|
Post by michael on Feb 9, 2007 23:10:24 GMT 1
Wat zijn jullie favoriete musicalfilms?
De mijne zijn Moulin Rouge en Grease
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Feb 10, 2007 9:47:13 GMT 1
gho dat zijn er een heel pak! Moulin rouge was voor mij enorm tegengeslagen! Wat ik echte toppers vind: natuurlijk ook Grease, fame, Hair de verfilming van The phantom is ook zeer goed gedaan! Als kind vond ik The Sound of music, en Mary poppins ook super! --> is lang geleden dat ik deze nog gezien heb!
Nu niet over musical maar een recente super dansfilm is Step up! en een oudere dansfilm die ik ook heel knap vind : Dirty Dancing 1 en 2 Kan zijn dat ik er nog enkele vergeten ben, maar dit zijn tot nu toe de flms die mij binnenschieten!
|
|
|
Post by michael on Feb 10, 2007 10:22:59 GMT 1
Heeft er iemand toevallig die nieuwe High school musical gezien. Ik zou hem willen gaan huren maar ziet er een beetje kinderlijk uit op het eerste gezicht
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Feb 10, 2007 13:12:44 GMT 1
ik heb er al enkele. moulin rouge vond ik goed gebracht. the phantom of the opera vind ik prachtig. cats is en blijft mijn lieveling. mary poppins lekker vrolijk. de studio 100 musicals mooie zangprestaties.
en high school musical ligt in onze videiotheek te koop voor 5 euro.ik ga hem eens kopen.
|
|
|
Post by theaterfreak on Feb 10, 2007 15:07:06 GMT 1
Wat zijn jullie favoriete musicalfilms? De mijne zijn Moulin Rouge en Grease de film van de phantom vind ik heel mooi . Al was het grootse effect in de cinemazaal natuurlijk veel beter dan thuis op je tv. de nieuwe song die speciaal voor de film werd gecomponeerd door L. webber :" Learn to be lonely " is gewoon onvergetelijk! "Cats " heb ik ook, maar nog maar 1 keer bekeken.
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Feb 10, 2007 15:16:09 GMT 1
Mijn favoriet is en blijft The Sound Of Music!
|
|
antje
Auditie kandidaat
|
Post by antje on Feb 14, 2007 18:59:00 GMT 1
Ik ben helemaal weg van "Moulin Rouge".
|
|
|
Post by mistermagic on Feb 14, 2007 19:53:15 GMT 1
Chicago en grease
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Feb 14, 2007 20:23:48 GMT 1
Net als Antje ben ik helemaal gek op Moulin Rouge!! Prachtige film! ;D Grease vond ik ook top! Saturday Night Fever iets minder.. De film van Jesus Christ Superstar vond ik ook zeer leuk! Door die film te zien heb ik ook interesse gekregen voor de muziek van de musicalversie. Hair vond ik een beetje raar, maar zou hem eigenlijk nog een keertje moeten zien vooraleer ik er deftig over kan oordelen . Cats heb ik hier ook liggen en wil ik ook eens bekijken. Het enige probleem is dat ik de muziek (NL) ook heb, maar daar echt niet naar kan blijven luisteren.. Heb de cd nog nooit helemaal uitgeluisterd. Ik heb zo 't idee dat dit een productie is waarbij je minstens ook beeld moet hebben, en dan eigenlijk nog het beste live. De muziek op zich, daar kan ik me niet aanzetten. Dus ik ga in de nabije toekomst toch die film maar eens opzetten..
|
|
|
Post by theaterfreak on Feb 15, 2007 14:41:15 GMT 1
Mijn favoriet is en blijft The Sound Of Music! "Jesus Christ Superstar" , ja, die was ik vergeten : die heb ik indertijd 9 keren in de bioscoop gezien. dat was de eerste keer dat ik zo dikwijls naar een en dezelfde film ging . nu lijkt dat wat oubollig met al die hippietoestanden, maar er blijven toch beklijvende songs over.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Feb 15, 2007 14:45:02 GMT 1
zeker het is dikwijls alleen al voor de liedjes da je de film nog eens bekijkt hé!
|
|
|
Post by theaterfreak on Feb 15, 2007 15:08:51 GMT 1
de muziek die ik hier het meest beluister is: Chess (illegale , Vlaamse versie) en "Sunset Boulevard"van a.L.WEBBER. deze laatste heb ik spijtig genoeg nooit als musical gezien. wél de film . maar het is prachtige muziek van Webber.
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Feb 15, 2007 23:23:00 GMT 1
Een stuk antiek, maar ik hou het op Oliver...
|
|
|
Post by Catherine on Feb 17, 2007 11:52:04 GMT 1
Goh, ik vinbd het echt moeilijk van een favoriet te zien, maar ik denk dat ik EVITA zou kiezen dan. Was wat onchoocheld in de film versie van Phantom. Maar al bij al kijk ik er af toe nog wel eens naar.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Feb 17, 2007 13:05:01 GMT 1
nu je't zegt, inderdaad, Evita is ook een prachtige film! Denk ook dat het moeilijk is om echt een favoriet te vinden; Er zijn toch wel enkele goede films, de ene heeft dan weer een beter verhaal,...en de andere heeft dan weer mooiere muziek! Wat de keuze dan inderdaad wel bemoeilijkt.
|
|