ale
Auditie kandidaat
|
Post by ale on Nov 29, 2006 17:51:22 GMT 1
Eerst Kuifje hernemen en Sus en Wis hernemen, en nu komt Kiekeboe. Dit jaar hadden we ook al alleen maar familiemusicals. Altijd leuk, een nieuwe Vlaamse musical, maar gaan we nu weer alle striphelden af? Ik hoop dat we niet tot Daens moeten wachten om nog eens een serieuze musical te zien.
|
|
ellen
Auditie kandidaat
|
Post by ellen on Nov 29, 2006 20:54:18 GMT 1
och ja, alles beter dan niets hé... Al vind ik het ook wel een "vreemde" gedachte dat ze ineens alle striphelden in een musical moeten steken. Niet dat dat niet goed is maar er moet toch wel wat zijn met meer inspiratie en vooral originaliteit!, ipv allemaal producties te hernemen...
|
|
|
Post by Catherine on Nov 29, 2006 23:04:33 GMT 1
Tja, als één stripfiguur als musical succes heeft gehad, dan moeten ze blijkbaar het hele gamma afgaan. Ik vrees alleen dat het publiek het een beetje afgezaagd gaat vinden... maar langs de andere kant, kinderen zullen dit genre wel graag hebben denk ik. HEt is wel een mooie manier om kinderen vertrouwd te laten raken met theater en musical. Je kan kinderen moeilijk meteen naar Les miserables meenemen... dus ja, waarom niet.
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Nov 30, 2006 11:21:35 GMT 1
normaal gezien ging men van jommeke ook een musical maken. alleszins ik hoop dat het een goede cast wordt.
|
|
ellen
Auditie kandidaat
|
Post by ellen on Nov 30, 2006 18:36:10 GMT 1
maar er zijn zoveel mooie verhalen, waarom dan stripverhalen?! zie hoe mooi studio 100 altijd verhalen kan gieten in musical... was helemaal weg van pinokkio en sneeuwwitje... ach ja, ze doen maar, maar ik ga wss dan toch niet zien... Kuifje daarentegen wil ik voor geen goud ter wereld missen!
|
|
|
Post by Catherine on Nov 30, 2006 23:43:35 GMT 1
Ik heb eigelijk nog nooit een kiekeboe verhaal gelezen, dus weet helemaal niet wat te verwachten van deze productie ...
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Dec 1, 2006 7:55:32 GMT 1
ik denk persoonlijk dat het heel moeilijk is om van eeb kiekeboe verhaal een musical te maken! 't Is zoals er hier gezegd wordt: er zijn zo veel mooie verhalen, ook buiten sprookjes, waarom teruggrijpen naar strips?!
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Dec 1, 2006 11:27:15 GMT 1
het zal in ieder geval een grappig verhaal worden.maar ik vraag me wel af welk stripverhaal ze gaan brengen.ik hoop dat dirk bosschaert de rol van kiekeboe gaat spelen.net als in de film.
|
|
ellen
Auditie kandidaat
|
Post by ellen on Dec 1, 2006 17:29:00 GMT 1
Ken hem niet, als hij goed kan zingen is het goed...
|
|
lind
Auditie kandidaat
|
Post by lind on Dec 1, 2006 18:10:26 GMT 1
Dirk heeft Jerom gedaan in Sus en Wis en speelt nu mee in Taxi Taxi, heeft ook in andere Studio 100 musicals en is de kok in Piet Piraat...
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Dec 1, 2006 20:04:46 GMT 1
en hij heeft kiekeboe al eens gespeeld.
|
|
geertje
Auditie kandidaat
|
Post by geertje on Dec 2, 2006 10:49:09 GMT 1
Arm Vlaamse en Nederlandse producenten... Hernemingen en stripverhaalmusicals Is dat de reikwijdte van jullie visie?
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 2, 2006 13:09:16 GMT 1
Euhm...ik weet niet, het kan wel leuk worden, denk ik. Al is het wel duidelijk opmerkelijk dat ze steeds meer stripfiguren nemen. Is de inspiratie van andere verhalen op misschien? Wat wel een voordeel is aan strips, is dat ze meerdere producties kunnen doen met dezelfde personages, met gewoon telkens weer een ander verhaal. Maar ik weet wel niet of dat zo gaat aanslaan bij het publiek...
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Dec 2, 2006 16:23:15 GMT 1
te veel is te veel.zoveel strip verhalen die in musical versie komen.ik heb gehoord dat in wallonie een musical komt van een bekend stripfiguur.
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 3, 2006 15:11:37 GMT 1
Het is wel ter gelegenheid van 30 jaar kiekeboe, dan vind'k het wel leuk dat ze op zo'n maniergevierd worden, niet?
|
|