Mijn speculaties (hou je vast, want ik ga het volledige rijtje af ;D):
*
Beste Vrouwelijke Hoofdrol:
Nominatie voor
Ann van den Broeck! Ze wint hem ook: vorig jaar was ze ook genomineerd, maar moest ze 'onderdoen' voor Vera Mann, dus nu is het haar beurt (vergelijk de situatie Jan Schepens 2005 en Dimitri Verhoeven 2006)! Een nominatie voor
Céline Purcell zou zeer terecht zijn! Misschien ook een nominatie voor
Leah Thys als Marlene Dietrich in "Marlene"?
*
Beste Mannelijke Hoofdrol:
Nominatie voor
Jan Schepens als Beest in BatB! Of hij wint, mhm, te zien wat voor tegenstanders hij krijgt.. Misschien ook een nominatie voor
Aron Wade in Peter Pan? Al wint die hem zeker niet!
*
Beste Vrouwelijke Bijrol:
Nominaties voor
Kirsten Cools en
Goele De Raedt. Kirsten maakt het meest kans! Of misschien Zena of Zohra voor hun rol als Bobbie
..
Miranda van Kralingen, inderdaad, très possible voor een nominatie (alhoewel: kan ik ook nog niet over oordelen)!
*
Beste Mannelijke Bijrol:
Nominaties voor
Steve Beirnaert en
Peter van de Velde. Als
Henk Poort en
Karel Deruwe tot deze categorie behoren: daar zullen ook wel nominaties voor zijn (beiden of één van beide, daar heb ik nog geen idee van, eerst de voorstelling maar eens zien
! Misschien ook een Jansen of Janssen, maar zoals ik al zei: ik kan er nog niet over oordelen! Ik denk dat hij naar Steve gaat (en ik hoop het ook)!
*
Aanstormend Talent:
Nominatie voor
Jelle Cleymans als Kuifje en die wint hem ook wel.. Of als
Steve Beirnaert niet bij Beste Mannelijke Bijrol hoort: Steve zeker hier genomineerd! Maar Jelle kan dan wel eens zware concurrentie zijn..
*
Beste Song:
Er zijn hier vele kandidaten..
"Van haar te houden" uit BatB lijkt me ook wel goed en mogelijk voor een nominatie!
"Meisje en het Beest" uit BatB kan er ook tussen zitten (prachtig lied natuurlijk, al heb ik het niet voor de uitvoerder
. En
"De zon" uit Kuifje lijkt mij ook wel iets 'nomineerbaars'!
*
Beste Inhoudelijke Prestatie:
Opnieuw een nominatie voor
Els De Schepper, voor haar hertaling van BatB dit keer? En ook één voor
Seth Gaaikema, voor de teksten van Kuifje..
*
Beste Creatieve Prestatie:
Een nominatie voor
Miguel Angel Huidor voor zijn kostuumontwerp voor BatB? Voor
David Gallo voor zijn decorontwerp voor BatB? Voor
Sjoerd Didden of
Harold Mertens voor het pruikenontwerp en make-up voor BatB? Of zoek ik dat te ver voor de
Vlaamse Musicalprijzen?
Dirk Brossé lijkt me wel een grote kanshebber, voor de muziek van Kuifje!
*
Bijzondere Verdienste:
Echt geen idee wie kan volgen op het lijstje Linda Lepomme, Peter De Smet, Anne Mie Gils.
*
Beste Regie:
Nominatie voor
Glenn Casale voor de regie van "Beauty and the Beast"? Hoogstwaarschijnlijk ook één voor
Frank Van Laecke voor de regie van "Kuifje, de zonnetempel"!
*
Publieksprijs:
Hiervoor wordt elke productie genomineerd, de eerste 2 plaatsen zijn voor
"Beauty and the Beast" en
"Kuifje, de Zonnetempel".. Ik gok op "Beauty and the Beast" als nummer 1.
*
Beste Musical:
Nominaties zeker voor
"Beauty and the Beast" en
"Kuifje, de Zonnetempel". Die gaat opnieuw naar "Beauty and the Beast" denk ik.
*
Beste Understudy:
De prijs bestaat nog niet, maar ik hoop dat ze hem het leven in roepen! Met alle zieken en gewonden bij Beauty and the Beast is het geen probleem dat lijstje te vullen! In de mannelijke categorie mag die (of MOET die!) naar
Marc-Peter van der Maas, voor zijn rol als Gaston in BatB..
Dimitri Verhoeven mag wel als understudy Tickens genomineerd worden, en
Dieter Verhaegen misschien voor Lumière? Beiden hebben die rollen echt veel -en goed!- gespeeld, dat mag beloond worden, toch
? En de vrouwelijke mag voor mij wel naar
Hilde Weber, voor haar rol als La Commodia.. Al heeft ze die niet echt vaak gespeeld, dus dat zal wel niet gebeuren..
Sasha Rosen als alternate Belle nomineren lijkt dan waarschijnlijker!