|
Post by mistermagic on Sept 29, 2007 15:40:39 GMT 1
De vernieuwde Nederlandse versie van de musical Hair komt ook naar Vlaanderen , en dan niet alleen naar Anwterpen maar ook tal van andere plaatsen ! overzichtje van de vlaamse theaters 18 dec : Hasselt : CC Hasselt 19 dec : Leuven : Stadsschouwburg 16&17 feb : Gent : Capitole 19 feb : Turnhout : CC de Warande 20-24 feb : Antwerpen : Stadsschouwburg 26 feb : Maaseik : CC Achterolmen 27 feb : Kortrijk : CC Kortrijk > www.hairmusical.nl Wie gaat er kijken Waar Wanneer en Waarom ? Ikzelf ga zeker kijken ! Omdat de muziek me hard aanspreekt en het verhaal ook. Mischien in Turnhout , mischien in Antwerpen dat weet ik nog neit zeker. De prijzen van de tickets liggen ook niet erg hoog , dus het is zeker de moeite waard denk ik !
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Sept 29, 2007 18:08:09 GMT 1
Boris en ik hebben het er deze week nog over gehad en zullen zeker in de Capitole in Gent gaan kijken!
Waarom? Sinds ik de film een jaar geleden zag, wilde ik de musical wel een keertje zien. "Aquarius" is gewoon een zalig nummer! Mijn liefde voor "Hair" en de zin om deze voorstelling te zien is opnieuw gegroeid na het korte optreden van de Nederlandse cast op het Musical Awards Gala dit jaar én na het optreden van de Maxemillecorde met solisten Ann Van den Broeck, Anne Mie Gils, Sébastien De Smet en Dimitri Verhoeven in Westerlo op 21 september. Zij brachten een "Hair"-medley op een geweldige manier!
|
|
Matthew
Auditie kandidaat
|
Post by Matthew on Oct 1, 2007 22:23:00 GMT 1
Dit is best toevallig... ik ben afgelopen zaterdag in Cappelle a/d IJssel, Nederland naar de voorstelling geweest van Hair. Ik vond het helaas niet zo goed. De cast was enthousiast maar het verhaal... mij sprak het me niet aan en ik vond het weggesmeten geld. Het geluid was namelijk niet goed (veel te luide muziek) en de stemmen waren soms onduidelijk. Vlak voor het doek valt in het eerste deel gebeurt iets waar ik als Belg (die niet in de hippie-tijd heeft geleefd) niet veel gewoon van ben... en zat ik (als enige) geschokt van wat ik zag... oke ja, misschien beetje dom van mij, maar ik zat echt van 'waarom?' Deel twee was nog erger. Een scene van 20 minuten over hoe wat je ziet als je LSD hebt genomen. Die twintig minuten waren echt de verloren tijd in mijn leven die ik nooit meer terug krijg! En dan het flauwe einde...
Ik wil het niet echt verpesten voor jullie, maar ga niet. IK heb me niet geamuseerd terwijl ik dat anders wel doe.
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Oct 2, 2007 21:40:26 GMT 1
Nu ben ik op een of andere manier wel nieuwsgierig geworden naar Hair door wat je hier schrijft Matthew ! Ik ken een paar nummers uit Hair, die zeker tot m'n favoriete musicalhits gerekend kunnen worden. Het verhaal ken ik echter ook niet, maar zou deze versie van Hair niet aangepast zijn aan de huidige maatschappij? Ik ben in ieder geval toch een beetje benieuwd, zou het alsnog toch graag es zien. Je schrijft dat flauwe einde, valt "let the sunshine in" dan niet op het einde? Dat is toch een aanstekelijk nummer dan... Je hebt me echt wel nieuwsgierig gemaakt!!
|
|
Matthew
Auditie kandidaat
|
Post by Matthew on Oct 5, 2007 19:54:58 GMT 1
Laat de liefde toe... het is niet echt aanstekelijk als het op die manier werd vertaald. En verder is het einde waarbij een man onder een draaibak zit zodat het sneeuwt en naar het leger gaat niet echt een einde waarbij je zegt van WAW! Nu, het is niet mijn smaak, maar dat betekent niet dat het ook niet die van julle is. Het is een goedkope productie, dus ik zou zeggen, bestel die kaarten en geef jullie eigen mening.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Oct 6, 2007 8:02:47 GMT 1
gho, ik heb de film wel (bij wijze van spreke) 100 keer gezien! Ik vond vele nummers zo mooi om naar te luisteren. Zou zeker gaan zien, enkel al uit neiwusgierigheid!
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Oct 7, 2007 13:18:48 GMT 1
Dat kan goed zijn, maar het gaat hier over de musical Hair!
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Oct 7, 2007 13:39:25 GMT 1
hihi, inderdaad, hij zal zicht waarschijnlijk miszien hebben!
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Oct 7, 2007 14:20:13 GMT 1
't Is een 'zij'..
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Oct 7, 2007 18:10:57 GMT 1
oeps, dacht dat zij een hij was! Excuseer..
|
|
wesley
Auditie kandidaat
|
Post by wesley on Nov 2, 2007 0:55:06 GMT 1
Ik ben hier in waalwijk bij de try-outs ik vond het beter dan ik verwacht had maar ik had t ergste gehoopt maar is wel leuk een keer te zien.
|
|