LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Sept 4, 2007 20:47:11 GMT 1
Morgen is het eindelijk weer zover en worden de nominaties bekend gemaakt!
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Sept 5, 2007 11:58:15 GMT 1
GENOMINEERDEN VLAAMSE MUSICALPRIJZEN 2007
Beste Musical Honk (3 and a Crowd Entertainment) Kuifje De Zonnetempel (Musical Dreams) Sunjata (HETPALEIS)
Beste Regie Martin Michel (Grease) Paul Van Ewijk (Honk) Frank Van Laecke (Kuifje De Zonnetempel)
Beste Mannelijke Hoofdrol Jelle Cleymans (Kuifje in Kuifje De Zonnetempel) Dimitri Leue (Sunjata in Sunjata) Aron Wade (Peter in Peter Pan)
Beste Vrouwelijke Hoofdrol Leah Thys (Marlene Dietrich in Marlene) Ann Van den Broeck (Edith Piaf in Edith en Simone) Miranda Van Kralingen (Bianca Castafiore in Kuifje De Zonnetempel)
Beste Mannelijke Bijrol Steve De Schepper (Professor Zonnebloem in Kuifje De Zonnetempel) Peter Van de Velde (Lumière in Beauty and the Beast) René Van Kooten (Gaston in Beauty and the Beast)
Beste Vrouwelijke Bijrol Sabine Beens (Kuiken, Gracia, Stip, Hansje, Frogette in Honk) Cystine Carreon (Rizzo in Grease) Goele De Raedt (Babette in Beauty and the Beast)
Beste Aanstormend Talent Steve Beirnaert (Lefou in Beauty and the Beast) Tatyana Beloy (Kim in Jungleboek) Jelle Cleymans (Kuifje in Kuifje De Zonnetempel)
Beste Ensemble Beauty and the Beast Grease Kuifje
Beste Inhoudelijke Prestatie Allard Blom (vertaling en bewerking van Honk) Pieter Embrechts (tekst en muziek van Sunjata) Pieter van den Waterbeemd (script van Doe Maar)
Beste Creatieve Prestatie Paul Gallis (decor van Kuifje De Zonnetempel) Martin Michel (choreografie van Grease) Stef Stessel & Frank Hardy (decor & licht van Sunjata)
Radio 2 Publieksprijs Beauty and the Beast Chess De 3 Biggetjes De 3 Jeannen Doe Maar Edith & Simone Grease Honk I love you, you’re perfect now change Jungleboek (Mowgli en het Regenwoud) Kuifje De Zonnetempel Een Lied van Zand Marlene My Fair Lady Peter Pan Sunjata Suske en Wiske – De Schimmige Schurken
Prijs voor Bijzondere Verdienste ? ? ?
|
|
|
Post by Mariposa on Sept 5, 2007 12:32:58 GMT 1
Ben het er ni mee eens....
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Sept 5, 2007 14:35:47 GMT 1
Je bent absoluut NIET de enige !
|
|
|
Post by lien007 on Sept 5, 2007 16:33:32 GMT 1
Ik vind't ook niet alles...
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Sept 5, 2007 18:27:46 GMT 1
ben ook hard verschoten van deze nominaties en ook zeker niet mee eens! Aan de hand van wat 'berekenen' ze dit?? Ik denk dat ze toch eens ogen en oren hadden moeten kopen hoor!
|
|
|
Post by mistermagic on Sept 5, 2007 19:00:43 GMT 1
Mensen lief dit slaagt echt nergens op ! In categorie beste musical , geen BatB ? ... " " beste vrouwelijke hoofdrol ? Miranda Van Kralingen , was Bianca Castafiore dan een hoofdrol ? (niet dat ik ze geen nominatie gun maar ik denk dat deze beter thuis paste bij vrouwelijke bijrol) En zoveel Nederlandse producties , er zijn dit jaar hele mooie vlaamse producties geweest ... waarom in godsnaam het hele gebeuren "Vlaamse Musical Prijzen noemen" als er bijna geen vlaamse voorstellingen in zitten ? : Edith & Simone,Marlene,Peter Pan,De 3 Biggetjes De 3 Jeannen, ... enz ...
ik vidnd at deze musicals maar magere worden genomineerd ... Sorry maar ik ben het verre van eens met deze nominaties ...
maja dat is mijn gedacht ...
|
|
|
Post by Mariposa on Sept 5, 2007 19:05:09 GMT 1
Ik vind ook dat er veel te veel Nederlandse dinges inzitten. Vond Grease een leuke musical (met veel Nederlandse humor) maar ik vind da die niet hoeft genomineerd te worden voor een VLAAMSE musical award. Daar hebben we de NEDERLANDSE awards toch voor?
Ik ben zelf een Nederlandse, en heb niks tegen m'n 'eigen volk' maar vind ook dat ze niet thuishoren op een Vlaamse awarduitreiking !
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Sept 6, 2007 15:25:21 GMT 1
eerlijk gezegd vond ik diene grease wel goed, maar dat was het ook! Zeker bij de Vlamingen geen award waard, als ge met andere Vlaamse musicals vergelijkt die op bepaalde niveau's geen nominaties gekregen hebben!
|
|
polleke
Auditie kandidaat
|
Post by polleke on Sept 6, 2007 22:29:46 GMT 1
De nominaties zijn inderdaad op sommige gebieden wel vreemd (geen Ann voor BatB?, Henk als hoodrol in kuifje, ja toch?, enzomeer) , maar zijn er ook geen categoriën verdwenen bij verleden jaar? Zo dacht ik dat er ook "beste lied" zou zijn, maar dat blijkt dus niet het geval. Het wordt waarschijnlijk wel een mooie uitreiking, dus ideaal om na te genieten van het vorige seizoen en uit te kijken naar het volgende! Prijs voor bijzondere verdienste, enig idee, iemand?
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Sept 7, 2007 15:32:53 GMT 1
Ik ben het met de vele kritiek hierboven niet eens en sta heel erg achter deze prachtige nominatielijst. Ik mis geen namen (op misschien Ivo Chundro in Honk na) en zie maar 2 namen waarvan ik verschiet. Dat is een stuk minder dan in Nederland (waar die "verschiet"-namen zelfs winaars bleken te zijn. Gelukkig geen nominaties voor My Fair Lady hier. Ann was in BatB niet echt geweldig; in de productie waar ze wel voor is genomineerd schijnt ze het een stuk beter te hebben gedaan. Ik vind het prachtig dat een nauwelijks bekende productie als Sunjata veel nominaties krijgt, maar de meeste vlaamse producties die ik zag en nauwelijks of niet zijn genomineerd waren ook niet zo goed, of bevatten geen spelers die het extreem goed deden.
Natuurlijk is Bianca Castafiore een hoofdrol en geen bijrol en verdient Miranda van Kralingen de nominatie. Ze was de ster van de voorstelling. Henk Poort was zeker ook goed, maar speelde het grootste gedeelte van de tijd niet. Misschien heeft de jury hem gewoon niet gezien en het mag duidelijk zijn dat Karel Deruwe zowel in de rol van Haak als in de rol van Haddock geen awardwinnaar is.
Ik vind eigenlijk maar 2 nominaties onbegrijpelijk, beiden Beauty & the Beast, nl. die voor de Lumiere en Babette. Lumiere's optreden vond ik ergerlijk, Babette's gewoon niet zo opvallend. Van de Velde's Lumiere was inderdaad nogal Carlo Boszhard (de jury vond het in NL ook een nominatie waard, net zo onbegrijpelijk), maar nu we hem wekelijks kunnen zien op de Nederlandse televisie in de Evita-casting show heeft hij vooral zichzelf gespeeld.
Dat Nederlandse producties voor Nederlandse prijzen strijden en Vlaamse voor vlaamse is natuurlijk onzin. Het gaat om de shows die er te zien zijn geweest. Zo kon het Koninklijk Ballet van Vlaanderen in Nederland een aantal awards wegslepen, en hoop ik nu op een 3 and a crowd succesje in Vlaanderen.
Maar over het geheel genomen een zeer goede lijst; een mooie selectie uit de musicals die in Vlaanderen te zien zijn geweest. Nog veel wijsheid toegewenst bij het bepalen van de winnaars.
|
|
cptjack
Auditie kandidaat
|
Post by cptjack on Sept 18, 2007 19:41:13 GMT 1
Ik heb net mn ticket voor de show besteld, na een beetje getreuzel. Naast de onthulling van de winnaars, ben ik vooral benieuwd naar de voorsmaakjes van het nieuwe seizoen.
Aftellen maar ! ;D
|
|
|
Post by musicallover on Sept 19, 2007 13:54:30 GMT 1
Weet er iemand waar je nog tickets kan winnen? Of heeft er al iemand ergens gewonnen? Zou heel graag gaan maar mag niet gaan als ik geen tickets win
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Sept 19, 2007 14:04:33 GMT 1
Dan bestel je tickets en zeg je dat je die gewonnen hebt , wie kent dat truckje nu niet? ;D
|
|
|
Post by bondgirl2170 on Sept 19, 2007 14:46:40 GMT 1
Gaat Chris Van Tongelen daar iets doen of niet ? gewoonlijk was hij jaarlijks voice over, maar ik heb geen geld om te gaan ... anders had ik graag gekomen, ik wil véél zien maar door gebrek aan geld moet je keuzes maken! ...
|
|