nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Feb 5, 2007 14:15:27 GMT 1
Le roi soleil viel me toch wel tegen. Ik beheers de franse taal niet zo goed, maar ondanks een voorbereiding op het verhaal was het niet erg goed te volgen. Zeker als regelmatig mensen met de rug naar de zaal zingen is het onmogelijk te bepalen wie er nu aan het zingen is. Ik vind de score van de musical prachtig, en op het podium gebeuren ook mooie dingen, maar het totaalbeeld was niet heel positief. Volledig verslag kun je overigens hier vinden: www.musicalworld.nl/artikel.more.php?id=1855_0_8_0_CIk lees hier ook enthousiasme over Chicago in Londen. Die viel mij juist enorm tegen in een week waarin ik ook prachtstukken heb gezien. Natuurlijk lag dat voor een deel aan een hele zwakke vertolking van Mamma Morton (het was een understudy), maar ik vond de rest van de speelsters ook niet echt heel sterk. Ook weer een stuk met heerlijke muziek, het concept is goed, maar waar het schortte voor een goede eindwaardering is op het podium zelf.
|
|
|
Post by webberfan on Feb 5, 2007 20:34:50 GMT 1
Wat je schrijft over Chicago kan best kloppen. Het is mij ook al opgevallen, dat langlopende musicals in Londen vaak teren op hun naam en niet altijd garant staan voor een prima cast. Vaak worden sterke castwissels afgewisseld met een iets minder kwaliteitsvolle cast. Daarom ga ik zo'n twee keer per jaar voor een drietal dagen naar Londen. Op die manier luk ik er in om bijna altijd de originele cast aan het werk te zien (zo ook bij Chicago). Zo vond ik Idina Menzel in Wicked van een ongekend niveau. De rol was precies voor haar geschreven. Ik kan me voorstellen dat het, indien wicked meerdere jaren zou lopen, niet steeds eenvoudig zal zijn om een even kwaliteitsvolle Elphaba te casten.
Billy Elliot heb ik ondertussen drie maal bezocht en het valt me op dat de "billy's" steeds van een zeer hoog niveau zijn. De speciale musicalschool die voor dit doel is opgericht zal daar wellicht voor veel tussen zitten.
|
|
|
Post by theaterfreak on Feb 5, 2007 21:34:39 GMT 1
Inderdaad: ik vond Les Misérables in Antwerpen(29 keren gezien..) véééél beter dan in Londen. Ook al zong Hans Peter J. de rol van Valjean en stond Bjorn Dobbelaere in Londen ook voor het orkest. We zaten heel goed op de eerste rij. Maar het enthousiasme en d kwaliteit van onze Vlaamse cast vond ik die dag in Londen toch niet terug.
|
|
|
Post by Catherine on Feb 5, 2007 22:35:04 GMT 1
Inderdaad: ik vond Les Misérables in Antwerpen(29 keren gezien..) véééél beter dan in Londen. Ook al zong Hans Peter J. de rol van Valjean en stond Bjorn Dobbelaere in Londen ook voor het orkest. We zaten heel goed op de eerste rij. Maar het enthousiasme en d kwaliteit van onze Vlaamse cast vond ik die dag in Londen toch niet terug. Awel, maar dat gevoel heb ik wel vaker in London... Ik heb Phantom of the Opera meerdere malen in Antwerpen en in Londen gezien en ik had net hetzelfde gevoel. Het lijkt alsof het in Londen een beetje sleur is geworden. Je ziet precies dat het daar routine is. Het leek mij allemaal veel meer kwaliteitsvol in Antwerpen dan in Londen. Ik had trouwens ook dat routine gevoel in New York.
|
|
|
Post by michael on Feb 9, 2007 23:05:49 GMT 1
Oh cool, ben je al in new york gaan kijken? Hoe is de sfeer daar, en welke musical ben je gaan zien?
|
|
|
Post by Catherine on Feb 12, 2007 17:51:22 GMT 1
Ik ben in oktober naar Phantom of the Opera gaan zien op Broadway. Het was heel goed, maar het leek ook een beetje routine zoals in Londen. Het enige wat mij nu écht stoorde was het lawaai van de straat. Als het even stil was op het podium (meestal tijdens emotionele momenten) hoorde je in de verte een auto toeteren ! Dat heb je nu toch niet in Europa. Wat héél leuk was dat de theaters op Broadway geld aan het inzamelen waren voor een goed doel (tegen AIDS). Ten voordele van "Broadway Cares" werden kon je gesigneerde posters kopen. Tevens kon je je programmaboekje laten tekenen door één van de acteurs. Toen ik er was tekende de acteur die Raoul speelde alle spullen, toevallig was ook hij Raoul in 1999 in België (Michael Lewis) ! Ik heb hem aangesproken en sprak in het Vlaams terug...
|
|
|
Post by wowposter on Nov 7, 2008 12:00:42 GMT 1
|
|