|
Post by theaterfreak on Feb 26, 2007 19:42:53 GMT 1
iemand enig idee wat onze Vlaamse rasartiesten verdienen voor zo'n musical als bvb Dracula of BATB?? dit weekend praatte ik met iemand uit het toneelmilieu en die dacht dat bvb Jan Schepens 1000 eu per dag zou verdienen , het zou goed zijn voor jan & co , maar dat zal wel niet zijn
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Feb 27, 2007 4:55:57 GMT 1
Wablief, 1000 EUR per dag??? Dat zal het idd wel niet zijn of musical was weer volledig in, in het land van de 'sjoemelaar' !!! Ik heb er eigenlijk niet echt een idee van hoeveel een acteur verdient per voorstelling, ze zullen wellicht onderscheid maken tussen iemand die in het ensemble speelt en iemand in 1ste cast. Ik denk tussen de 50 en 100 EUR per dag, als het om een professionele voorstelling gaat...
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Feb 27, 2007 11:28:53 GMT 1
Heb er geen idee van en ga ook niet speculeren, maar 't is geen €1000, that's for sure!
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Feb 27, 2007 11:42:31 GMT 1
100 euro per dag.80 voor een swing en achtergrondfigurant.
|
|
jvde
Auditie kandidaat
|
Post by jvde on Feb 27, 2007 17:22:54 GMT 1
vraag me ook best wal af hoeveel een hoofdrolspeler krijgt bij bv joop van den ende.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Feb 27, 2007 19:52:59 GMT 1
ik denk dat het nu toch wel meer zou zijn dan 50 euro per voorstelling! Maar denk ook we ldat 1000 toch wel zeer hoog gegrepen is!
|
|
|
Post by michael on Mar 6, 2007 16:44:26 GMT 1
Ik heb er ook geen idee van maar 50 euro lijkt me weinig
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Mar 18, 2007 21:06:02 GMT 1
Het ligt er aan of het om een hoofdrol, bijrol of ensemblerol gaat. Ensembleleden verdienen beduidend minder dan de grote rollen, hoeveel is ook wel weer afhankelijk van of er wel of geen understudyrollen bij zitten. Tenzij je flinke staat van dienst hebt, word je er niet rijk van.
|
|
|
Post by hpjfansite on Jul 7, 2007 16:33:54 GMT 1
Denk het ook zal er wel vanaf hangen welke rol je hebt, denk niet dat dat ne vette is als je in een ensemble zit en eerlijk gezegd, wat doen ze hier eigenlijk in België nog om musicalartiesten een kans te geven, ook gene vette hé.
Waarom zouden ze allemaal naar het buitenland trekken denk je.
In Nederland verdienen ze zeker en vast meer dan in België.
Hebben we te danken aan Minister Anciaux ....
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Aug 13, 2007 18:29:22 GMT 1
Waarom zouden ze allemaal naar het buitenland trekken denk je. In Nederland verdienen ze zeker en vast meer dan in België. Hebben we te danken aan Minister Anciaux .... Ik weet niet of het in Nederland qua salaris allemaal veel beter is hoor, wel is het zo dat Nederland meer verschillende musicalproducties tegelijk heeft staan en dat het aanbod dus gewoon groter is. Vanuit Nederland trekken er ook veel musicalartiesten naar Duitsland om daar te gaan spelen (ook weer - deels - omdat Duitsland groter is). In Duitsland verdienen mensen over het algemeen wel wat meer, maar daar staat tegenover dat er bijv. geen pensioenopbouw is. Dus per saldo wordt je er nog niet beter van.
|
|
|
Post by wowposter on Nov 16, 2008 6:12:18 GMT 1
|
|