|
Post by liesbeth on Dec 8, 2006 22:27:48 GMT 1
hallo! als iemand suggesties heeft voor plaatsen in de stadsschouwburg bv ...
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Dec 9, 2006 12:13:33 GMT 1
als wij gaan, zit ik altijd het liefst binnen de eerste 15 rijen! Als je zo dicht zit, kan je ook beter (vind ik toch) hun mimiek zien.
|
|
|
Post by Catherine on Dec 9, 2006 12:36:18 GMT 1
Ja, ik zit ook het liefste ergens op de eerste 15 rijen. Ik geloof dat dat zowel Golden Seats zijn als Categorie 1. Ik denk dat de eerste 5 rijen nog onder categorie 1 vallen. Golden Seats zijn iets verder van het podium verwijderd, kwestie van een totaal beeld van het podium te hebben zonder je hoofd van likns naar rechts te moeten draaien. Ik heb trouwens gemerkt dat ze in Londen de voorste rijen van het balkon als 'Top Price' beschouwen omdat deze het totaal beeld geven. Geef mij toch maar een vijfde rij ofzo hoor. Ik zie ook graag wat meer detail in de mimiek. Ik ben ook klein van gestalte... als ik te ver naar achter zit heb ik vaak een stuk hoofd van iemand die voor mij zit in mijn gezichtsveld. Van voor heb ik dat minder voor omdat je dan echt een beetje naar boven moet kijken, ipv recht vooruit.
Dit doet mij aan iets denken : Ik weet niet of iemand dit al gemerkt heeft, maar ik heb al enkele keren een promotie van sherpa gebruikt om tickets te bestellen. Meer bepaald een soort van 'vroeg-boek' promotie. Op het ogenblik dat tickets in voorverkoop gaan, sturen ze een brief met reclame op waarin staat dat als je meteen bestelt je korting krijgt. Wel, ik heb gemerkt dat je dan steevast achteraan zit. Als je dan Golden Seats bestelt, zit je op de achterste rijen van die categoriën... nog iemand die dit al eens opgemerkt heeft?
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Dec 9, 2006 14:54:28 GMT 1
Ik zit ook het liefst zo dicht mogelijk vooraan. Daar kun je er pas echt van genieten, zie je de uitdrukkingen op de gezichten,.. Echt veel leuker dan ergens bovenaan op het balkon. De eerste rijen zijn idd categorie 1. De Golden Seats beginnen iets meer naar achter. Maar zijn natuurlijk hele goede plaatsen. Al ga ik toch bijna altijd voor Cat 1.
Die promotie bij Sherpa heb ik ook al een keer genomen. Bij Peter Pan is dan toen heel goed meegevallen. Ik heb toen ook vroeg geboekt om met m'n neefje te gaan en wij hadden toen zelfs 1ste rij. Nu bij B&TN heeft een vriendin van mij dat ook gedaan. En daar hebben we rij 23.. Niet zo goed dus. Maar ze zeiden dat de verkoop heel goed ging en dat ze geen beter plaatsen meer hadden. Echt problemen heb ik daar dus nog niet mee gehad.
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 10, 2006 16:02:06 GMT 1
ik zit liefst in het midden vooraan, kben ook heel klein, maar dat geeft niet, want in de stadschouwburg kan je een kussentje vragen om op te zitten. Meestal is dat natuurlijk wel voor de kleine kindjes, maar als ze er over hebben, mag je ook altijd eentje hebben, das wel leuk, heb je een veel beter zicht!
|
|
|
Post by liesbeth on Dec 10, 2006 17:34:58 GMT 1
denken jullie dat rij 16 nog goed is? is denk dat het wat ver is...
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 10, 2006 18:50:51 GMT 1
neeje, das goed denkek...
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Dec 10, 2006 19:51:00 GMT 1
Heb je kaarten voor rij 16?? Ligt er dan misschien ook een betje aan waar je zit.. Midden of zijkant. Als je daar midden hebt is het nog goed te doen hoor.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Dec 10, 2006 21:02:55 GMT 1
ja, want als je helemaal aan de zijkant zit, bestaat het dat je soms stukken die zich helemaal aan de zijkant afspelen (duren meestal maar enkele seconden hoor!) dat je die niet kan zien! Heb het is 1 keer meegemaakt!
|
|
|
Post by Catherine on Dec 11, 2006 19:09:36 GMT 1
ik zit liefst in het midden vooraan, kben ook heel klein, maar dat geeft niet, want in de stadschouwburg kan je een kussentje vragen om op te zitten. Meestal is dat natuurlijk wel voor de kleine kindjes, maar als ze er over hebben, mag je ook altijd eentje hebben, das wel leuk, heb je een veel beter zicht! Ik heb da ook al willen vragen maar ik durf dat nooit... Ik denk dat ik net ietsje te groot ben voor een kussen maar, ook net iets te klein...zo een tussencategorie. Ik heb vaak een stuk hoofd in mijn gezichtsveld, maar tegenwoordig neem ik gewoon mijn jas mee binnen en ga ik daarop zitten. De laatste keer, bij Amadeus, was dat wel niet voldoende (Ik ben 1m59, indien je je dat afvraagt) Misschien moet ik maar eens mijn eigen kussen beginnen meenemen... Gebruikt er iemand onder jullie soms een theater verrekijkertje? Ik heb het mijn altijd mee, maar heb het uitieindelijk nog niet echt nodig gehad?
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 11, 2006 19:17:23 GMT 1
jah, ik ben 1m46, dus bij mij zien ze dat meestal wel door de vingers...
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Dec 11, 2006 20:59:30 GMT 1
Ik ben dan even groot als jij, Catherine !! En da's idd soms heel vervelend. Ik neem ook altijd mijn jas mee naar binnen en ga daar dan ook opzitten. Verrekijkertje neem ik nooit mee... Heb dat dus nooit gebruikt
|
|
|
Post by liesbeth on Dec 11, 2006 21:03:51 GMT 1
heb ik gelukkig geen probleem mee, maar de mensen die achter me zitten hebben dan weer het probleem dat ik te groot ben... nee heb dat eigenlijk nog nooit gedaan, zo'n kijkertje
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 12, 2006 17:02:11 GMT 1
Zo'n kijkertje heb'k ook nog nooit gebruikt...
|
|
|
Post by Catherine on Dec 12, 2006 17:43:21 GMT 1
Ik heb nog iets toe te voegen : Ik ga over het algemeen liever naar de Stadschouwburg in Antwerpen dan naar het Capitool in Gent. Om één of andere reden heb ik altijd een beperkt zicht in Gent, ongeacht de prijs van mijn ticket. Ik heb de indruk dat die zaal een beetje te klein is voor sommige producties, als ze een geluidsinstallatie nodig hebben (boxen, edm) dan worden die op de zijkant van het podium gezet, en veel plaatsen hebben daar dan last van... althans, dat is mijn ervaring.
|
|