerde producties. Enkel Caroline or Change heb ik gemist. De drie overige producties zijn musicals die je eigenlijk zeer moeilijk met elkaar kan vergelijken. Evita is de oerklassieke musical, met prachtig decor, gekende muziek en alle webber-ingrediënten die de productie zo onvergetelijk hebben gemaakt en er nog steeds voor zorgen dat het één van mijn favoriete musicals is. Als musicalfan was ik echter aangenaam verrast door "Sunday in the park with george". Sondheim heeft hier bewust voor een alternatieve aanpak van het verhaal gekozen. Het idee/concept is zeer vernieuwend en de versie die in het West-End werd gebracht, vormde de perfecte adaptatie van deze musical voor de 21ste eeuw. De enscenering was ongelofelijk origineel en hoewel de muziek hier natuurlijk veel minder toegankelijk is dan deze van bijvoorbeeld Evita, slaagt zij er toch perfect in om het publiek onder te dompelen in de magische sfeer van Seurat. Op basis van deze overwegingen, rangschik ik deze productie dan ook op nummer 1. Spamalot vond ik eigenlijk ontgoochelend. Tim Curry was natuurlijk van een ongekend niveau, maar voor de rest vond ik dat de absurde humor van Monthy Python hier te Amerikaans was geïnterpreteerd. Ik heb in London al veel betere humoristische musicals gezien dan deze. Het idee was er wel, maar de uitwerking vond ik net iets te magertjes om van een topproductie te kunnen spreken. Het was allemaal zo braaf en binnen de lijntjes.
|
|
|
Post by Catherine on Feb 14, 2007 23:36:13 GMT 1
Woopsie, was dit even uit het oog verloren... sorry !! De winnaar was Caroline or Change... vrij verassend als je de uitslag van deze poll ziet. Het is wel een feit dat LESA winnaar niet door het publiek gekozen worden maar door een jury. Zij hebben dus wel alle musicals gezien die genomineerd waren.
|
|