|
Post by theaterfreak on Feb 17, 2007 14:39:31 GMT 1
Een stuk antiek, maar ik hou het op Oliver... inderdaad "OLIVER" heeft prachtige songs; ik beluister dikwijls de Nederlandse versie. en de akteur die in de filmversie "The Phantom" speelde vond ik ook niet zo denderend. (deed me soms aan Elvis denken .. )
|
|
|
Post by iemandbenik on Feb 24, 2007 16:46:28 GMT 1
Goh, ik vinbd het echt moeilijk van een favoriet te zien, maar ik denk dat ik EVITA zou kiezen dan. Was wat onchoocheld in de film versie van Phantom. Maar al bij al kijk ik er af toe nog wel eens naar. ik vind de filmvbersie zeer mooi! meningen verschillen
|
|
|
Post by Catherine on Feb 26, 2007 17:27:59 GMT 1
Goh, ik vinbd het echt moeilijk van een favoriet te zien, maar ik denk dat ik EVITA zou kiezen dan. Was wat onchoocheld in de film versie van Phantom. Maar al bij al kijk ik er af toe nog wel eens naar. ik vind de filmvbersie zeer mooi! meningen verschillen Ja echt wel, als je zo op POTO forums gaat zien is het echt een "strijd" tussen zij die de film graag hebben en zij die de film niet graag zien. Ik mis gewoon het 'duistere' in de film. Het boek zelf van G. Leroux heeft een heel duistere tint, dat je terug vindt in de musical, maar dat in de film achterwege is gelaten... bvb : Prima Donna, dat liedje is er gewoon 'over' voor mij.
|
|
|
Post by theaterfreak on Feb 26, 2007 19:31:45 GMT 1
er bestaat een vervolg op phantom of the opera: "Het spook van manhattan" , geschreven door FREDERIK FORSYTH nog wel. het is een uitgave van 2000. en het trekt op niks!!
|
|
|
Post by Catherine on Mar 13, 2007 9:13:34 GMT 1
Dat is niet het enige vervolg hoor. Je hebt ook nog "Journey of the Mask" geschreven door Nancy Hill Pettenhill
"Progeny" & "Phantasy" door Becky Meadows
"The phantom of Paris"' door Gwenith M. Vehlow
... en dat zijn dan alleen nog maar de vervolgverhalen. JE hebt nog enkele her-vertellingen, en prequels ook.
Echter, geen enkel van de vervolg verhalen kan tippen aan het originele verhaal. Enkel Susan KAY's "Phantom" is ook een supermooi verhaal, maar dit boek vertelt het ganse leven van het spook.
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on May 4, 2007 8:08:08 GMT 1
ik heb thuis ondertussen ook al een hele collectie. sound of music,annie,pinokkio 2000,pinokkio 2006,doornroosje,de 3 biggetjes,de 3 musketiers,compilatie van alle studio 100 musicals.
|
|
|
Post by Catherine on May 5, 2007 11:30:49 GMT 1
heeft er iemand eigelijk al de film van "the producers" met matthew broderick... ik zit de aankoop ervan altijd uit te stellen omdat ik vrees dat ik ontchoocheld ga zijn...
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on May 13, 2007 16:53:47 GMT 1
Mijn favoriete musicalfilms... tja, dat worden dan toch de Studio 100 dvd's
De rest van de musicals is véél fijner in theater!
|
|
|
Post by michael on May 31, 2007 18:34:10 GMT 1
Ik vond the producers niet zo goed, ik zou hem eerst eens huren voordat je hem koopt
|
|
|
Post by hpjfansite on Jul 7, 2007 11:22:45 GMT 1
Heb al een heel verzameling: annie, sound of music, the king and I, singing in the rain , Sister Act 1&2, paint your wagon, oklahoma, allemaal kei leuk om te bekijken. Ben gek van de Broadwaymusicals. Maar het is niet simpel om ze te vinden zenne :-)
|
|
|
Post by michael on Sept 25, 2007 15:36:32 GMT 1
Ik heb een nieuwe favoriet. Hairspray. Vond hem echt geweldig. Nicky Blonsky is geweldig als Tracy
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Sept 25, 2007 18:18:44 GMT 1
Hairspray is inderdaad SUPER!
|
|
|
Post by boheme8400 on Feb 3, 2008 10:24:53 GMT 1
Mijn favorieten, en dat zijn er toch wel een paar:
Grease, The Sound Of Music, Mary Poppins, Annie, Chicago, Moulin Rouge, The Phantom en Hairspray.
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Feb 24, 2008 22:14:50 GMT 1
Ah! Hier is het gedeelte over de musicalfilms...
Na vorige week valt daar voor mij zéker Sweeney Todd onder! Een briljant staaltje Sondheim met een onweerstaanbare Johnny Depp, een weergaloze Alan Rickman en een heerlijk Tim Burton sausje...
|
|