|
Post by theaterfreak on Mar 13, 2007 21:39:59 GMT 1
SPOILER WAARSCHUWING - Niet verderlezen indien je nog niets wilt weten van het verhaal : Phantom of Manhatten
die Forsyth heeft er een ongeloofwaardig vervolg aan gebakken... nl. Christine zou zwanger geweest zijn van die ene nacht dat ze bij de phantom in zijn onderaards gewelf geweest is;(eerste film én in de musical) daardoor heeft ze een zoon gekregen.maar ze is natuurlijk getrouwd met Raoul de Chagny .Op de achterkant van het boek staat dit: "we vinden de phantom terug in New York,waar hij zich na een wonderbaarlijke ontsnapping heeft gevestigd en waar hij inmiddels tot grote rijkdom en macht is gekomen.Maar waar hij nog steeds buiten het bereik van ongewenste blikken zijn geheime leven leidt. Koortsachtig werkt hij aan de realisatie van een ambitieus project:de oprichting van het grootste en meest prestigieuze operahuis ter wereld.En wanneer Christine,inmiddels een wereldberoemde diva,erin toestemt om de hoofdrol in de openingsvoorstelling te vertolken,is dat de vervulling van zijn diepst gekoesterde wens. Maar wat hij niet weet ,is wat voor tragische gevolgen deze confrontatie met zich zal meebrengen..." De zoon die Christine en Raoul dus als hun kind hebben grootgebracht ,is eigenlijk de zoon van de phantom. Op het eind van het verhaal wordt Christine neergeschoten.
wel,voor mij mij hoefde het niet. Deel 1 was goed zoals het was.
|
|
|
Post by theamushie on May 6, 2007 18:47:54 GMT 1
Eerst en vooral: ik wil geen vervolg op de Phantom of the Opera, echt niet!!! Ik vond die musical heel goed en ik zou het een ramp vinden moesten ze een vervolg maken. Ik vind films, boeken enzovoort waar ze een vervolg van maken slecht! Echt waar! Het is meestal een flauw afkooksel van de eerste film/boek/...! Ik hou van nieuwe dingen, geen herhalingen!
|
|
|
Post by Catherine on May 6, 2007 21:32:02 GMT 1
SPOILER WAARSCHUWING - Niet verderlezen indien je nog niets wilt weten van het verhaal : Phantom of Manhattendie Forsyth heeft er een ongeloofwaardig vervolg aan gebakken... nl. Christine zou zwanger geweest zijn van die ene nacht dat ze bij de phantom in zijn onderaards gewelf geweest is;(eerste film én in de musical) daardoor heeft ze een zoon gekregen.maar ze is natuurlijk getrouwd met Raoul de Chagny .Op de achterkant van het boek staat dit: "we vinden de phantom terug in New York,waar hij zich na een wonderbaarlijke ontsnapping heeft gevestigd en waar hij inmiddels tot grote rijkdom en macht is gekomen.Maar waar hij nog steeds buiten het bereik van ongewenste blikken zijn geheime leven leidt. Koortsachtig werkt hij aan de realisatie van een ambitieus project:de oprichting van het grootste en meest prestigieuze operahuis ter wereld.En wanneer Christine,inmiddels een wereldberoemde diva,erin toestemt om de hoofdrol in de openingsvoorstelling te vertolken,is dat de vervulling van zijn diepst gekoesterde wens. Maar wat hij niet weet ,is wat voor tragische gevolgen deze confrontatie met zich zal meebrengen..." De zoon die Christine en Raoul dus als hun kind hebben grootgebracht ,is eigenlijk de zoon van de phantom. Op het eind van het verhaal wordt Christine neergeschoten. wel,voor mij mij hoefde het niet. Deel 1 was goed zoals het was. Ik heb dat boek onlangs nog es gelezen... da is dus echt wel een flauw boekje. Karakters zijn amper uitgewerkt, en het laatste hoofdstuk herhaalt gans het verhaal nog eens opnieuw (dit terwijl het al niet een dik boek is) Ik ben echt niet onder de indruk van het boek, en ik vrees echt voor die vervolgmusical.
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on May 7, 2007 9:41:01 GMT 1
Ik blijf zweren bij Phantom (NL vert.: De Man achter het Masker) van Susan Kay. Hét levensverhaal van Erik (Spook) doorheen vijf verschillende landen met start en eindpunt Parijs. Over ontwikkeling van karakters gesproken! Ik heb het boek zeker vijf keer herlezen en dan nog verschillende passages eruit. Het blijft een prachtig boek! Maar dan niet als musical, want Erik is de musical ontstegen...
|
|
|
Post by Catherine on May 10, 2007 21:53:55 GMT 1
Ja dat boek is echt een absolute topper ! Spijtig dat het zo moeilijk verkrijgbaar is... hoewel ze het naar t schijnt in een beperkte oplage herdrukt hebben vorig jaar.
Ik heb het ook al meer dan eens gelezen en het blijft echt een favoriet van mij.
|
|
|
Post by wowposter on Nov 7, 2008 12:01:23 GMT 1
|
|