|
zingen
Nov 24, 2006 23:09:40 GMT 1
Post by liesbeth on Nov 24, 2006 23:09:40 GMT 1
hallooooo!
ik denk dat dit een vraagje is dat door héééééééééél wat mensen hun hoofdje spookt, vooral in musical dan!
wie denkt er dat iedereen kan zingen, goed genoeg om in musical te raken? of wat heb je nodig?
|
|
|
zingen
Nov 25, 2006 10:47:30 GMT 1
Post by Catherine on Nov 25, 2006 10:47:30 GMT 1
Ik denk dat iedereen wel kan zingen, mits een beetje inzet en begeleiding... maar voor zo een grote professionele musical denk ik dat er net iets meer nodig is, bijvoorbeeld je stembereik... ik denk dat je toch een redelijk stembereik nodig hebt. Ik kan wel zingen, ik heb jaren gezongen in een koor, maar ik weet daardoor ook dat mijn stembereik niet zo super is. Ik weet het eigelijk niet goed, het is een moeilijke vraag
|
|
lind
Auditie kandidaat
|
zingen
Nov 27, 2006 12:06:30 GMT 1
Post by lind on Nov 27, 2006 12:06:30 GMT 1
Iedereen kan leren zingen maar dat wil nog niet zeggen goed zingen of liever goed genoeg om in een musical te mogen meedoen. Om in een professionele musical te kunnen meedoen is het aangewezen om een serieuze opleiding te volgen of toch minstens, zang- dans- en toneellessen te nemen in dag- of avondopleiding...als je niet zeker bent van je zangkwaliteiten kan je beter eens zangles nemen en vragen aan de betreffende leraar(es) wat die ervan denkt...en of er mogelijkheden zijn...
|
|
|
zingen
Nov 27, 2006 18:07:46 GMT 1
Post by Catherine on Nov 27, 2006 18:07:46 GMT 1
... en als dat niet lukt kun je nog steeds zingen in de douche of in de auto (zoals ik altijd doe).
|
|
|
zingen
Dec 1, 2006 22:10:02 GMT 1
Post by liesbeth on Dec 1, 2006 22:10:02 GMT 1
ik volg lessen hoor, bij goele (de raedt). vroeg me af wat anderen hiervan dachten, omdat toch heel veel mensen die vraag stellen hé.... maar idd héél veel hangt af van de bereik!!!
|
|
|
zingen
Dec 2, 2006 13:18:28 GMT 1
Post by anoniempje on Dec 2, 2006 13:18:28 GMT 1
Ik volg ook zanglessen, in een muziekschool. Ik denk dat je wel eerst moet weten hoe te zingen ik bedoel, dat je niet na één of twee voorstellingen helemaal hees bent omdat je je stem verkeerd gebruikt. En dat kan je alleen leren in zangelssen. Maar voor de rest..ja, je stembereik is wel belangrijk. Als je wil weten hoe je stem is en of die past in een musical, dan kan je idd best eens naar een zanglera(a)r(es) gaan en het hen vragen. Ik dnek dat je stemkleur ook wel belangrijk is. Een vb: een vriendinvan mij kan prachtig zingen, maar zij heeft een typische stem voor popsongs en zo, in een musical zou ze nooit passen. Dus mss hangt het daar ook een beetje van af...
|
|
|
zingen
Dec 2, 2006 22:26:47 GMT 1
Post by liesbeth on Dec 2, 2006 22:26:47 GMT 1
ja is inderdaad waar, stemkleur is héél belangrijk!!! en ook wel de uitstraling bij het zingen. iemand kan slecht zingen maar door z'en uitstaling een musicalsong prachtig brengen. neem nu bv mirjam Bronzwaar, die kan niet zo perfect zingen maar ze straalt wel ENORM veel uit!!! en dan heb je natuurlijk ook nog de perfectie zoals jan schepens, daisy thijs, goele de raedt maar die zijn ook wel heel erg zeldzaam in belgie. maar als iemand er echt wil voor gaan en zich inzet denk ik dat van iedereen een prachtige stem kan worden gemaakt!!
|
|
|
zingen
Dec 3, 2006 15:05:15 GMT 1
Post by anoniempje on Dec 3, 2006 15:05:15 GMT 1
Ja,dat vind ik ook. Uitstraling is ontzettend belangrijk. Daarmee kan je eventuele foutjes een beetje maskeren.
|
|
|
zingen
Jul 7, 2007 16:47:43 GMT 1
Post by hpjfansite on Jul 7, 2007 16:47:43 GMT 1
Je zult zeker en vast wel een goei basis van notenleer moeten hebben en een goeie zangtechniek en dat is niet niks. Was van plan om nog extra les voor volwassenen aan de Musicalschool Vlaanderen te volgen maar dat er nu ook nog eens bij is privé eigenlijk niet te doen voor de moment, maar ik had wel een mail gestuurd met de vraag of het voldoende was wat ik al tot hiertoe heb gedaan, ik volg namelijk klassieke zang (ga naar het derde jaar middelbare graad) en ze zeiden me dat dit zeker dan voldoende was. Je moet natuurlijk wel kunnen zingen, en het acteren zal er ook wel bijkomen hoor. En inderdaad de uitstraling is zeker en vast belangrijk en je stembereik Best inderdaad wat lessen volgen toneel, of iets dergelijks. succes
|
|
|
zingen
Sept 19, 2007 14:43:04 GMT 1
Post by bondgirl2170 on Sept 19, 2007 14:43:04 GMT 1
ik zou ook graag daar willen in beginnen, ik heb alleen bang dat ik niet genoeg ken ... hoewel ik héél graag zing, ik zong op de grote markt van antwerpen bij onbekend tallent ( Davy Brocatus ) xxx linda
|
|
|
zingen
Nov 16, 2008 6:11:31 GMT 1
Post by wowposter on Nov 16, 2008 6:11:31 GMT 1
|
|