|
Post by liesbeth on Dec 1, 2006 22:11:39 GMT 1
heeft iemand hier een idee van? eerst zou je denken: ensemble=zingen en acteren swing= dans maar in musical zie je dat swings meestal hetzelfde doen... waarom dan 2 woorden?
|
|
telly
Auditie kandidaat
|
Post by telly on Dec 2, 2006 0:27:05 GMT 1
ensemble=zingen en acteren swing= dans
daar heeft het eigenlijk niets mee te maken.
een swing is zoiets als een understudy of een alternate, een vervanger dus eigenlijk. maar understudies maken deel uit van het ensemble (en gaan elke dag op), swings niet. als de volledige eerste cast op toneel staat, zijn er dus geen swings op. meestal vervangt swing een understudy als die niet in het ensemble speelt maar een (hoofd)rol vertolkt of als die persoon ziek is bijvoorbeeld. swings studeren meestal veel verschillende rolen in (soms tot 8 verschillende personages). hoewel ze vaak mensen in het ensemble vervangen, kunnen ze ook hoofdrollen vervangen (als ze die rol hebben ingestudeerd natuurlijk).
hopelijk heb ik nu geen onwaarheden vertelt, als iemand nog aanvullingen of aanpassingen weet, ik hoor het graag :-)
groetjes
|
|
|
Post by Catherine on Dec 2, 2006 10:06:27 GMT 1
Wauw telly bedankt voor die uitleg, want ik heb eigelijk altijd hetzelfde gedacht als liesbeth. By the way, leuke avatar, Telly
|
|
|
Post by liesbeth on Dec 2, 2006 12:42:07 GMT 1
heel erg bedankt Telly!!!!
|
|
|
Post by liesbeth on Dec 25, 2006 22:23:37 GMT 1
hehe ze hebben het getoont wat het is adhv dieter in Beauty !!! SUPER reportage!!!
DANK U WEL MUSICALSITE !!!
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Dec 26, 2006 20:16:30 GMT 1
Heb het ook gezien Idd hele leuke reportage !
|
|
|
Post by wowposter on Nov 16, 2008 6:11:28 GMT 1
|
|