wout
Auditie kandidaat
|
Post by wout on Jun 9, 2007 6:56:22 GMT 1
hmm nu hebben ze de scène met de arend ook al weg gehaald of wat ? zie ik net in het filmpje , "'t leven is als een opera" allemaal vervangen door een , getekende , videoprojectie ... helemaal niet, plots gaat het doek open in dat nummer en daar is de adelaar met kuifje
|
|
|
Post by mistermagic on Jun 9, 2007 9:42:28 GMT 1
ah ok , maar ik ben zo niet voor videoprojecties in een opvoering ... je gaat naar een musical zien niet naar en film , nuja das mijn beeld ...
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jun 9, 2007 17:07:20 GMT 1
ik vind dat ook! Als ge naar een musical,toneel,... gaat zien met projecties is dat precies of men het verhaal op een gewone manier niet zouden kunnen over brengen. (terwijl het in het verleden zeker al gelukt is! Zou het "verbetering, vernieuwing" zijn?? Ik vraag het mij af!
|
|
|
Post by theamushie on Jun 9, 2007 19:44:05 GMT 1
Helemaal akkoord annemie, dat noem ik geen verbetering, laat staan vernieuwing...je gaat naar een musical, niet naar een dia-avond of naar een film... Er mag wel een projectie inzitte, niet alles kan je nu eenmaal realiseren, maar men mag niet overdrijven! Geef mij maar pure musical dan!
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 9, 2007 20:21:06 GMT 1
ja , nu word het te gemoderniseerd, er zit veel techniek in zonder die projecties en met die porjecters word het te zichtbaar vind ik ... het is ook minder origineel
|
|
|
Post by mistermagic on Jun 9, 2007 21:22:15 GMT 1
+ hoeveel te meer techniek en dergelijke , hoeveel te meer er kan fout lopen ...
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 10, 2007 12:21:02 GMT 1
dat is het nu juist ik zou niet graag in een voorstellng zitten wanneer bv de projectie van de waterval uitvalt ... dit zou zeker het nieuws halen ....
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 10, 2007 17:35:37 GMT 1
+ hoeveel te meer techniek en dergelijke , hoeveel te meer er kan fout lopen ... En er gaat, als ik de verslagjes van verschillende mensen lees, regelmatig iets fout bij Kuifje! Hoop dat ze technisch een beetje beter staan als ze in Oostende komen te staan, zodat er niet te veel showstops of fouten zijn.. Ik was ook erg teleurgesteld toen ik zag dat er niet alleen voor de waterval, maar ook voor andere stukjes gebruik wordt gemaakt van een diascherm.. Vond het vertonen van die filmpjes op de achtergrond eigenlijk redelijk storend, als ik het filmpje op de home hier bekeek..
|
|
|
Post by mistermagic on Jun 10, 2007 20:26:30 GMT 1
+ hoeveel te meer techniek en dergelijke , hoeveel te meer er kan fout lopen ... En er gaat, als ik de verslagjes van verschillende mensen lees, regelmatig iets fout bij Kuifje! Hoop dat ze technisch een beetje beter staan als ze in Oostende komen te staan, zodat er niet te veel showstops of fouten zijn.. Ik was ook erg teleurgesteld toen ik zag dat er niet alleen voor de waterval, maar ook voor andere stukjes gebruik wordt gemaakt van een diascherm.. Vond het vertonen van die filmpjes op de achtergrond eigenlijk redelijk storend, als ik het filmpje op de home hier bekeek.. idd , ik begin sterk te twijfelen of ik nog ga kijken ...
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Jun 10, 2007 22:38:50 GMT 1
Ik ga zeker kijken, wat die projecties en mankementjes betreft kan me eigenlijks niks schelen! Ik vind dat we het de topcast moeten gunnen! Over hen lees ik niks dan lovende commentaren en als ik de filmpjes bekijk dan staan ze er ook allemaal! Zowel fysiek als vocaal en vooral vocaal! Ik heb echt véél respect voor de hele cast die daar staat, spelen voor halfvolle zalen... Geef hen toch een kans! Door wat commentaar over het décor hoor je mij niet klagen hoor, wie maakt er musicals? Dingen of mensen?
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jun 11, 2007 10:10:04 GMT 1
vooral mensen, maar het kan wel hard beinvloed worden door dingen! --> je moet maar eens horen hoeveel er tijdens de pauzes over kledij en decor wordt gesproken!
En wat er ook kan gebeuren is dat het materiële soms een musical kan beinvloeden --> negatief en positief!
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jun 11, 2007 10:13:00 GMT 1
idd , ik begin sterk te twijfelen of ik nog ga kijken ... [/quote]
wij gaan ook niet naar deze versie kijken. Wij hebben indertijd kuifje verschillende keren gezien, waar we zeer goede herinneringen aan hebben. En niet alleen voor het materiële erin, maar ook omdat deze cast ons toch minder aanspreekt dan de vorige ga wij er niet naar kijken! En eigenlijk hebben we "schrik" dat onze "goede herinneringen" dan misschien zullen vervagen ...
|
|
polleke
Auditie kandidaat
|
Post by polleke on Jun 11, 2007 11:55:30 GMT 1
De projecties storen echt niet, en maken maar een heel beperkt deel uit van de show. Het is zelfs tof gedaan dat het de tekenfilmfiguren zijn. Echt. Wat de cast betreft; die doet niet onder voor de Antwerpse cast van 5/6 jaren geleden. Zeker niet. Mijn "goede herinneringen" zijn volledig terug opgefrist en ik heb een ganse avond zitten genieten. Ga kijken, mensen. De show verdient het en de mensen die de show maken ook. Het is en blijft een schitterende productie.
|
|
|
Post by theamushie on Jun 11, 2007 12:23:24 GMT 1
ieder zijn mening punt uit.
|
|
emmatje
Auditie kandidaat
|
Post by emmatje on Jun 11, 2007 22:46:27 GMT 1
over de waterval was toen na het einde van de eerste editie als iets gezegd geloof ik ... dat het teveel water kostte, ook al werd het hergebruikt (meen ik mij te herinneren) ...
weet niet of kga kijken,wil wel hoor,maar oostende spreek me minder aan, vind antwerpen een meer musicalgevoel hebben met de stadsschouwburg de zaal in oostende nog niet gezien
|
|