LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 13, 2007 21:21:26 GMT 1
Kuifje krijgt Franse BOVENtitels. Ik veronderstel dat daarvoor een scherm zal opgehangen worden boven de scène/het podium. En dus niet op het diascherm, dat is nodig voor de projecties (en een waterval met letters er doorheen lijkt me niet echt aantrekkelijk .
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Jun 15, 2007 19:33:24 GMT 1
Kuifje krijgt Franse BOVENtitels. Ik veronderstel dat daarvoor een scherm zal opgehangen worden boven de scène/het podium. Dat is precies wat "boventiteling" is, dus reken er maar op dat het zo idd zal gaan.
|
|
wout
Auditie kandidaat
|
Post by wout on Jun 15, 2007 20:57:08 GMT 1
Zo zal dit er waarschijnlijk dan gaan uitzien. Niet écht storend, maar toch ben ik blij dat ik op de 7de rij zit, zodat ik niet rechtstreeks op dat scherm hoef te zien
|
|
matte
Auditie kandidaat
|
Post by matte on Jun 16, 2007 14:57:41 GMT 1
Werd er eigenlijk voor deze nieuwe versie een volledig nieuw castalbum opgenomen? Zoja wanneer is deze te koop?
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Jun 16, 2007 16:16:00 GMT 1
Er is een nieuw castalbum te koop in het Luxortheater. (Vanaf afgelopen donderdag). Ik neem ook dat ze deze in Oostende zullen verkopen. Inclusief veel van de stukken die op de originele cd ontbraken (Castafiore) en zonder "De slinger" vreemd genoegd. Wel zijn twe demo-opnamen toegevoegd, in arrangementen om van te griezelen.
|
|
matte
Auditie kandidaat
|
Post by matte on Jun 16, 2007 17:05:57 GMT 1
Super dat er een nieuw castalbum te koop is! ps: voor de mensen die nog moeten bestellen en vrij zijn op 7juli kunnen het best op die dag gaan want die voorstelling is namelijk afgehuurd door het Nieuwsblad. Het enige wat je moet doen is naar Sherpa bellen en het codewoord: "Zonnebloem" zeggen en je krijgt zomaar 10 euro korting op je ticket en de cd gratis!! meer info: www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleId=DMA14062007_004Ik vind het echt wel een super leuke actie heb daarnet zelf al gereserveerd
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Jun 16, 2007 18:03:12 GMT 1
Wel zijn twe demo-opnamen toegevoegd, in arrangementen om van te griezelen. Griezelen als in: gats wat goed? Of griezelen omdat je arrangementen hoort die je liever niet had willen horen...
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 16, 2007 18:31:43 GMT 1
Ik denk dat nelson griezelen negatief bedoelt.. Er zijn van "De zon" en "Kuifje en Bobbie" namelijk 2 'popversies' gemaakt, en ook ik moest even slikken toen ik ze hoorde.. Maar ja, je moet het natuurlijk in hun 'commerciële' context zien. In de musical klinkt de muziek helemaal anders en gelukkig ook mooier (lang leve Dirk Brossé !)..
|
|
matte
Auditie kandidaat
|
Post by matte on Jun 16, 2007 18:56:56 GMT 1
Staan de gewone versies dan van "de zon" en "Kuifje en Bobbie" ook op het nieuwe castalbum of zijn het enkel de popversies ervan?
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 16, 2007 20:52:43 GMT 1
ik vind als je 's middags naar een musical gaat dat je dan geen musicalgevoel hebt, ik ga het liefst 's avonds
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 16, 2007 22:35:20 GMT 1
Reply op matte (want de commentaar van iemandbenik vind ik op dit moment weinig logisch verband houden met wat er boven staat, maar misschien zijn het de examens en het uur die daarvoor zorgen..):
Geen idee wat er precies op het castalbum staat, heb het zelf nog niet.. Volgens de post van nelson zijn de 'popversies' toegevoegd, dus ik neem aan dat de originelen gewoon terug op het album te vinden zijn (ben ik vrij zeker van, maar ik heb nog geen exemplaar in handen gehad om dat te kunnen verifiëren).
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on Jun 17, 2007 8:54:48 GMT 1
Tracklist Castalbum Kuifje:
1 Rascar Capac 2 Kuifje en Bobbie 3 AH, ik lach (deut voor diva en hond) 4 de 7 kristallen bollen 5 alles onder controle 6 besmet 7 kuifje help ons 8 de zon 9 wandelen in de zon met zonnebloem 10 de milanese nachtengaal 11 duizend bomen en granaten 12 no se 13 in het rijk van arm en rijk 14 het leven is een opera 15 vriendschap tot het eind der tijden 16 als het kampvuur brandt 17 afscheid van de wisky 18 de brandstapel 19 de zon (finale)
20 Kuifje en bobbie (radio versie) 21 de zon ( radio versie)
Dus behalve De Slinger staat alles er op.
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 17, 2007 15:16:51 GMT 1
Reply op matte (want de commentaar van iemandbenik vind ik op dit moment weinig logisch verband houden met wat er boven staat, maar misschien zijn het de examens en het uur die daarvoor zorgen..) zal da zijn
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 17, 2007 19:11:37 GMT 1
ik heb net de cd binnengekregen en ik moet zeggen dat de zangkwaliteiten een heel stuk benden het peil ligt van de vorige versie, het is een live cd en er wordt veel vals gezongen vind ik hopelijk valt het in oostende een beetje mee...
|
|
emmatje
Auditie kandidaat
|
Post by emmatje on Jun 17, 2007 19:54:41 GMT 1
zal de cd ook in oostende te koopzijnn?
|
|