|
Post by michael on May 31, 2007 18:29:59 GMT 1
Ik ben ook benieuwd, heb orginele versie niet gezien. ben wel blij dat het in oostende is. Ik woon in oostende, en voor mij is het niet altijd gemakkelijk om in antwerpen te geraken.
|
|
|
Post by iemandbenik on May 31, 2007 20:08:18 GMT 1
wanneer speelt christophe als kuifje dan wil ik namenlijk gaan kijken spelen christophe en ann lauwereins en arel deruwe eens samen en spelen christophe en karel samen ( wrslk wel )
wie het weet tell
groetjes
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Jun 1, 2007 0:22:48 GMT 1
Als je ergens kunt vinden of Jelle een optreden (of iets anders) heeft op een avond dat hij Kuifje is, dan gaat Cristophe op. Ik weet niet in hoeverre Jelle nog verbonden is aan Spring momenteel... Voor Miranda kun je terecht op haar site: www.mirandavankralingen.nl , als zij een opera moet zingen op een avond dat ze Bianca moet spelen zal An Lauwereins dus opgaan als Bianca. Karel is er normaal vanaf 15 juli altijd want vanaf dan speelt hij Haddock, tenzij hij ook iets anders te doen heeft natuurlijk, dan gaat Richard Spijkers op.
|
|
polleke
Auditie kandidaat
|
Post by polleke on Jun 1, 2007 19:31:54 GMT 1
Had graag An Lauwereins gezien... Maar Miranda Van Kralingen doet het echt schitterend. Prachtige voortselling gezien, net als een vijftal jaren geleden. Het was het rit(je) Gent-Rotterdam helemaal waard. Ga kijken en geniet! Ik vraag me alleen af als het verschil tussen Henk poort en Karel deruwe niet te bruusk zou zijn, vandaar dat ik per sé in R'dam wilde gaan zien...
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 1, 2007 19:58:02 GMT 1
ja dat vraag ik me ook af, is dat waar dat er al voorstellingen zijn gecancelled in n'land , er wordt gezegd dat ze niet aanslaan
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 1, 2007 22:05:24 GMT 1
Ik heb ook al gehoord dat er voorstellingen (zeker 4) zouden afgelast zijn wegens een tegenslaande kaartenverkoop.. Vanaf de première zijn er wel al meer kaarten verkocht, vanaf maandag komen er commercials op de tv-zenders en er zijn meerdere acties "2 voor de prijs van 1", dus beterschap is in zicht (iets wat deze productie zeker verdient!)..
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Jun 3, 2007 21:36:26 GMT 1
De voorstellingen op de zondag avond, dinsdag en woensdag zijn inderdaad uit de verkoop gehaald. Helaas, want het is echt een supershow.
|
|
vicky
Auditie kandidaat
|
Post by vicky on Jun 4, 2007 10:33:27 GMT 1
Karel is er normaal vanaf 15 juli altijd want vanaf dan speelt hij Haddock, tenzij hij ook iets anders te doen heeft natuurlijk, dan gaat Richard Spijkers op. Als Richard opgaat als Haddock, weet je wie de us is van de Grote Inca dan?
|
|
|
Post by mistermagic on Jun 4, 2007 16:52:21 GMT 1
Ik heb ook al gehoord dat er voorstellingen (zeker 4) zouden afgelast zijn wegens een tegenslaande kaartenverkoop.. Vanaf de première zijn er wel al meer kaarten verkocht, vanaf maandag komen er commercials op de tv-zenders en er zijn meerdere acties "2 voor de prijs van 1", dus beterschap is in zicht (iets wat deze productie zeker verdient!).. Ik denk dat dit met 2 dingen heeft te maken , 1 dat het in Oostende doorgaat: Het is nu niet meteen bij de deur als je in A'pen , kempen limburg ... woont dus ik denk dat dit al heel hard afschriks. 2 Omdat hjij terug word opgenomen. Ik denk dat de musicakl té snel opnieuw word gespeeld. Vele mensen hebben hem al gezien en eigelijk is er nog geen nieuwe generatie die hem kan gaan zien dus... Ietsje te snel alsj het mij vraagt.
|
|
cptjack
Auditie kandidaat
|
Post by cptjack on Jun 4, 2007 20:01:25 GMT 1
Ik had deze musical nog niet gezien en ik ben eigenlijk niet zo'n fan van stripmusicals. Mààr de enthousiaste reacties hier op het forum en het optreden van Jelle tijdens de musical awards deden mij toch twijfelen...
Dus, afgelopen zaterdag "last minute" een ticket geboekt voor Rotterdam. Ik kom uit de Kempen dus Rotterdam of Oostende maakt niet zo'n groot verschil (amper 90 min. rijden). Maar in Nederland speelt Henk Poort in de vaste cast en zijn stem doet me nog altijd denken aan The Phantom ;D
De show was inderdaad spektakel van begin tot einde, zeer knap decor en mooie muziek! Het verhaal vond ik ietsje minder, maar zoals gezegd ben ik niet zo'n stripmusical-liefhebber. Dit werd trouwens meer dan goed gemaakt door de talrijke grappige momenten van o.a. Janssen & Jansen en Bianca Castafiore (een rol die Miranda van Kralingen op lijf geschreven staat). Amusement gegarandeerd!
Aan alle twijfelaars: gewoon gaan kijken. Het is de trip zeker waard. Het Nieuwe Luxortheater is trouwens en prachtige zaal. Alleen spijtig dat deze maar voor de helft was gevuld... Het publiek was trouwens heel enthousiast en de thuisblijvers hadden ongelijk want Jelle & co kregen na afloop een verdiende stande ovatie.
Kortom, ze zien mij zeker nog terug in Rotterdam want hun programma '07-'08 ziet er veelbelovend uit!
|
|
|
Post by theamushie on Jun 7, 2007 14:00:48 GMT 1
Ik ga hier eens dwarsligger spelen... ::)waarom moeten ze telkens "oude producties" opnieuw gaan spelen? Om het zogezegd nog spectaculairder en nog beter te doen ...ik zou zeggen laat de mensen die toen hun glorie rol mochten spelen, hun glorie hebben en verzin eens iets nieuws...! Het lijkt alsof men geen inspiratie heeft...ze zouden beter hun geld steken in een productie met nieuwe ideeën in plaats van zaken te herwerken of op een andere manier uit te voeren. Ik ben nog niet gaan kijken naar Kuifje en ik weet niet of ik het van plan ben, ik ben 6 jaar geleden geweest en ik heb een prachtige herinnering daaraan. Maar om nu te gaan kijken naar een herwerkte of andere versie die er toch op gelijkt...zal er ofwel heel veel overtuigingskracht nodig zijn of anders liever niet (ik weet dat ik hiermee veel mensen tegen de borst zal stoten, maar het kan me niet zo veel schelen, dit is een forum en we leven in een democratie: er is vrije meningsuiting) Aan allen die niet zijn geweest 6 jaar geleden: dit is geen oproep om niet te gaan kijken, ik wil alleen mijn betoog duidelijk maken!
|
|
|
Post by mistermagic on Jun 7, 2007 15:58:13 GMT 1
Ik ga hier eens dwarsligger spelen... ::)waarom moeten ze telkens "oude producties" opnieuw gaan spelen? Om het zogezegd nog spectaculairder en nog beter te doen ...ik zou zeggen laat de mensen die toen hun glorie rol mochten spelen, hun glorie hebben en verzin eens iets nieuws...! Het lijkt alsof men geen inspiratie heeft...ze zouden beter hun geld steken in een productie met nieuwe ideeën in plaats van zaken te herwerken of op een andere manier uit te voeren. Ik ben nog niet gaan kijken naar Kuifje en ik weet niet of ik het van plan ben, ik ben 6 jaar geleden geweest en ik heb een prachtige herinnering daaraan. Maar om nu te gaan kijken naar een herwerkte of andere versie die er toch op gelijkt...zal er ofwel heel veel overtuigingskracht nodig zijn of anders liever niet (ik weet dat ik hiermee veel mensen tegen de borst zal stoten, maar het kan me niet zo veel schelen, dit is een forum en we leven in een democratie: er is vrije meningsuiting) Aan allen die niet zijn geweest 6 jaar geleden: dit is geen oproep om niet te gaan kijken, ik wil alleen mijn betoog duidelijk maken! Ik vind dat je gelijk hebt waarom oude musicals terug spelen (en dan zeker hier in vlaanderen waar het al zo min gaat op musicalvlak) Beter zou zijn dat ze inderdaad investeren in een nieuwe productie. maarja ...
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 7, 2007 22:23:24 GMT 1
Ik denk dat dit met 2 dingen heeft te maken , 1 dat het in Oostende doorgaat: Het is nu niet meteen bij de deur als je in A'pen , kempen limburg ... woont dus ik denk dat dit al heel hard afschriks. 2 Omdat hjij terug word opgenomen. Ik denk dat de musicakl té snel opnieuw word gespeeld. Vele mensen hebben hem al gezien en eigelijk is er nog geen nieuwe generatie die hem kan gaan zien dus... Ietsje te snel alsj het mij vraagt. Ik had het over de voorstellingen in Nederland, en volgens mij heeft de mindere kaartenverkoop daar dus niets te maken met het feit dat de musical in Oostende speelt. Nederlanders gaan als ze de productie willen zien toch in hun eigen land kijken, en niet speciaal naar Oostende afreizen? Zeker niet als ze daarmee Henk Poort verliezen voor Karel Deruwe (valt het op dat ik pro Henk en contra Karel ben ?)! Wat jij dus zegt slaat op de Belgische musicalfans, en hoe de kaartenverkoop hier loopt, moeten we nog afwachten.. We hebben nog een tijdje! Dat deze herneming te snel volgt op de vorige en de kaarten daardoor minder verkopen? Denk ik (nog) niet.. De productie stond 6 jaar geleden in Antwerpen en Charleroi. Enorm veel Nederlanders zullen daar toch niet op afgekomen zijn.. Zij maken dus grotendeels voor het eerste kennis met de productie. Ik denk dan ook dat er gewoon een beetje een gebrek aan promotie/campagne was in het begin. Iedereen sprak in musicalland wel over de herneming, maar opeens was de première er al bijna en was die ook voorbij. En heel erg veel is daar nu ook niet over geschreven, toch? Ik beaam wel een beetje het standpunt van TheaMushie.. Hernemingen, hernemingen.. Het wordt een beetje te voorspelbaar! Nieuwe dingen zijn meer dan welkom! Maar over een jaartje komt dat wel weer in orde, zeker met "Daens, de musical".. Ik ga zelf twee keer kijken in Oostende.. De eerste keer in de periode waarin Henk nog speelt, omdat ik (zie hierboven) het absoluut niet heb voor Karel Deruwe! Ook ik zag de productie jaren geleden en heb er massa's mooie herinneringen aan.. Om daardoor zeker niet te erg teleurgesteld te worden had ik me voorgenomen om de productie gewoon 1 keer te bekijken, met Henk! Ondertussen is er wel al een tweede bijgekomen, maar verder laat ik het er bij.. Of er moeten gratis tickets uit de bus vallen of zo ..
|
|
Matthew
Auditie kandidaat
|
Post by Matthew on Jun 8, 2007 10:19:26 GMT 1
Ik ben Oostendenaar, maar ben al geweest naar de voorstelling in Rotterdam (zoals op eerdere pagina's kon zien). Ik ga op 17 juli nog eens naar de voorstelling in Oostende.
|
|
|
Post by mistermagic on Jun 8, 2007 14:00:07 GMT 1
hmm nu hebben ze de scène met de arend ook al weg gehaald of wat ? zie ik net in het filmpje , "'t leven is als een opera" allemaal vervangen door een , getekende , videoprojectie ...
|
|