|
Post by anoniempje on Mar 17, 2007 19:19:42 GMT 1
Ik weet dat bij 'musicals in andere talen' iedereen voor het engels zou kiezen... Maar stel je voor dat je naar een musical mag, en je kan hem zien in 1 van deze talen. Voor welke taal zou je dan kiezen? Want is het niet zo dat een musical anders lijkt in een andere taal? Andere accenten, ander gevoel....wat vinden jullie daarover?
|
|
|
Post by anoniempje on Mar 17, 2007 19:21:39 GMT 1
ikzelf zou graag eens een musical in het italiaans zien. Zo'n vurige taal, met passie. Moet toch mooi zijn?
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Mar 17, 2007 23:32:17 GMT 1
Als ik moet kiezen en het mag geen engels zijn, dan duits.
Duits is een mooie en vooral ook harde taal: perfect geschikt voor wat bombastischer musicals, als Tanz der Vampire, Elisabeth en Mozart. Deze musicals zou ik dan ook het liefste in hun oorspronkelijke taal zien.
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Mar 18, 2007 10:51:40 GMT 1
Als ik niet mag gaan voor het prachtige accent van de Britten, dan ga ik voor "Elisabeth" in het Duits! Die zou ik nog wel willen zien!
Ik heb wel liefst een taal die ik zelf geleerd heb en dus kan verstaan.. Vandaar mijn voorkeur voor Nederlands en Engels, maar ook Frans, Duits en Spaans behoren tot mijn mogelijkheden!
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Mar 18, 2007 11:20:59 GMT 1
zelf zou ik ook het liefst naar een taal kijken die ik "ken". vooral Engels en missch ook Frans.
Vroeger zijn we met de muziekopleiding ook enkele keren naar een opera geweest (in het Italiaans dan). Die taal klinkt heel mooi, maar het enige jammere eraan is dan dat je niet alles volledig begrijpt hé!
|
|
|
Post by Catherine on Mar 18, 2007 12:07:02 GMT 1
Hopla, even verhuisd naar 'Musicals in het Buitenland'... in dit forum staat immers al een discussie over vertalingen, dus ik denk det het hier misschien beter staat. Wat mij betreft zou ik altijd eerst kiezen voor de orginele taal waarin de musical geschreven was. Als het bijvoorbeeld Tanz der Vampire zou zijn dan kies ik voor Duits... maar Cats wil ik dan weer in het Engels zien. Dus ja... de originele taal.
|
|
|
Post by beteigeuze on Mar 24, 2007 23:29:44 GMT 1
Ik heb voor Engels gestemd. Waroom? Duits is mijn moedertaal en ik denk niet dat er wordt Nederlands in het buitenland gezongen en andere talen kan ik niet spreken
|
|
cptjack
Auditie kandidaat
|
Post by cptjack on May 9, 2007 21:38:57 GMT 1
Ik heb een zwak voor Spaans, dus ga ik daarvoor. Lijkt me een leuke taal voor 'n anderstalige musical...
Phantom en Starlight Express heb ik in het Duits gezien. Starlight viel mij eerlijk gezegd wel tegen in het Duits en Phantom is m'n favoriet, dus die mag wel in élke taal :-)
|
|
|
Post by Catherine on May 10, 2007 21:52:17 GMT 1
Phantom is m'n favoriet, dus die mag wel in élke taal :-) Volledig mee akkoord !!! ;D ;D ;D
|
|
|
Post by wowposter on Nov 7, 2008 12:02:01 GMT 1
|
|