saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Jan 1, 2007 13:57:10 GMT 1
Maar da's toch al goed nieuws ! Al zou ik natuurlijk het liefst Connie in de rol van Maria zien.
|
|
|
Post by Catherine on Jan 3, 2007 14:54:08 GMT 1
Ik denk wel dat zij nog enkele maanden zal blijven hoor. Trouwens, ik denk dat het toch ook deels door connie en de TV show is dat de musical zo een succes is.
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Jan 3, 2007 20:58:44 GMT 1
Dat zou best wel eens kunnen ja. Heeft er iemand hier de show op BBC op Oudjaar gezien?? Daar kwam de cast ook zingen.
|
|
|
Post by Catherine on Jan 6, 2007 14:51:31 GMT 1
Op oudejaar heb ik die show niet gezien, maar enkele dagen daarvoor was er op BBC ook een show waarin ik ze toevallig gezien heb... Ik weet wel niet meer de naam van de show ... Ik vind ze echt wel goed... allemaal
|
|
|
Post by michael on Jan 20, 2007 13:42:02 GMT 1
Dit is misschien een domme vraag , maar ik zou graag eens naar Londen gaan, maar moet jij bij zo een voorstelling deftig, alee ja, sjic gekleed zijn, of zitten de mensen daar zoals bij ons. En hoe bestel je tickets.
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Jan 20, 2007 14:29:00 GMT 1
Moet je helemaal niet deftig gekleed zijn.. Mag je zeker ook in jeansbroek binnen hoor.
|
|
|
Post by Catherine on Jan 21, 2007 12:29:05 GMT 1
Dit is misschien een domme vraag , maar ik zou graag eens naar Londen gaan, maar moet jij bij zo een voorstelling deftig, alee ja, sjic gekleed zijn, of zitten de mensen daar zoals bij ons. En hoe bestel je tickets. Kleed je maar hoe je zelf wilt... Sommigen vinden het leuk om zich op te kleden, maar de meeste gaan in gewone kledij hoor. Er zijn enkele internetsites die tickets te koop aanbieden. Je leest best eerst even of ze je tickets wel naar het buitenland willen sturen (sommigen doen dit liever niet, en dan moet je je tickets in het theater oppikken). Ik heb mijn tickets bijna altijd bij deze site gekocht. Ik ben er heel tevreden over. Het is een heel gebruilsvriendelijk site: je kiest je musical, daar vind je meteen een formulier dat je kan invullen. Dan krijg je per mail een plaatsvoorstel. Als je niet tevreden bent kan je vragen om een andere plaats te krijgen. Echter, ik denk dat ze enkel zetels kunnen verkopen vanaf rij 7. Ik ben een vroegboeker en ik heb bij hen altijd dezelfde rij gehad... ik ben nooit dichter dan rij 7 kunnen gaan zitten. In die mail zit dan ook een link naar een beveiligde site waar je dan je plaatsen kan bevestigen. Minpuntje : ik denk dat hun prijzen iets duurder zijn dan andere sites. Ook kan je alleen in £ de prijzen zien. Ik heb één keer op een andere site besteld nl. deze. Deze is een vrij populaire site met leuke aanbiedingen zoals : Eten in restaurant & tickets voor een goede prijs; soms hebben ze zelfs een "'behind-the-scenes' tour + Musical ticket" pakket. Echter, ik heb minder goede ervaringen met deze site: Ze verzenden niet naar het buitenland. Je tickets moet je een uur voor de voorstelling gaan afhalen. In mijn geval waren die een uur voor de voorstelling nog niet geleverd ! De persoon aan de kassa zei wel dat dit vaak gebeurde. We zijn dan eerst in het restaurant gaan eten en na het eten waren de tickets er wel. Uiteraard betekent dit dat we ook geen voucher hadden om te gaan eten in dat restaurant, gelukkig had ik de bevestigings mail geprint en heb die zonder problemen kunnen gebruiken als bewijst van reservatie. Het restaurant aanvaardde de mail zonder probleem, dus zij wisten blijkbaar ook dat dit regelmatig gebeurde. 2. Ik had een pakket besteld: Eten + Behind the scenes tour + ticket. Mijn tour werd twee weken voor de voorstelling afgelast. Ik heb wel een deel van mijn geld terug gekregen, zonder problemen. Ik had de keuze : ofwel alles aflasten, ofwel enkel het ticket bewaren, ofwel eten en ticket behouden. Het is natuurlijk gewoon pech hebben dat de tour afgelast werd, maar ja... ik heb nu natuurlijk wel een slechte ervaring met hen. Het is hier een hele boterham geworden maar ik hoop dat dat je een beetje helpt. Je mag me altijd een berichtje sturen als je vragen hebt.
|
|
|
Post by zweefkippetje on Jan 21, 2007 15:08:34 GMT 1
Als je naar London gaat zou ik je aanraden om te gaan naar: Les Miserables (met Hans Peter Janssens ) Evita Wicked Spamalot
|
|
|
Post by michael on Jan 24, 2007 11:15:49 GMT 1
Ok, heel fel bedankt. Ik zou heel graag naar mamma mia gaan of wicked. heb mamma mia gezien in vorst nationaal, utrecht en 2 keer in antwerpen maar wil hem graag nog eens zien. heeft er iemand de engelse chicago gezien of mary poppins? groetjes
|
|
|
Post by webberfan on Jan 25, 2007 11:58:18 GMT 1
De West End versie van Chicago, is van een ongekend hoog niveau. NIet enkel de acteurs, maar ook het orkest speelt, omwille van de podiumopbouw, een dominante rol in deze versie. Aangezien ik zelf muzikant ben, vond ik het wel eens fijn dat het orkest niet weggedrumd zat in één of andere duistere orkestbak, maar mee in de spotlights stond in een origineel podiumconcept. Ik ben Chicago wel nog gaan bekijken toen het in het Adelphi Theatre speelde, ik weet niet of er aanpassingen zijn gebeurd bij hun transfer naar het Cambridge Theatre. In ieder geval vond ik deze versie van de musical veel indrukwekkender (muzikaal en artistiek) dan de filmversie die we er van gezien hebben.
Mary Poppins vond ik dan weer ontgoochelend. Ook hier is geopteerd om in grote mate af te wijken van de film, met wisselend succes. Hierdoor is immers veel van het oorspronkelijke verhaal verloren gegaan. De dualiteit van de bankiersfamilie, waarbij de man deel uitmaakt van het establishment en de wereld van het kapitaal en zijn vrouw als suffragette tegen deze wereld in opstand komt, is in de musicalversie volledig verdwenen. (een dubbele gelaagdheid die men bij wicked wel heeft weten te bewaren). Dat betekent dat ook bepaalde liedjes uit de film, de west end versie niet hebben gehaald. De songs die we er voor in de plaats krijgen zijn niet altijd van het niveau dat men van een Disney-productie zou mogen verwachten. Bepaalde scenes zijn er ook iets of wat bijgesleurd en hebben weinig te maken met het oorspronkelijke verhaal. Sommige van deze scenes werden in Amerika zo beangstigend gevonden dat de producenten een aantal aanpassingen hebben moeten doorvoeren. Wie echter gek is op spectaculaire decors, sterke high tech standjes en een goede verhaallijn niet absoluut noodzakelijk acht, zal deze versie best kunnen smaken. Van alle Disney-musicals die ik al heb gezien (Lion King, Beauty and the Beast, Aïda), is Mary Poppins ontegensprekelijk de zwakste.
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Jan 26, 2007 9:23:40 GMT 1
ik hoop dat ze cats nog eens spelen op de west end.
|
|
|
Post by Catherine on Jan 26, 2007 12:45:49 GMT 1
ik hoop dat ze cats nog eens spelen op de west end. In West End niet zo meteen, maar ik weet wel dat ze Cats zullen spelen in een theater ergens in een buitenwijk van londen. Van 1-19 mei 2007, in het theater "New Wimbledon"Het is niet in het centrum van london, maar het is wel te doen als je een week-endje naar Londen gaat.
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Jan 26, 2007 22:23:31 GMT 1
Voor mij is België al buitenland, dus ben ik gister nog in het buitenland geweest voor een musical. Moeten we voor dit topic even uitgaan van het groot nederlanstalig rijk dan ga ik nog steeds wel eens in het buitenland naar een musical. Laatste twee: le roi soleil in Parijs en 3 Musketiere in Stuttgart. En Londen kom ik bijvoorbeeld ook nog wel eens. Vorig jaar heb ik bijvoorbeeld nog genoten van Billy Elliott aldaar.
Ik vind het wel leuk om musicals in het buitenland te zien. Want ondanks dat we in Nederland en België prima producties maken lijkt het totaalbeeld in Engeland en Duitsland doorgaans toch nog meer af. Dit als generalisatie, uiteraard, want ook onze landen kennen zo nu en dan echte toppers.
|
|
|
Post by Catherine on Jan 28, 2007 23:09:08 GMT 1
Alles wat buiten je land is, is buiteland... maar vergeet niet om een bepaalde Nederlandse musical te bespreken ga je best naar het "Musicals in Nederland" forum. Wat vond je van Le Roi Soleil? Aangezien de musical in België uitverkocht is, heb ik de DVD maar gekocht Ik vond dat sommige karakters niet diep genoeg uitgewerkt waren... Ik was een beetje teleurgesteld in het verhaal, dat had volgens mij sterker gekunnen. Mijn indruk na de musical was dat Louis, niet meer of niet minder was dan een rokkenloper. :/ Terwijl hij in het begin met zijn eerste liefde zingt over 'ware liefde'. Ik vond wel dat er mooie muziek was, en de kostuums waren fantastisch ! Ik heb er wel van genoten, maar het verhaal stoort me een beetje.
|
|
|
Post by michael on Feb 3, 2007 23:48:37 GMT 1
Ik ga er 2 doen denk ik. Mamma Mia en Chicago. Ik heb ze alletwee al gezien, maar de tourversie van chicago heb ik al in antwerpen gezien, en vond het super. En als jij de engelse goed vind ga ik zeker kijken. Bedankt van de reviews webberfan
|
|