|
Post by theamushie on Jun 20, 2007 19:50:54 GMT 1
Ik heb een beetje het gevoel gekregen dat iedereen hier over zijn toeren aan het geraken is, de één schreeuwt: nu is het beter, de andere schreeuwt van niet, de één zegt: zus en de ander zegt zo...ik kan gewoon concluderen dat iedereen zijn eigen mening heeft maar dat we daarvoor hier geen kiekenskot van moeten maken
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 21, 2007 16:47:59 GMT 1
dat is waar maar het mag gezegd worden, maar ksal er nu over stoppen
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 21, 2007 16:50:50 GMT 1
Een lage stem wil niet automatisch zeggen een "goede stem": als je in de diepte druk gaat zetten om maar laag te komen, dan klinkt dat veel gemaakter dan wanneer je die diepte van nature hebt. Daarmee wil ik niet zeggen dat Chris (achternaam?) gemaakt laag zingt, want ik heb hem nooit gehoord, maar wel dat Richard Spijkers van nature die diepe warme stem heeft met een mooie resonans. Wat betreft het vermeende accent dat La Castafiore heeft: ze is Italiaans. Dus áls er een accent op moet zitten, dan toch Italiaans en zeker geen Frans. Voor de rest ben ik het volledig met de reacties van Nelson eens :-) amen. chris de moor heeft wel een natuurlijk lage stem hoor, hij spreekt ook zeer laag zeker als ik de show nog eens her bekijk van vroeger ...maar ga er nu over stoppen zoals eerder gezegd
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Jun 21, 2007 17:33:00 GMT 1
Ik heb een beetje het gevoel gekregen dat iedereen hier over zijn toeren aan het geraken is, de één schreeuwt: nu is het beter, de andere schreeuwt van niet, de één zegt: zus en de ander zegt zo...ik kan gewoon concluderen dat iedereen zijn eigen mening heeft maar dat we daarvoor hier geen kiekenskot van moeten maken Dat is nu de kracht van een forum he; discussie Ik vind het altijd wel interessant om te lezen hoe iedereen zijn mening etaleert en hoe die onderbouwd wordt.
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 21, 2007 17:50:23 GMT 1
Dat is nu de kracht van een forum he; discussie Ik vind het altijd wel interessant om te lezen hoe iedereen zijn mening etaleert en hoe die onderbouwd wordt. Helemaal mee eens.. Gewoon ervoor zorgen dat niet iedereen 20 keer hetzelfde zegt!
|
|
|
Post by mistermagic on Jun 21, 2007 20:37:37 GMT 1
jullie gaan nu mischien zeggen dat ik geen gelijk heb maar , er wordt heel weinig reclame gamaakt voor Kuifje vind ik persoonlijk ...
Buiten een paar filmpjes opp tv niets ... In Antwerpen ook niet en dit is nu wle een stad waar musical leeft. Ookal speelt de musical in Oostende ik vind toch dat ze in Anwterpen wat reclame mogen maken ...
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 21, 2007 21:51:19 GMT 1
Ik beaam je reactie wel hoor.. Veel te weinig reclame! Hoop dat het nog betert als ze eenmaal in Oostende staan.. Anders zou de kaartenverkoop hier ook wel eens kunnen tegenslaan, zoals bij onze Noorderburen.. En dat verdient gelijk welke cast niet!
|
|
|
Post by theamushie on Jun 21, 2007 22:13:08 GMT 1
Ik heb een beetje het gevoel gekregen dat iedereen hier over zijn toeren aan het geraken is, de één schreeuwt: nu is het beter, de andere schreeuwt van niet, de één zegt: zus en de ander zegt zo...ik kan gewoon concluderen dat iedereen zijn eigen mening heeft maar dat we daarvoor hier geen kiekenskot van moeten maken Dat is nu de kracht van een forum he; discussie Ik vind het altijd wel interessant om te lezen hoe iedereen zijn mening etaleert en hoe die onderbouwd wordt. Idd, maar het is niet de bedoeling dat we onze mening (zoals Liselot zegt) 20 keer herhalen....
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Jun 22, 2007 8:30:24 GMT 1
Dat is nu de kracht van een forum he; discussie Ik vind het altijd wel interessant om te lezen hoe iedereen zijn mening etaleert en hoe die onderbouwd wordt. Idd, maar het is niet de bedoeling dat we onze mening (zoals Liselot zegt) 20 keer herhalen.... Nou, dat valt hier nog wel hoor: ik ken discussies waar het er 14 pagina's lang heet aan toe gegaan is! Als het goed is kom je met een discussie steeds verder en herhaal je niet (misschien blijf je bij je standpunt, dat is wat anders) Persoonlijk heb ik een hekel aan topics waarin nummer 1 zegt: "ik vond het een leuke show" en vervolgens nr. 2 tot en met 100 schrijft er onder: "Ja" Maar goed; terug naar Kuifje
|
|
|
Post by theamushie on Jun 22, 2007 9:56:12 GMT 1
Vind niet echt dat het hier heet aan toe gaat, eerder constant van: bots-bots-bots....we hebben ondertussen wel ook al door dat iedereen anders erover denkt...(denk ik)...maar om nu constant te herhalen: "ik ga wel want ik wil die cast een kans geven", en "neen, ik ga niet want ik vond het zoveel jaar geleden veel beter"...de feiten zijn zoals ze zijn, en daarbovenop ieders mening....dan wordt het een kiekenskot en geen heet gedoe ;D, vind ik
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Jun 22, 2007 13:20:51 GMT 1
Ik heb een beetje het gevoel gekregen dat iedereen hier over zijn toeren aan het geraken is, de één schreeuwt: nu is het beter, de andere schreeuwt van niet, de één zegt: zus en de ander zegt zo...ik kan gewoon concluderen dat iedereen zijn eigen mening heeft maar dat we daarvoor hier geen kiekenskot van moeten maken Wat maakt het nou uit of iemand over zijn toeren is of niet... Nee dat is niet belangrijk.... maar je bent wel over je toeren... Ach, ik ben niet over mijn toeren hoor. Ik vind het alleen deze cast geen recht doen om de vorige op alle punten te roemen. Simpelweg omdat deze voorstelling en cast vele punten heeft waarin blijkt dat Kuifje is gegroeid. En met de voorstellingen mag zeker ook Professor Zonnebloem worden geroemd, die van grappig erbijhangend nu echt 1 van de (doorgaans vrij subtiel) komische hoogtepunten mag worden genoemd. Toch vind ik een aantal vragen niet beantwoord. - De lijdensweg van de cast omdat Jelle meedoet. (de solo van Fleur zit gewoon op de oude toonhoogte en heeft volgens mij niets te maken met de stem van Jelle) en - waarom Castafiore een grappig frans accent zou moeten hebben. Dat is toch absoluut niet logisch. Wb Chris verstaanbaarheid gaat niemand mij overtuigen. Pak de registratie erbij en vraag jezelf af waarom er geen ondertiteling is. Dat mensen Tom zo roemen heb ik te accepteren; ach, in Nederland gaan mensen naar een musical met Jim, dus het kan altijd nog erger.
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 22, 2007 20:52:43 GMT 1
euhm een castafiore met een accentje is veel grappiger dan een (sorry dat ik het zeg) plat hollandse castafiore, ik blijf erbij van kralingen zingt niet zo mooi en hoog als jaquilinne, als je de cd hebt zal je dit kunnen horen. o kuifje help ons is een zeer mooi lied maar veel te hoog voor het meisje, maar dit was een verkeerde opmerking van mij , jelle is absoluut niet slecht hoor.
vele groetjes jonas
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Jun 23, 2007 1:31:05 GMT 1
euhm een castafiore met een accentje is veel grappiger dan een (sorry dat ik het zeg) plat hollandse castafiore, ik blijf erbij van kralingen zingt niet zo mooi en hoog als jaquilinne, als je de cd hebt zal je dit kunnen horen. Ik heb Jacqueline, An en Miranda allen live gehoord; de beste vergelijking lijkt me. Miranda spreekt geen plat hollands, al komt de Haddock-verbastering Balzac er wel wat platter uit ja, maar dat maakt m eigenlijk alleen maar leuker. Maar misschien zit er wel een verschil in humorbeleving tussen onze beide landen. Gek genoeg neemt An de leukste verbasteringen juist niet over (Hotdog vind ik briljant) en gebruikt meer fransige dingen, wat het publiek in Nederland niet echt aanspreekt. Overigens deed zij hier in Rotterdam ook geen 'leuk frans' accent. Maar ik weet niet of je die vergelijking bedoelt, of die van de opnames. Om de opgepoetste vlaamse studio CD met een Live CD van een tryout met elkaar te vergelijken op zuiverheid lijkt me niet helemaal zuivere koffie. Al blijft het een betreurenswaardig raadsel waarom de eerstgenoemde cd zo weinig Castafiore-stukken bevat.
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 23, 2007 13:05:42 GMT 1
ik vind de naam hotdog juist op niets trekken maar ja zoals gezegd smken verschillen he
|
|
|
Post by mistermagic on Jun 23, 2007 22:05:25 GMT 1
inderdaad ... dit gaat er een beetje "over" zoals ze dat zeggen , waarom worden deze namen eigenlijk veranderd ... het gaat hier nog altijd over Kuigje met dé personager kuifje kapitein hadock , proffeso zonnebloem enz ..
waarom de namen ineens beginnen veranderen ? doen ze dat met andere musicals dan ook ? sry maar de nieuwe versie van kuifje gaat mij mij echt stukje voor stukje achteruit als ik het zo allemaal lees ... het kan gewoonweg niet zijnd at de musical evengoed of beter is dan de eerste versie ...
|
|