jvde
Auditie kandidaat
|
Post by jvde on May 2, 2007 18:57:33 GMT 1
Ik heb een ideetje! Waarin we Nederland kunnen voor zijn op gebied van musical (wat toch wel erg(!) zelden gebeurt!!). als er nu eens een award zou zijn voor beste kinderrol. Dit jaar hebben we d'er toch wel veel hé. Peter Pan, Jakopjes,Kuifje ... Wel erg jammer dat die kindjes nooit in aanmerking komen voor zo iets terwijl ze er wel erg hard voor gewerkt hebben denk ik dan. Dit jaar lieten bepaalde jakopjes hartjes smelten dus waarom niet eens proberen EDIT (Catherine) - titel niet volledig in hoofdletters zetten aub.
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on May 2, 2007 19:00:35 GMT 1
Mooi initiatief.. Maar niet aan ons om te beslissen natuurlijk .. Al zou het wel fijn zijn om op de Vlaamse Musicalprijzen zo'n prijs weg te geven!
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on May 2, 2007 19:19:33 GMT 1
Aha, dit is handig! Kinderprijzen mogen er zeker komen, alhoewel je dan mss weer weerslag gaat krijgen van enkele mensen die tegen die ''kindersterretjestoestanden'' zijn (denk maar aan 'Eurosong for Kids'. Niet dat we in een musical daarover kunnen spreken, in sommige verhalen zijn kinderrollen nu eenmaal cruciaal. Maar ik vind het alvast een leuk idee!
Zoals ik ook al vermeld had mag er zeker ook een prijs uitgereikt worden aan de beste mannelijke of vrouwelijk understudy, zoals Liselot al zei, mss een beetje gekopieerd van onze Noorderburen maar ze verdienen het wel!!!
|
|
jvde
Auditie kandidaat
|
Post by jvde on May 2, 2007 20:51:04 GMT 1
das inderdaad niet aan ons om te beslissen. Al hoop ik toch dat ze wat doen met onze ideeen. een understudy award moest er al veeeeel eerder zijn gekomen!!!! die verdienen dat dubbel en dik! voor kindjes vind ik dat dan gewoon ze de kinderen van de premiere nemen om te nomineren. Ik denk niet dat er zijn die die kindjes niet goed vonden...
Maar zou zo dom zijn als ze het jong talent van dit jaar zouder vergooien!!!! en vooral omdat deze prijs volgens mij ook binnekort zal komen uit nederland, door de kleine tarzans enzo
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on May 3, 2007 13:40:55 GMT 1
Ik ben niet erg voor; geef mij toch maar eerst de Award voor beste understudy/alternate.
Vind kindjes nog een beetje te jong voor zoiets als een prijs te kunnen winnen. Het zou ook betekenen dat een jury zowat wekelijks in de zaal moet zitten om ALLE kindjes te zien spelen. Dat lijkt me organisatorisch bepaald niet mogelijk en waar leg je dan de grens?
Beetje sneu voor een "teer kinderzieltje" als het niet genomineerd wordt dan wel de award niet wint. Het is al een prijs op zich dat ze in die productie kunnen staan.
|
|
|
Post by batbfan on May 3, 2007 14:05:52 GMT 1
Nee, dat is echt geen goed idee ... Kinderen moet je kinderen laten zijn, en ze niet laten zweven. Als men daarmee begint, dan betekent dat echt het einde van een kindertijd. Hoe teleurgesteld zou een kind dan niet zijn als het niet genomineerd wordt, als het niet wint, voor een volwassene is dat nog wat anders deze kunnen daar beter mee om.
En trouwens, het is niet omdat een bepaald kindje de premiere speelt dat alleen die dan het recht heeft om genomineerd te kunnen worden, dat zou maar al te grof zijn. En zoals luna het zegt, is dat praktisch dan weer niet haalbaar om alle kinderen te gaan zien.
Kortom NEE voor het initiatief!
|
|
jvde
Auditie kandidaat
|
Post by jvde on May 3, 2007 17:04:39 GMT 1
das wel waar uiteindelijk, maar vind toch dat we in iets een primeur moeten hebben in Belgie!! We lopen altijd maar Nederland achterna
|
|
|
Post by theaterfreak on May 3, 2007 17:51:36 GMT 1
das wel waar uiteindelijk, maar vind toch dat we in iets een primeur moeten hebben in Belgie!! We lopen altijd maar Nederland achterna met koninklijkballet van Vlaanderen musicalafdeling onder leiding van Linda Lepomme HADDEN we verschillende primeurs in Vlaanderen , zelfs wereldpremieres zoals "Sacco &Vanzetti " / "Jekyll & Hyde " / de Sondheim cyclus etc. Linda heeft echt baanbrekend werk verricht en vele dingen als eerste gebruikt, die nu door anderen gretig worden gecopieerd. Maar aan dat levenswerk van Linda en alle medewerkers van KBVV, heeft de "Heer" Bert Anciaux kort en goed een einde gemaakt. Het zal voor Vlaanderen nooit meer hetzelfde worden.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on May 3, 2007 20:20:20 GMT 1
Nee, dat is echt geen goed idee ... Kinderen moet je kinderen laten zijn, en ze niet laten zweven. Als men daarmee begint, dan betekent dat echt het einde van een kindertijd. Hoe teleurgesteld zou een kind dan niet zijn als het niet genomineerd wordt, als het niet wint, voor een volwassene is dat nog wat anders deze kunnen daar beter mee om. En trouwens, het is niet omdat een bepaald kindje de premiere speelt dat alleen die dan het recht heeft om genomineerd te kunnen worden, dat zou maar al te grof zijn. En zoals luna het zegt, is dat praktisch dan weer niet haalbaar om alle kinderen te gaan zien. Kortom NEE voor het initiatief! vind het ook niet een super idee! Ik denk ook dat wanneer de kids weten dat ze moeten spelen voor eventueel en award, dat ze dat (misschien) ook op een andere manier zullen gaan doen! Nu zie je echt dat die kinderen vanuit hun hart spelen, en anders gaan ze missch nog zenuwachtiger worden als ze weten dat ze tijdens een bep show worden 'geviseerd' voor zo'n award! En zeker weten, een kind zou er kapot van zijn als die dan niet zou winnen. Misschien kan je een kleine beloning geven voor alle kids die gespeeld hebben. (binnen een bep leeftijd dan hé!) --> dan is er zowiezo minder rivaliteit ook hé!
|
|
|
Post by theaterfreak on May 3, 2007 20:50:21 GMT 1
@ Annemie : alle kids van BATB hebben hetzelfde aandenken gekregen als 'de groten' : nl. ook zo'n prachtige rode koffer met het logo van BATB .
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on May 3, 2007 21:13:59 GMT 1
Én een fotokader met alle Jakopjes en kinderbegeleidster Ellen!
|
|
|
Post by batbfan on May 4, 2007 9:18:16 GMT 1
Én een fotokader met alle Jakopjes en kinderbegeleidster Ellen! ik denk dat dit aandenken (koffer en fotokader) voor die kinderen meer waard is dan gelijk welke award. Pas op, ik wil niet zeggen dat ik het niet begrijp he, maar je moet vooral aan de kinderen denken, misschien worden die anders teveel gepusht om die award te winnen, teveel druk van ouders of familie ... Laat ze gewoon genieten, da's het bijzonderste ze zullen druk genoeg hebben later als ze moeten zorgen dat ze kunnen verdienen ermee.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on May 4, 2007 16:23:47 GMT 1
oh, dat wist ik niet! inderdaad, dat is voor die kinderen zeker een leuk aandenken!
|
|
jvde
Auditie kandidaat
|
Post by jvde on May 4, 2007 22:02:01 GMT 1
ik begrijp jullie menig volledig!!! al zou het wel tof zijn als ze zo de kindjes iets laten zingen ofzo... ze waren dit jaar zooooo goed!!
Wat wel jammer is, das dat de awards een beetje voorspelbaar aan het worden zijn. Dieter mag van mij ook eentje winnen voor zijn rol als lumiere!!
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on May 7, 2007 20:53:23 GMT 1
Dieter mag van mij ook eentje winnen voor zijn rol als lumiere!! Je moest eens weten hoe zeer ik het hierin met je eens ben, maar tja; de award voor beste alternate of understudy hebben ze nog altijd niet uitgevonden he ;-) Al had Dieter er vier jaar terug al eentje mogen winnen: voor best aanstormend talent
|
|