|
Post by anoniempje on Jan 2, 2007 21:00:45 GMT 1
daens kan dat imago veranderen
|
|
|
Post by dirkvandewalle on Jan 4, 2007 13:50:28 GMT 1
Men lijkt te vergeten dat we al Cats, Phantom of the Opera en Les Misérables gehad hebben....heeft dat iets veranderd aan het imago? Daens kan trouwens alleen maar met de centen van Anciaux.
|
|
geertje
Auditie kandidaat
|
Post by geertje on Jan 10, 2007 23:40:36 GMT 1
Dat ze Daens alleen maar willen brengen met centen van Anciaux verbaast me niet. Studio 100 heeft nooit veel artistieke risico's genomen. Misschien met uitzondering van hun allereerste musical, Sneeuwitje. Vergeet niet dat bij Studio 100 de boekhouders het voor het zeggen hebben...
|
|
|
Post by Catherine on Jan 12, 2007 18:02:38 GMT 1
Het is wel Studio 100 dat 'Daens- de Musical' gaat produceren, hé! Ze hebben al met 'Bloedbroeders' bewezen dat ze de 'volwassen' producties evengoed aan kunnen. Alleen... het Vlaamse publiek gaat liever met zijn kroost naar 'De drie biggetjes' kijken en dan kan je het een producent niet kwalijk nemen dat hij voor de financiële zekerheid kiest, niet? Hopelijk komt daar nog eens verandering in, wie weet, met 'Daens- de Musical'... Bloedbroeders was heeeel goed ! Ik vind trouwens dat ze niet het succes hebben gekregen dat ze verdienden. Als ik met goed herinner waren er geen verlengingen en de zalen waren niet vol op de dagen dat ik geweest ben. (Natuulijk dat is weer enkele jaren geleden dus mijn geheugen kan me in de steek laten, maar die indruk heb ik nog steeds). Ik denk dat hun imago wel een rol heeft gehad in het 'beperkt' succes. Ik denk dat een dergelijke imago verandering niet zo evident zal zijn. Studio 100 heeft ondanks die producties toch het 'familiemusical'-imago. Daens en BB zullen uitzonderingen zijn... en twee producties zijn nog niet voldoende voor het imago te veranderen... Dus: Laat dergelijke producties maar komen, Studio 100 ! Men lijkt te vergeten dat we al Cats, Phantom of the Opera en Les Misérables gehad hebben....heeft dat iets veranderd aan het imago? Daens kan trouwens alleen maar met de centen van Anciaux. Waren dat niet van Musichall ... en niet Studio 100. Musichall heeft dan weer reeds het imago van 'klassiekers' te brengen.
|
|
|
Post by dirkvandewalle on Jan 12, 2007 18:15:25 GMT 1
Het gaat om het imago van musical in het algemeen, niet wat betreft één of ander musicalproducent.
Bloedbroeders kende geen succes omdat het niet voldoende werd ondersteund wat betreft de publiciteit (want dat kost dan weer te veel).
|
|
|
Post by Catherine on Jan 12, 2007 19:25:51 GMT 1
Woops sorry Dirk, ik had je misbegrepen
|
|
|
Post by anoniempje on Jan 12, 2007 19:41:49 GMT 1
we zullen wel zien wat er van komt...hoe dan ook, ik ben benieuwd!
|
|
geertje
Auditie kandidaat
|
Post by geertje on Jan 13, 2007 10:22:16 GMT 1
Ik ben het eens met Dirk. Bloedbroeders had een misschien een goede cast maar er waren een aantal ernstige problemen. Slechte publiciteit, foute en onbereikbare zaal, geen live muziek, ... Dit alles geeft mij de idee dat het een ondergebudgeteerde en halfslachtige poging was van studio 100. Ook het verhaal van Willy Russel kon mij niet altijd overtuigen...
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jan 13, 2007 10:45:54 GMT 1
Daar kan ik dan weer niet mee akkoord gaan.. Ik volg je enkel op gebied van publiciteit. Ze wilden er niet zoveel reclame voor maken als voor hun grotere producties, maar ik denk wel dat dat hen de das heeft omgedaan. Ondergebudgetteerd, daar kan ik dus wel mee akkoord gaan! Met de productie zelf vond ik absoluut niets mis. 'Bloedbroeders' is een prachtig verhaal, fantastische muziek en hier in Vlaanderen niet te vergeten ook een meer dan geweldige cast! Halfslachtig? Ik vind van niet.. Ondanks het (zeer) korte repetitieproces STOND de cast er! En wat voor een cast! Foute zaal? Nee, vind ik niet.. Zaal Elckerlyc straalt zoveel warmte uit voor zo'n kleinere producties.. Naar mijn bescheiden mening althans . Geen live muziek.. Nja.. Ik vind de muziek van de musical prachtig en het heeft me niet echt gestoord dat deze op band stond.. Ik begrijp wel dat andere mensen dit minder aangrijpend of mooi vinden. Het merendeel van de weinige mensen die het gezien hebben waren toch zeker positief! Ik vind het de mooiste musical die ik ooit gezien heb (en dat aantal loopt toch al op) en ik ben er vrij zeker van dat geen enkele andere productie die plaats zal innemen.. 'Bloedbroeders' heeft me van mijn sokken geblazen! Ik vind het dan ook zeer jammer dat de halvelings voorspelde herneming niet is doorgegaan.. Maar wie weet krijgen de culturele centra hun verstand nog en komt het ooit nog eens terug.. (Graag opnieuw met Dimitri Verhoeven !) Ik denk dan ook dat Studio 100 hier iets uit geleerd heeft. Ze hebben ingezien dat ze zonder veel publiciteit hun 'kleinere' producites niet kunnen laten overwinnen.. En nu zijn ze toch al bezig met publiciteit en een website voor 'Daens, de musical', ook al is het maar een productie voor 2008! Uit fouten kan je leren..
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Jan 13, 2007 22:00:56 GMT 1
henk poort als daens.dat zou ook goed zijn denk ik.maar anderzijds een nederlander die een belg speelt.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jan 14, 2007 9:37:37 GMT 1
neen denk niet dat dat goed zou overkomen! Ok je kan je accent wegwerken, maar dan moag je hetn iet meer kunnen horen!
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Jan 14, 2007 12:24:50 GMT 1
ok.dat vind ik ook.
|
|
lander
Auditie kandidaat
|
Post by lander on Jan 14, 2007 14:44:55 GMT 1
Het is natuurlijk altijd gokken naar een hoofdrolspeler voor een nieuwe topproductie voor 2008. Misschien weten ze het bij Studio 100 zelf nog niet? Een ding staat vast, als ze 250.000 mensen willen bereiken (op een al dan niet koosjere manier) dan zullen ze ferm uit hun kot mogen komen. Grtz, Lander
|
|
|
Post by anoniempje on Jan 14, 2007 15:09:53 GMT 1
ja, een nederlander is voor zo'n productie toch niet echt goed..denkek...hoe goed hij dan ook mag spelen, het beeld van daens zou niet meer kloppen
|
|
|
Post by iemandbenik on Jan 17, 2007 15:45:18 GMT 1
dat ze gewoon hans peter janssen nemen want zijn profiel met dat van daens klopt ook wel wie anders? grotejs
|
|