|
Post by peterpan on Jun 8, 2007 16:23:16 GMT 1
Musical "Grease" komt terug met Vlaamse cast vr 08/06/07 - Na de succesvolle Nederlandse versie komt er een Vlaamse versie van de musical "Grease". Op 11 oktober gaat de voorstelling in première in de Stadsschouwburg van Antwerpen. De rock-'n-rollmusical "Grease" was afgelopen week te zien in Antwerpen. Meer dan 12.000 bezoekers trokken naar de Stadsschouwburg. (VRT) In Nederland lokte de musical in een regie van de Vlaming Martin Michel meer dan 200.000 toeschouwers.
Geïnspireerd door dat succes hebben Geert Allaert Theaterproducties en het Nederlandse V&V Entertainment beslist om een Vlaamse versie te maken.
"Grease" was oorspronkelijk een film met in de hoofdrollen John Travolta (Danny) en Olivia Newton-John (Sandy).
Wie de Vlaamse Danny en de Vlaamse Sandy zullen vertolken is nog niet bekend.
bron: vrtnieuws.net
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jun 8, 2007 17:25:18 GMT 1
grappig,
eigenlijk een toch een beetje "stom" om dan eerst de Nederlandse cast te laten spelen.
't Is ste hopen dat het dan een "super" cast gaat worden, want als het voor mij geen leuke cast is , denk ik ni da'k ga zien. Het was wel tof om dze musical eens te zien, maar ik vond het nu niet zo super goed om het nog eens te zien.
Eigenlijk hadden ze hier toch net iets vroeger aan moeten denken hé! niet ??
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 8, 2007 18:05:43 GMT 1
Ik ben in ieder geval zeer blij met het nieuws.. Mij gaan ze daar zeker zien!
Ik wou "Grease" zien, maar omdat het nu examens zijn, kon ik niet.. En eigenlijk ook omdat Jim Bakkum de rol van Danny speelt, ik hou niet zo van z'n stem.
Hoop wel dat ze hier niet de richting van "we nemen een Idool of BV om in de cast te stoppen" uitgaan en kiezen voor kwaliteit, niet voor bekende koppen!
|
|
|
Post by mistermagic on Jun 8, 2007 18:14:50 GMT 1
Ik vind het wel leuk ! nu ga ik zeker kijken Met de nederlandse cast wouw ik wel maar iets houde me tegen ... Nuja ik ben zeker blij met de vlaamse cast !
|
|
|
Post by peterpan on Jun 8, 2007 18:31:00 GMT 1
wie zien jullie als Danny & Sandy?
|
|
|
Post by Catherine on Jun 8, 2007 21:40:50 GMT 1
grappig, eigenlijk een toch een beetje "stom" om dan eerst de Nederlandse cast te laten spelen. 't Is ste hopen dat het dan een "super" cast gaat worden, want als het voor mij geen leuke cast is , denk ik ni da'k ga zien. Het was wel tof om dze musical eens te zien, maar ik vond het nu niet zo super goed om het nog eens te zien. Eigenlijk hadden ze hier toch net iets vroeger aan moeten denken hé! niet ?? Ja dat vind ik nu ook... ik begrijp echt niet goed waarom ze nu voor Grease kiezen... Ik weet ook niet goed of ik ga kijken, veel zal idd afhangen van de cast. Ik had toch liever een andere musical gehad... deze is nu net geweest.
|
|
pinker
Auditie kandidaat
|
Post by pinker on Jun 8, 2007 22:10:57 GMT 1
Chris van Tongelen en Sasha Rosen...
allé, da lijken mij wel geschikte kandidaten :-)
xxx
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Jun 9, 2007 12:43:14 GMT 1
Is Chris niet wat te oud (maar zie het hem wel doen) en is Sasha geen Nederlandse , ze heeft hier idd al gestaan, maar als ze over een Vlaamse cast spreken moeten ze ook de voorrang geven aan Vlaamse mensen! Ik had dan eerder gedacht aan Anneke van Hoof (Shirley uit Familie), deed al meermaals mee aan audities voor verschillende hoofdrollen maar haalde het tot nu toe (naar horen zeggen) net niet...
|
|
lind
Auditie kandidaat
|
Post by lind on Jun 9, 2007 13:45:13 GMT 1
Ik vind Ann van Hoof ook te oud...en niet echt een 'Sandy' type maar ja...maar Ann is 'hot' at the moment...
|
|
|
Post by iemandbenik on Jun 9, 2007 13:56:09 GMT 1
neen het mag niet allemaal ann zijn ook he , mijn mening is geef nieuwe talenten een kans, grease is nu net zo'n musical , wat ze zeker niet mogen doen is er zoals eerder gezegd bekende koppen insteken , de boodschap is dus afwachten
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jun 9, 2007 15:32:04 GMT 1
Ik heb er al over zitten nadenken, maar ik kan echt niet direct mensen in die rollen plaatsen..
Voor Danny: Chris Van Tongelen vind ik ook een beetje te oud.. En aub ook geen Davy Gilles!
Voor Sandy: Sasha Rosen zie ik wel zitten, maar okee, dan hebben we de discussie 'Vlaams of Hollands?' inderdaad.. Op Clubs werd Deborah De Ridder genoemd, en dat lijkt mij ook wel iets!
|
|
pinker
Auditie kandidaat
|
Post by pinker on Jun 9, 2007 16:18:34 GMT 1
oud of niet, ik vind chris de looks hebben om Danny te spelen. Maar idd, er studeert een lichting af dit jaar, misschien zit daar dan wel jong nieuw goed bloed tussen...
aan de ticketprijzen te zien gaat het geen belle-en-het-beest-topcast worden, of ben ik verkeerd als ik denk dat de ticketprijzen goedkoop zijn ? (kom natuurlijk terug van londen (les mis, bloodbrothers, fame) en utrecht (the wiz) en dan is een dikke 30 euro echt geen geld...
xxx
|
|
|
Post by theamushie on Jun 10, 2007 8:05:47 GMT 1
Zowel Chris, Sasha, Anneke zijn mss iets te oud, alouwel dat Sasha er jong uit ziet, maar ik hou niet zo van haar accent...
mss idd, nieuw vers bloed nodig, tzou wel eens mooi zijn, niet altijd gemakkelijk voor die jonge mensen natuurlijk...vele mensen vinden de "zogezegde anciens" super (ik inclusief) en dan is het moeilijk voor jongere mensen om ergens te geraken...
|
|
|
Post by treesje on Jun 10, 2007 11:19:43 GMT 1
oud of niet, ik vind chris de looks hebben om Danny te spelen. Maar idd, er studeert een lichting af dit jaar, misschien zit daar dan wel jong nieuw goed bloed tussen... aan de ticketprijzen te zien gaat het geen belle-en-het-beest-topcast worden, of ben ik verkeerd als ik denk dat de ticketprijzen goedkoop zijn ? (kom natuurlijk terug van londen (les mis, bloodbrothers, fame) en utrecht (the wiz) en dan is een dikke 30 euro echt geen geld... xxx Dit is van V&V entertainment, die zijn altijd goedkoper dan Stage. En dus ook totaal NIET te vergelijken. Dit is dan ook precies dezelfde versie als die net geweest is, maar omdat het zo goed liep willen ze dat succes gewoon herhalen maar dan met een vlaamse Sandy en Danny. Dus je moet dit nu ook weer niet als een "nieuwe" productie zien. En Chris??? Laat me niet lachen
|
|
|
Post by treesje on Jun 10, 2007 11:23:09 GMT 1
Ik vind Ann van Hoof ook te oud...en niet echt een 'Sandy' type maar ja...maar Ann is 'hot' at the moment... Hij heeft het over Anneke van Hooff(Shirley uit Familie) Niet Ann van den Broeck ;D
|
|