annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jun 17, 2007 20:44:00 GMT 1
ik heb net de cd binnengekregen en ik moet zeggen dat de zangkwaliteiten een heel stuk benden het peil ligt van de vorige versie, het is een live cd en er wordt veel vals gezongen vind ik hopelijk valt het in oostende een beetje mee... ik heb hem ook op de musicalawards van nl gezien, en vond toen ook al dat Jelle vals zong! --> dat sloeg toen heel hard tegen! Toen hebben we toch beslist om dit jaar Kuifje niet te doen! En onze goede herinneringen aan Tom te houden!
|
|
steve
Auditie kandidaat
|
Post by steve on Jun 18, 2007 11:53:19 GMT 1
Wat wij ons afvragen: als je bestelt onder de code van het nieuwsblad... de cd die je erbij krijgt, gaat het hier over de voledige cd of enkel de single cd met de popversie's?
|
|
wout
Auditie kandidaat
|
Post by wout on Jun 18, 2007 14:04:30 GMT 1
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Jun 18, 2007 16:06:24 GMT 1
Toen hebben we toch beslist om dit jaar Kuifje niet te doen! En onze goede herinneringen aan Tom te houden! Herinneringen berusten soms niet geheel op waarheid, maar als je de vorige kuifje als een zuivere show herinnert, vooral zo blijven herinneren. Ik kan je verzekeren dat Jelle Cleymans het echt vele malen beter doet als Kuifje dan Tom ooit heeft mogen dromen. Tom speelde Kuifje en ook nog eens erg kleurloos, Jelle is Kuifje, en ook nog eens een levend wezen, met emoties. Het ensemble is zangtechnisch minder dan de Antwerpen-versie, ik vrees voor de Jansens in Oostende, daar de minste van de twee overblijft en ik zeker na zijn aanstellerige publieksgedrag ook weinig hoop heb bij Dirk Lavrysen. Maar al met al is de bezetting van Rotterdam op hoofdkarakters echt vele malen beter dan Antwerpen had. De koffiemolen die in Antwerpen 'de grote Inca' speelde was echt een drama; Richard Spijkers is echt top. Steve de Schepper is een briljante zonnebloem. De vlaamse kids bij de premiere waren erg goed, Miranda van Kralingen is werkelijk fenominaal (en verslaat in mijn ogen Jacqueline van Quaille met gemak, en die was al werelds). Henk Poort is nu nog een veel betere Haddock, zeker qua spel. Als het om valse noten gaat, zet dan lekker een studio-opname op van de show. Dan kunnen ze deze lekker hebben weggepoetst, net als de herinnering aan de missers in de show die je in Antwerpen zag. Bij een show zal niet alles zuiver zijn, en soms komt dat de emotie zelfs nog eens ten goede.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jun 18, 2007 17:47:59 GMT 1
gho Nelson, Niet zo druk in maken! Smaken verschillen! Gelukkig maar zeker, hé!
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 18, 2007 19:16:24 GMT 1
ja hoor maar ik ga niet akkoord met wat je zegt dat de jansens in oostende slecht zullen zijn hoor, ja walter baele is zeer slecht gecast zeker qua zang, maar dirk lavrysen heeft een zuivere stem en zijn acteerprestaties zijn ook zeer goed!!! miranda van kralingen vind ik het absoluut veel minder doen, ze heeft niet dat franse grappige accent en haar stem schiet soms uit als je goed luistert. en zo'n groot verschil is er niet tussen richard en chris de moor hoor, ze hebben allebei een mooie klank, ook het meisje die fleur speelt heeft een hemelse stem maar in de hoogte schiet ze veel tekort, de liedjes zijn zon beetje allemaal afgestemd op de stem van jelle en iedereen moet er onder leiden maar ik vind wel dat ze zeer mooi zijn. ik breek deze musical niet af maar ik ben bang dat ik hem veeeeeeel minder zal vinden of ervoor ik hoop ook nog dat er een vlaamse versie uitkomt met karel dan kan ik eens vergelijken
groetjes jonas
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 18, 2007 19:44:50 GMT 1
Smaken verschillen inderdaad..
Tom van Landuyt vond in namelijk helemaal niet kleurloos spelen! En qua zang vond ik hem ook beter dan Jelle. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de productie nog niet live gezien heb, maar al veel geluidsfragmenten en video's gezien heb..
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 18, 2007 20:50:39 GMT 1
jelle zingt op de cd wel degelijk hoor, tom had nog dat ietsje meer
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Jun 19, 2007 9:10:04 GMT 1
j en zo'n groot verschil is er niet tussen richard en chris de moor hoor, ze hebben allebei een mooie klank, Bekijk de beelden nog eens van de oude kuifje. In de oude versie is het vooral onverstaanbaar proberen zo diep mogelijk te gaan; bij Richard is het diep en mooi, en verstaanbaar. Waaruit concludeer je de lijdensweg van anderen, als het al waar is. Ik heb Karel bewust niet genoemd. Ook daar heb ik, na Peter Pan, niet echt vertrouwen in. ja walter baele is zeer slecht gecast zeker qua zang, maar dirk lavrysen heeft een zuivere stem en zijn acteerprestaties zijn ook zeer goed!!! De songs van de Jansens zijn nou niet zo ingewikkeld dat je er goede zangers bij nodig hebt. Het gaat vooral om spel. Ik krijg nu nog steeds de indruk dat Walter sommige passen aan het uittellen is, hoewel hij wel is gegroeid sinds de zeer povere prestatie tijdens de premiere.
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Jun 19, 2007 9:15:27 GMT 1
miranda van kralingen vind ik het absoluut veel minder doen, ze heeft niet dat franse grappige accent en haar stem schiet soms uit als je goed luistert. Waarom zou Castafiore een grappig frans accent moeten hebben? Omdat ze frans is? (is ze dat dan?) En moet dan niet iedereen met een grappig frans accent praten? Ik vind de timing van Miranda van Kralingen, de opmerkingen die allemaal aankomen, echt mijlenver voor liggen op de andere vertolksters. Al was het alleen maar om de keuze van verbasteringen van Haddock's naam, die veel sterker zijn. En de manier waarop ze haar eenzaamheid neerzet is ook werkelijk fantastisch. jelle zingt op de cd wel degelijk hoor, tom had nog dat ietsje meer Wat voor beetje meer dan? Zijn stem is killer, en terugkijkend op de opname van zijn show zie ik wat ik me ook wel herinner. Dat Kuifje niet echt indruk maakte, toen, zeker als het om spel gaat.
|
|
emmatje
Auditie kandidaat
|
Post by emmatje on Jun 19, 2007 14:21:58 GMT 1
kan iemand me de liedjes van fleur en van zorrino maile ?
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 20, 2007 16:52:30 GMT 1
j en zo'n groot verschil is er niet tussen richard en chris de moor hoor, ze hebben allebei een mooie klank, Bekijk de beelden nog eens van de oude kuifje. In de oude versie is het vooral onverstaanbaar proberen zo diep mogelijk te gaan; bij Richard is het diep en mooi, en verstaanbaar. Waaruit concludeer je de lijdensweg van anderen, als het al waar is. Ik heb Karel bewust niet genoemd. Ook daar heb ik, na Peter Pan, niet echt vertrouwen in. ja walter baele is zeer slecht gecast zeker qua zang, maar dirk lavrysen heeft een zuivere stem en zijn acteerprestaties zijn ook zeer goed!!! De songs van de Jansens zijn nou niet zo ingewikkeld dat je er goede zangers bij nodig hebt. Het gaat vooral om spel. Ik krijg nu nog steeds de indruk dat Walter sommige passen aan het uittellen is, hoewel hij wel is gegroeid sinds de zeer povere prestatie tijdens de premiere. 1. jelle zingt zeer mooi in de hoogte maar bv de song van fleur is veel te hoog voor dat meisje alloehoewel ze een wondermooie stem heeft dat is zoiets dat ik dat vind . 2. idd richard zingt mooi in de hoogte das waaar MAAR in de deipte zijn ze het zelfde en ik vind niet dat je chrsi zomaar mag afbreken hij was goed, een echte lage stem 3. reactie op de song van de jansens wel ik vind dat zang zeer belangrijk is in een musical spel ook maar zang primeert, ik blijf het een zeer slechte casting vinden van walter baele ik ben er rots van overtuigd dat dirk lavrysen dat zal recht trekken ... 4. miranda van kralingen blijf ik ook niet goed vinden de vorige castafiore was veel grappiger en kan veel hoger zingen. zo zie je maar dat iedereen een andere mening heeft he
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Jun 20, 2007 18:11:20 GMT 1
Een lage stem wil niet automatisch zeggen een "goede stem": als je in de diepte druk gaat zetten om maar laag te komen, dan klinkt dat veel gemaakter dan wanneer je die diepte van nature hebt. Daarmee wil ik niet zeggen dat Chris (achternaam?) gemaakt laag zingt, want ik heb hem nooit gehoord, maar wel dat Richard Spijkers van nature die diepe warme stem heeft met een mooie resonans.
Wat betreft het vermeende accent dat La Castafiore heeft: ze is Italiaans. Dus áls er een accent op moet zitten, dan toch Italiaans en zeker geen Frans.
Voor de rest ben ik het volledig met de reacties van Nelson eens :-) amen.
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Jun 20, 2007 18:14:15 GMT 1
PS: ik vind het wel jammer dat de titel van de topic nog steeds zo is.
Kunnen we er niet van maken: "Kuifje" ?
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 20, 2007 19:20:13 GMT 1
Chris De Moor ! dat Richard Spijkers van nature die diepe warme stem heeft met een mooie resonans. Vind dat Richard het geweldig doet als Grote Inca! Qua stem vind ik hem ook beter klinken dan Chris indertijd, maar dat is heel subjectief natuurlijk. Ik ben in ieder geval blij dat we hem in Oostende ook te zien zullen krijgen! PS: ik vind het wel jammer dat de titel van de topic nog steeds zo is. Kunnen we er niet van maken: "Kuifje" ? Zit ik ook al een hele tijd te denken ;D! O, Catherineeeee..
|
|