|
Post by Catherine on Nov 21, 2006 11:55:47 GMT 1
Aangezien sommige discussies al neigen naar een grote discussie omtrent 'in het buitenland gaan kijken' open ik hier een nieuw onderwerp.
Dus, wie is er al eens in het buitenland gaan kijken naar een musical? Vertel de welke, en of het meeviel. Wanneer de acteurs in een andere taal zongen, kon je de acteurs goed begrijpen? Hebben jullie tips voor mensen die in het buitenland willen gaan zien.
Ik ben zelf al enkele keren in Londen gaan zien, en ben enkele maanden voor de eerste keer in New York geweest. New York was echt een droom die uitkwam voor mij, ik wou zo graag eens broadway zien en er een musical meepikken. New York heeft een heel goed systeem voor tickets ter plaatse te kopen. Er is maar één enkele ticketstand ('TCKS' heet hij) die tickets verkoopt aan halve prijs voor de voorstellingen op de dag zelf. Dat heb ik toen voor de eerste keer gedaan, en dat viel goed mee.
Voor Londen bestel ik liever mijn tickets op voorhand, meestal wil ik daar ook een nieuwere productie zien... op voorhand kopen is dan ook wel aangewezen natuurlijk. Ik heb een heel goeie website gevonden daarvoor... je vult een formulier in op hun webiste, je krijgt een mail terug waar een voorstel in staat voor zitplaatsen, daarop kan je dan reageren met akkoord of niet akkoord, en betaal je met credit kaart... ik heb mijn tickets altijd binnen de 8 dagen thuis ontvangen.
De taal is bij mij altijd goed meegevallen, maar het was ook altijd in het engels. Ik zou graag ook eens in duitsland willen gaan zien, dat zou wel eens wat moeilijker verstaanbaar kunnen zijn voor mij.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Nov 21, 2006 14:37:04 GMT 1
Dankje voor al deze nuttige info. Kan je die website voor Londen eens doorgeven? Alvast bedankt!
|
|
|
Post by Catherine on Nov 21, 2006 15:57:11 GMT 1
www.albemarle-london.com/Ik weet wel niet zeker of zij zich aan de standaard prijzen voor tickets houden. Misschien zijn enkele euro's duurder, dat weet ik niet zeker... maar ze zijn in alle geval heel betrouwbaar. Ik heb éénmaal tickets besteld op een andere site en heb daar wat last mee gehad. Die tickets werden nooit naar buitenland verzonden, dus moest ik deze gaan afhalen in het theater een uur op voorhand. Toen ik daar aankwam, bleken ze er nog niet te zijn. De persoon aan het loket zei wel dat die leverancier altijd laat was... maar ja, toch maak je je dan makkelijk druk natuurlijk. Uiteindelijk is alles wel in order gekomen, maar ik ben toch liever gerust.
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Nov 21, 2006 21:23:51 GMT 1
Ik ben in London ook Joseph And The Amazing Technicolour Dreamcoat gaan zien. Was ook echt schitterend om te zien. Ben gaan kijken toen Ian Watkins (H van Steps) de rol speelde van Joseph. Kaarten werden voor ons geregeld dus dat was natuurlijk wel heel makkelijk. Toen die periode ook naar Grease gaan kijken. Ook een hele leuke musical !
|
|
|
Post by Catherine on Nov 25, 2006 10:50:40 GMT 1
Grease is super als musical, ik heb daar echt van genoten !! Ben je toen in naar de European Tour in België gaan zien of was het ook in London?
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Nov 25, 2006 21:38:27 GMT 1
Naar Grease ben ik ook in London gaan zien. En idd heel leuk om naar te kijken !! Ik hoop nu eens naar The Sound Of Music te kunnen gaan. Al commentaar over gehoord?
|
|
|
Post by Catherine on Nov 26, 2006 23:14:18 GMT 1
Nee, nog niets van gehoord eigelijk ! Ik heb alleen onlangs gelezen dat SoM verlengd is geweest met 6 maanden (tot oktober 2007 dus) hetgeen dus wel positief is. Ik heb die musical in het Vlaams gezien, en die was echt leuk... maar ik ben vooral benieuwd naar Connie Fisher. Ik heb op BBC 'how do you solve a problem like Maria' gevolgd en zou Connie wel echt eens aan het werk willen zien. Ze was mijn favoriete kandidate in het programma, ik denk echt dat zij dat goed doet ! Ze heeft trouwens iets weg van Julie Andrews vind ik... Goh, er zijn eigelijk nog zoooo veel musicals die ik graag zou zien ...
|
|
nancy
Auditie kandidaat
|
Post by nancy on Nov 27, 2006 15:26:12 GMT 1
Ik ben Elisabeth in Stuttgart gaan kijken en ik vond het niet zo erg moeilijk om het Duits te verstaan. Het kan er ook wel mee te maken hebben dan Maike de hoofdrol speelde en dan heb je toch nog een beetje een Vlaams/Nederlands accent.
|
|
|
Post by Catherine on Nov 27, 2006 18:06:16 GMT 1
Over het algemeen verschiet ik er altijd van dat ik zo veel van duitse musicals begrijp... nu ja, ik heb wel 4 jaar duits gehad op middelbare school, maar toch... het valt eigelijk altijd beter mee dan verwacht. En trouwens, je kan ook altijd snel het verhaal op internet opzoeken als je naar een anderstalige musical gaat. Op zich heb ik zelden een probleem met anderstalige musicals, ik vind soms zelfs dat musicals in een andere taal een bepaald charme kunnen hebben.
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Nov 27, 2006 21:02:20 GMT 1
Heb The Sound Of Music met Maike hier in Antwerpen ook een aantal keren gezien. Vond die schitterend !! Mogen ze van mij zeker nog eens opnieuw spelen.
Feit dat SOM in London al verlengd is wel idd toch wel zeggen dat het wel goed moet zijn. Heb niet naar dat programma gekeken. Maar heb al van meer gehoord dat zij er wel kop e nek boven uit stak. Ze heeft het dan zeker ook wel verdiend om die wedstrijd te winnen.
|
|
|
Post by Catherine on Dec 2, 2006 13:03:16 GMT 1
OP de officiële website van Really Useful theatre company kan je Connie horen zingen. Hier dus.
|
|
|
Post by Catherine on Dec 2, 2006 13:05:32 GMT 1
Oh bij nader inzien op de website, er zijn zelfs enkele video'tjes : hier te vinden
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 2, 2006 13:24:04 GMT 1
Ik kan ze niet bekijken;..heb geen Quick Time...jammer
|
|
|
Post by anoniempje on Dec 2, 2006 13:28:25 GMT 1
Kben al de liedjes aant beluisteren op die site, van alle musicals;..leuk om eens te horen...kzal hier lang zoet mee zijn
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Dec 2, 2006 13:31:24 GMT 1
De filmpjes kan ik ook niet bekijken... Heb wel klank maar geen beeld. Maar klinkt echt wel heel mooi ! Ook de kindjes lijken wel heel goed te zij. Nu krijg ik nog meer zin om te gaan kijken Bedankt voor de link, Catherine.
|
|