geertje
Auditie kandidaat
|
Post by geertje on Jan 10, 2007 23:43:31 GMT 1
Aangezien Dirk Brossé 'Daens, de musical' zal componeren wil ik wel een weten wat jullie vinden van zijn musicalmuziek.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jan 11, 2007 7:44:38 GMT 1
ik ben wel een musicalliefhebster (heb er al veel gezien), maar namen ken ik niet! Kan je anders eens vertellen wat hij allemaal geschreven heeft? Dan kan ik daarna mijn mening wel geven!
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Jan 11, 2007 12:33:10 GMT 1
daens de film.kuifje en de zonnetempel,jeckyll and hyde.ik vind dat hij fantastische,pittige,levende,melodieuze muziek schrijft.van mij kan hij een 10 krijgen.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jan 11, 2007 12:51:29 GMT 1
zo te zien is hij echt super! Heb enkel nog maar Kuifje gezien (van degene die er genoemd zijn) Kuifje vonden wij één van de toppermusicals die we al gezien hebben. En dat zijn er toch wel al een aantal! Het is zoals Javert zegt: de muziek is heel knap. Mooi aan het verhaal gekoppeld, verbonden,... Vooral het nummer: 'de zon' steekt er bij ons bovenuit!
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jan 11, 2007 16:13:09 GMT 1
Ik vond zijn muziek voor de film "Daens" alvast zeer mooi, de muziek van "Kuifje, de zonnetempel" is helemaal anders, maar vond ik ook zeer leuk. Is ook een productie die me altijd zal bijblijven.. Ik vind de muziek van Dirk zeer dik in orde, ben benieuwd wat hij voor "Daens, de musical" zal schrijven!
|
|
geertje
Auditie kandidaat
|
Post by geertje on Jan 11, 2007 17:47:18 GMT 1
Voor zover ik weet schreef hij alleen musicalmuziek voor Kuifje, de Zonnetempel, Sacco & Vanzetti en enkele nummers voor Rembrandt. Deze laatste zag ik niet en Sacco & Vanzetti is té lang geleden maar de muziek voor Kuifje vind ik pompeus en pretentieus. Ik miste toegankelijkheid...
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Jan 12, 2007 11:19:52 GMT 1
... maar dat werd dan mooi opgevangen door de cast.
|
|
|
Post by anoniempje on Jan 12, 2007 19:37:12 GMT 1
dirk brossé is natuurlijk wel een grote naam,é. Ik vind zijn muziek ook wel goed. Ze heeft altijd de goede sfeer en past in het verhaal.
|
|
geertje
Auditie kandidaat
|
Post by geertje on Jan 13, 2007 10:09:34 GMT 1
Javert, je hebt daar misschien wel gelijk in. Maar vind je het normaal dat de cast zoiets moet opvangen? Zou elke stap; tekst, tekst-op-muziek, interpretatie-van-tekst-op-muziek, enscenering-van-tekst-op-muziek geen groei moeten zijn? Maw moet het bronmateriaal niet gewoon kloppen?
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Jan 13, 2007 21:59:20 GMT 1
hoho.begrijp me niet verkeerd.alles moet in evenwicht zijn.de muziek mag niet onderdoen voor de acteerprestaties.en de acteerprestaties mogen niet onderdoen voor de muziek.
|
|
|
Post by anoniempje on Jan 14, 2007 15:04:01 GMT 1
alles moet in evenwicht zijn
|
|
|
Post by webberfan on Jan 22, 2007 10:01:55 GMT 1
Ik denk dat Dirk Brossé als componist de unieke eigenschap heeft om tegelijkertijd moeilijk toegankelijke muziek te componeren (filmmuziek Daens) en zeer vlot in het oor liggende deuntjes (filmmuziek Hector). IN zijn musicals kan je naar mijn mening dezelfde opdeling aantreffen. Sacco en Vanzetti, is een pracht van een musical, maar er komt geen enkel muziekstuk in, dat je spontaan begint mee te neuriën of dat je nadien blijft door het hoofd spoken. Dat hoeft ook niet persé en de muziek die hij voor deze productie componeerde paste perfect bij het droevige/ernstige verhaal van de musical. BIj Kuifje gooide Dirk Brossé het duidelijk over een andere boeg. Een paar zeer bombastische nummers, die echter subtiel en prachtig gecomponeerd zijn. Pas wanneer je als orkest deze nummers zelf gaat uitvoeren ontdek je hoe complex en veel lagig deze muziek wel is. Als toehoorder valt alles echter perfect op zijn plaats en ondersteunt ook hier de muziek perfect het verhaal. Ik heb er dus het volste vertrouwen in wat Daens betreft.
PS Jekyll & Hyde is gecomponeerd door Frank Wildhorn
|
|
|
Post by theaterfreak on Jan 24, 2007 20:09:17 GMT 1
Voor zover ik weet schreef hij alleen musicalmuziek voor Kuifje, de Zonnetempel, Sacco & Vanzetti en enkele nummers voor Rembrandt. Deze laatste zag ik niet en Sacco & Vanzetti is té lang geleden maar de muziek voor Kuifje vind ik pompeus en pretentieus. Ik miste toegankelijkheid... de cd van "Sacco &Vanzetti " is nog steeds te koop . zie de site van dirk Brossé of bij koninklijk ballet van vlaanderen , zie hun site , of telefonisch .
|
|