|
Post by Catherine on Dec 2, 2006 12:58:22 GMT 1
Er komt een vlaamse en nederlandse versie van "How do you solve a problem like maria". Respectievelijk bij VTM & AVRO. In Nederland zullen ze iemand zoeken voor Evita, voor Vlaanderen is dit nog niet bekend. Wat denken jullie ervan? Voor zij die niet bekend zijn met "How do you solve a problem like Maria" : In dit TV programma werd er gezocht naar een actrice voor de rol van Maria in de hername van de Hammerstien & Rodgers musical "the sound of music" door AL Webber. De kandidates moeste telkens enkele liedjes zingen en werden dan geleidelijk aan weggestemd. Ik vraag mij af of het sowieso om AL Webber musicals gaat gaan... Hij was immers nauw betrokken bij het televisieprogramma en "Sound of Music" werd opnieuw in Londen opgevoerd door AL Webber. Nu blijkt dat nederland voor Evita gaat, ook een ALW musical... Wat zal het dan in Belgie worden? Joseph and the Amazing technicolor dreamcoat? Sunset Boulevard? Woman in white... Wat vinden jullie van een dergelijk concept?
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 2, 2006 13:06:00 GMT 1
Lijkt me wel leuk...zo wordt musical weer eens in de schijnwerpers geplaatst op tv...al kan dat natuurlijk ook uitdraaien op een misser..nuja, het proberen waard,vind'k!
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Dec 2, 2006 13:23:52 GMT 1
Ik denk dat het ok wel leuk kan worden. Gaat eraan liggen hoe ze het gaan doen met het wegstemmen van kandidaten. Want dat verloopt toch niet altijd even eerlijk vind ik. Ben ook wel eens benieuwd voor welke produktie het hier in Vlaanderen gaat worden. En dan misschien toch 1 minpunt..Gaan onze echte acteurs dan op deze manier nog aan werk geraken? Als ze de hoofdrollen gaan 'weggeven' in een tv programma?
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 2, 2006 13:29:22 GMT 1
Ja, dat zijn ook mij grootste bedenkingen...
|
|
|
Post by Catherine on Dec 2, 2006 21:33:19 GMT 1
Ik denk dat het ok wel leuk kan worden. Gaat eraan liggen hoe ze het gaan doen met het wegstemmen van kandidaten. Want dat verloopt toch niet altijd even eerlijk vind ik. Ben ook wel eens benieuwd voor welke produktie het hier in Vlaanderen gaat worden. En dan misschien toch 1 minpunt..Gaan onze echte acteurs dan op deze manier nog aan werk geraken? Als ze de hoofdrollen gaan 'weggeven' in een tv programma? Daar maak ik mij niet te veel zorgen om... uiteindelijk krijgt met dit programma één enkel persoon de kans om door te breken. Het gaat meestal om mensen die al actief zijn in het theater maar nooit de kans hebben gekregen om erin door te breken. Connie Fisher (die de engelse versie won) had al enkele keren een kleine rol in musicals gespeeld, maar niet voldoende om er haar beroep van te maken. Nu kan ze dit wel. Neen, ik vind dit niet zo een probleem... het is maar één persoon, één enkele productie... ik denk niet dat we ons daar zorgen over moeten maken. Ik denk eerder dat het positief is omdat het meer aandacht richt op musicals.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Dec 3, 2006 9:36:53 GMT 1
vind het ook wel een goed idee! Zoals je zegt: musical krijgt dan meer aansziens, en wie weet wie gaan ze daar nog ontdekken! 't Is wel te hopen dat ze die show dan goed gaan aanpakken zodat het stemmen deze keer goed gebeurd, en dat het doel niet is zoveel mogelijk geld verdienen, want dan wint de "beste" toch niet!
|
|
|
Post by liesbeth on Dec 3, 2006 12:33:26 GMT 1
lijkt me betst wel een tof concept!!!! saskia, idd daar stel ik mij ook wel enorme vragen om!!!! je hebt mensen die 4 jaar conservatoruim moeten volgen en dan nog maar moeilijk aan werk raken, en nu geven ze de rollen gewoon weg in een tv programma! weet er iemand wanneer het van start zal gaan?
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 3, 2006 15:02:21 GMT 1
Hopelijk gaat het meer om de kwaliteit van de musicalacteurs deze keer en niet alleen om de opbrengst van het programma (al zal dat altijd wel een beetje meetellen)
|
|
|
Post by Catherine on Dec 3, 2006 19:43:31 GMT 1
je hebt mensen die 4 jaar conservatoruim moeten volgen en dan nog maar moeilijk aan werk raken, en nu geven ze de rollen gewoon weg in een tv programma! Dat was ook mijn reactie toen ik las voor het eerst las over het concept op de site van BBC, maar eigelijk is het een beetje bedriegelijk voorgesteld. Bij de versie van BBC bleek geen enkel van de kandidates echt een 'amateur' te zijn ! Connie Fisher, diegene die gewonnen heeft in Engeland was afgestudeerd aan de Mountview academy of Theatre Arts, en had al in vele stukken gespeeld... dus echt een onervaren persoon was ze niet. Ik denk dat er veel mensen aan de preselecties deelnemen, maar diegenen die al iets of wat ervaring en opleiding achter rug hebben winnen uiteindelijk toch een ticket naar de finale. Hetgeen logisch is, zijn staan al zo veel verder dan die anderen. Dus ja, eigelijk bedriegt het programma de kijkers wel wat... maar je kan toch moeilijk een volledig onervaren persoon 6 dagen op 7 op de planken laten staan?
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 3, 2006 20:18:13 GMT 1
Ja, das waar, de mensen moeten toch al een beetje een basis hebben,é.
|
|
lind
Auditie kandidaat
|
Post by lind on Jan 5, 2007 17:11:26 GMT 1
heeft er al iemand nieuws over die wedstrijd??? Wanneer?? enz...
|
|
|
Post by anoniempje on Jan 6, 2007 11:45:42 GMT 1
ik heb er nog niets over gezien...
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Jan 6, 2007 11:53:05 GMT 1
wie zouden jullie dan in de jury willen?ik zou kiezen voor door van boeckel,hans peter janssen,anne mie gils,vera mann
|
|
kenji
Auditie kandidaat
|
Post by kenji on Jan 6, 2007 13:32:33 GMT 1
ik zou t niet wete wie maar ik denk dat Hilde Nogra(sorry als ik de naam niet juist schrijf) Wel in de jury zal zitten maar ik hoop op: Davy Gilles Sasha Rosen Peter thysen Ann Vanden Broek Door van Boeckel
|
|
|
Post by Catherine on Jan 6, 2007 14:32:53 GMT 1
Ik denk wel niet dat ze alleen acteurs gaan nemen voor de Jury...
|
|