wout
Auditie kandidaat
|
Post by wout on May 13, 2007 9:30:26 GMT 1
1 van de ensemble leden van de cast van kuifje heeft gezegd dat de waterval niet meer met echt water is ( waarschijnlijk een digitale projectie dus). Nu ook al de scène met het fameuze rad er niet meer inzit, begin ik mij toch af te vragen hoe de voorstelling nog spectaculairder kan worden in vgl met de versie uit 2001, zoals Frank ons verteld heeft , ik kijk dan ook rijkhalzend uit naar 19 mei wanneer de 1ste try out in Rotterdam te zien zal zijn.
|
|
luna
Debutant
|
Post by luna on May 13, 2007 9:41:39 GMT 1
Wil je je bron alsjeblieft geheim houden want ik zou niet willen dat diegene daar problemen mee krijgt!
|
|
wout
Auditie kandidaat
|
Post by wout on May 13, 2007 10:06:54 GMT 1
dat ga ik zeker ook niet doen, het is daarom ook dat ik deze er niet had bijgezet ( maar anderzijds is het natuurlijk wel zo dat als de persoon in kwestie dit bekendmaakt op een publieke website, dat je dan ook niet kan verhinderen dat mensen dit tegen elkaar gaan doorvertellen, ik denk dat iedereen gewoon té ongeduldig begint te worden voor de première
|
|
Matthew
Auditie kandidaat
|
Post by Matthew on May 13, 2007 12:05:42 GMT 1
Wel, er werd bevestigd dat de waterval er wel nog is, en zelfs nog breder is geworden... En nu mogen jullie me raar noemen... ik woon in Oostende, maar ga vrijdag naar Nederland om zaterdag op rij 5 te genieten in het nieuwe Luxor van de avant-premiere van Kuifje en de Zonnetempel. Ik zal het dan ook wel kunnen bevestigen. Waarschijnlijk ga 5 juli hier in mijn eigen woonplaats ook naar de try-out van Vlaamse versie, hoewel er werkelijk niets van verschil zal inzitten... De hoofdrollen zijn voor 90% dezelfde. Ik zie enkel dat Janssen in NL wordt gespeeld door thingy Cohen terwijl in BE dat Dirk Lavrysen is... en natuurlijk is er een alternate Haddock, namelijk Karel Deruwe, voor de Belgen, maar ook Henk Poort zal in BE te zien zijn. Dus ja, ik weet niet of ik het wel zal doen. In ieder geval heb ik geen transportkosten daarvoor dus de kans zit er dik in.
|
|
wout
Auditie kandidaat
|
Post by wout on May 13, 2007 13:21:10 GMT 1
Wel, er werd bevestigd dat de waterval er wel nog is, en zelfs nog breder is geworden.quote] er zit ook wel degelijk nog een waterval in de musical ( deze speelt trouwens een belangrijke sleutelrol voor degene die het veraal van Hergé goed gelezen hebben, of nog onthouden hebben uit de musicalversie uit 2001 ), hij zal ook groter zijn dan de vorige versie (12 meter ipv 8) MAAR ( er is dus een maar) de waterval zal deze keer niet met écht water zijn, en dat is het grote verschil met de versie uit 2001. Frank van Laecke had ook al laten uitschijnen op een artikel hier op musicalsite dat hij nieuwe technieken zou gebruiken in de voorstelling en van de marketingverantwoordelijke wist ik ook al een paar maand geleden dat de show ook met projecties zou werken, en nu zou dus zijn uitgekomen dat de waterval niet met écht water gaat zijn. We zullen wel zien wat het eindresultaat zal zijn. Echt water had optimaal geweest maar als je de ruimte er niet voor hebt ( ik denk dat dat het grote probleem is, daarom ook geen ronddraaiend rad meer in de 7 kristallen bollen scène, de stadsschouwburg heeft een énorme ruitme boven, op , onder en langs de buhne). Met de huidige techniek kan je ook al knappe dingen bereiken! En wie weet, misschien hebben ze de mythe van de waterval zelf wel doen ontstaan om iedereen zeer nieuwsgierig te maken naar deze versie van de musical . Of er nu water of geen water gaat zijn, ik geloof wel alvast dat het wederom een knappe musical gaat worden! En ik vind ook dat als je na 7 jaar opnieuw de musical herneemt dat je dan geen exacte kopie mag laten zien, de waterval kende iedereen al dus als ze deze opnieuw laten zien zoals deze in 2001 te zien was, dan is dit niet meer zo indrukwekkend omdat je het verwacht!
|
|
Matthew
Auditie kandidaat
|
Post by Matthew on May 13, 2007 14:37:49 GMT 1
Wel, 7 jaar geleden was ik nog maar 11 en ik ben de enige cultuurfan hier in de familie... dus de waterval heb ik nooit gezien. Ik weet wel dat het Nieuwe Luxor Theater ook enorm is. Ik ben er zelf al drie maal geweest (Cats, Wat Zien Ik?! en Arturo Brachetti) en dus hoop ik dat ze de waterval toch zullen gebruiken in Rotterdam. Ons Kursaal is inderdaad wel een stukje kleiner (en ongemakkelijker, hoe halen ze het in hun hoofd de musical hier te brengen?) maar ja... ze zullen zeker wel het beste uit de zaal kunnen halen.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on May 13, 2007 20:08:52 GMT 1
ik ben 7 jaar geleden ook geweest. vond de musical toen met Tom Schitterend. De cd hebben we ook zot gedraaid. Natuurlijk, een kopie mag je niet verwachten, zou 'stom' zijn! Ze hebben inderdaad op de rode loper vermeld dat er nieuwe ,specialere,... effecten, scènes zouden inzitten, maar ik denk dat er zowiezo zal vergeleken worden. Ik denk (mij kennende toch) dat ik dat zeker zal doen! Het zal afwachten zijn hé! Ik hoop echt dat met deze cast en die "speciale waterval " dat het niet zal tegenslagen!
|
|
wout
Auditie kandidaat
|
Post by wout on May 13, 2007 20:42:54 GMT 1
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on May 14, 2007 8:04:44 GMT 1
ik denk ook dat er digitale projecties zullen zijn.maar wat die waterval betreft.aan water geen gebrek in oostende.hebben jullie in het filmpje ook dries gezien.hij is de jongen die gekleed is als een sjeik.
|
|
|
Post by musicallover on May 18, 2007 13:39:10 GMT 1
Ik ben heel benieuwd naar de musical. Heb hem 7 jaar geleden niet gezien maar nu ben ik echt wel van plan om te gaan als we in oostende op vakantie zijn. Had graag naar de premiere gegaan maar kaartjes zijn al op voor oostende. Jammer. MIsschien geven ze hier wel kaartjes weg
|
|
Matthew
Auditie kandidaat
|
Post by Matthew on May 18, 2007 18:52:01 GMT 1
De premiere is 100% uitverkocht. Ik ben naar het Kursaal zelf geweest en het was volledig volzet. En premieres vind ik minder leuk... je hebt dan echt deftige kledij nodig en ik ben niet echt voorstander van smoking.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on May 19, 2007 11:00:23 GMT 1
Ik ben heel benieuwd naar de musical. Heb hem 7 jaar geleden niet gezien maar nu ben ik echt wel van plan om te gaan als we in oostende op vakantie zijn. Had graag naar de premiere gegaan maar kaartjes zijn al op voor oostende. Jammer. MIsschien geven ze hier wel kaartjes weg het is echt een supermusical met prachtige liedjes! zeker doen, ook al is het de premiere niet! Je zal ervan genieten
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on May 19, 2007 11:01:57 GMT 1
ik ben eigenlijk benieuwd of er echt "veel" dingen zijn aangepast, verandert, verbeterd..? Tijdens de reclame van deze musical leggen ze daar toch een klemtoon op.
|
|
|
Post by iemandbenik on May 19, 2007 11:51:44 GMT 1
ik denk van wel hoor, een betere cast ( uitgezonderd karel deruwe dan ) veranderde decors een nieuw lied aan de reclame ook te horen = nieuwe arrangementen ( andere muziekbegeleiding) en andere teksten van liedjes kon je zien op dat filmpje die hier eerder stond ...
dus verandering is er allesins
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on May 19, 2007 14:03:45 GMT 1
Dat er veranderingen zullen zijn, akkoord maar dat je nu al spreekt over een betere cast. Ze moeten zich allemaal nog bewijzen, de enige waarvan we al iets kunnen zeggen (of toch diegenen die de eerste versie zagen) is Henk Poort, alle anderen moeten nog tonen wat ze in hun mars hebben. Dat het een sterke cast is daar geloof ik wel in maar over beter zou ik nu nog niet durven spreken .
|
|