|
Post by Catherine on Feb 26, 2007 17:31:11 GMT 1
Het is dus geen roddel... A. L. Webber denkt erover na om een vervolg te schrijven op Phantom of the Opera. Persoonlijk lijkt het me een slecht idee, maar ja... het is altijd mogelijk dat het een verrassend goede musical wordt.
Wat denken jullie hier over??
|
|
|
Post by theaterfreak on Feb 26, 2007 19:49:21 GMT 1
slecht idee,volgens mij . de grote schrijver Frederick Forsyth heeft al een vervolg gechreven in 2000 met de titel "Het spook van Manhattan". Daar leeft het spook in New York waar hij rijk is geworden en het meest prestigieuze operahuis ter wereld wil oprichten. Christine is inmiddels een wereldberoemde diva. ze gaan ook terug in de tijd en veranderen dingen uit het eerste verhaal; wel, daar moeten ze geen musical of film van maken . het trekt op niks.
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Feb 26, 2007 21:10:45 GMT 1
Ik hoop maar één ding, dat het een goede musical wordt maar met Webber mogen we vrij zeker zijn dat het een goeie musical wordt... Maar dat kan natuurlijk wel nadelen hebben voor de toekomst, stel dat deze musical inslaat als een bom zullen wellicht meer en meer producenten denken aan een vervolgmusical op éénder welke musical dan ook en dat lijkt me nu net een slecht idee. Als we kijken naar de filmwereld zijn niet alle vervolgfilms een succes geworden, welke dan wel, de films waarvan het verhaal al klaar lag en waarvoor men plannen had meerdere films te maken zoals Lord of the Rings en Star Wars. Vervolgfilms waarvan men moest beginnen met een propere lei, daar ging het meestal de mist in want dan wordt alles nog eens overdreven aangehaald...
|
|
|
Post by Catherine on Mar 1, 2007 8:41:39 GMT 1
slecht idee,volgens mij . de grote schrijver Frederick Forsyth heeft al een vervolg gechreven in 2000 met de titel "Het spook van Manhattan". Daar leeft het spook in New York waar hij rijk is geworden en het meest prestigieuze operahuis ter wereld wil oprichten. Christine is inmiddels een wereldberoemde diva. ze gaan ook terug in de tijd en veranderen dingen uit het eerste verhaal; wel, daar moeten ze geen musical of film van maken . het trekt op niks. Er zijn zo ook nog enkele boeken geschreven... tevens vervolgverhalen. Die zijn ook niet zo denderend, gewoon fanfiction dat erin geslaagd is gepubliceerd te worden. Ik vind het verhaal zoals het nu is af... hier hoeft echt geen vervolg op voor mij, hoor.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Mar 1, 2007 12:52:31 GMT 1
voor het verhaal hoeft het voor mij ook niet! voor Webber's muziek daar en tegen.....? Misschien is het beter dat hij dan gewoon een heel ander verhaal maakt!
|
|
|
Post by Catherine on Mar 1, 2007 13:39:24 GMT 1
voor het verhaal hoeft het voor mij ook niet! voor Webber's muziek daar en tegen.....? Misschien is het beter dat hij dan gewoon een heel ander verhaal maakt! Helemaal mee eens, een volledig nieuwe musical zou me zeker veel meer aanspreken !!
|
|
|
Post by theaterfreak on Mar 1, 2007 18:52:12 GMT 1
voor het verhaal hoeft het voor mij ook niet! voor Webber's muziek daar en tegen.....? Misschien is het beter dat hij dan gewoon een heel ander verhaal maakt! of nog beter : "Sunset Boulevard " terug opnieuw opvoeren. die muziek is prachtig!!
|
|
|
Post by iemandbenik on Mar 1, 2007 19:43:02 GMT 1
geen vervolgen , zeker niet remaken , een nieuwe musical , vers bloed is zeker welkom:p
|
|
|
Post by Catherine on Mar 12, 2007 9:33:51 GMT 1
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Mar 12, 2007 14:04:14 GMT 1
waw, wat hebben ze toch veel inspiratie Dan zal het verhaal waarschijnlijk wel erg veel lijken op dat van de 1ste phantom Te hopen dan dat de muziek nog op iets trekt hé!
|
|
|
Post by theaterfreak on Mar 12, 2007 18:30:57 GMT 1
dat boek heb ik dus hier "phantom of manhattan" ... eikes , dat is dus echt niet goed.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Mar 12, 2007 21:54:53 GMT 1
dat boek heb ik dus hier "phantom of manhattan" ... eikes , dat is dus echt niet goed. en...lijkt dat verhaal dan op het vorige? Of is het helemaal iets anders?
|
|
|
Post by Catherine on Mar 12, 2007 22:23:33 GMT 1
effe ten titel van inlichting : ik ben er niet 100% zeker van dat het gebaseerd wordt op dat boek... maar aangezien het zich in New York zou afspelen kon ik alleen maar dat bedenken.
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Mar 13, 2007 1:36:16 GMT 1
Catherine toch ... Nu ja, als ik het interview met Webber bekeek leek het er op het eerste zicht ook niet op dat hij zich weer zou baseren op een boek. Maar met het feit dat het zich afspeelt in New York, kan het wel om 'The Phantom of Manhatten' gaan natuurlijk. Is dat eigenlijk een officieel vervolg op de originele Phantom, ik bedoel, van dezelfde schrijver? Of heeft het eigenlijk weinig te zien met het originele verhaal?
|
|
|
Post by Catherine on Mar 13, 2007 9:04:31 GMT 1
Neen absoluut niet, dat is een boek geschreven door Frederik Forsyth...
|
|