Post by nelson on Sept 26, 2007 13:39:31 GMT 1
ale said:
Dit is meer musical dan Mamma Mia waar rond wat bekende hitjes een flutverhaal werd geschreven. Dat is jouw mening; ik mis bij de VMP een definitie van musical, zoals ook andere criteria in ieder geval niet op de site worden genoemd. Laatst werd me nog een musical "aanbevolen" waar 5 liedjes in zaten. Voor mij is dat in ieder geval dus geen musical.
ale said:
Iédereen maar dan ook iédereen vond Leah Thys uitstekend. Maar nee ze mag geen prijs krijgen want ze zat voordien zelf in de jury en dus is het vriendjespolitiek.Het gaat niet om uitstekend, het gaat om de beste. En inderdaad ben ik van mening dat ze er zelf beter aan had gedaan gewoon in de jury te blijven zitten en zo niet mee te dingen met deze prijs.
ale said:
Eerst kwaad want er zijn Hollandse nominaties en nu kwaad want er zijn geen Hollandse winnaars. Dit jaar kwam het tenminste allemaal uit iets waar we naar kunnen gaan kijken. Ze proberen iets nieuw en dan kunnen ze later echte musicals gaan maken zodat er weer meer Vlaamse musicals zijn maar dat mag ook al niet.
Er is geen sprake van niet mogen, maar ik vond vrijwel alle optredens van bijzonder magere kwaliteit. Ook degene waarvan je wat zou mogen verwachten, zoals the Last 5 Years met zulke sterren. Zo'n emotieloze vertolking van dit nummer is een zeldzaamheid.
Maar je denkt kennelijk dat kop in het zand steken de oplossing is, het gedrag dat een ware musicalliefhebben zou moeten vertonen. Alle lof voor experimenteren, maar een slecht experiment mag je ook zo beoordelen.
De logica dat ze als ze iets nieuw proberen later echte musicals kunnen gaan maken ontgaat me volledig.