LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jul 16, 2007 14:19:53 GMT 1
zaten bij jullie de zaal vol? Zaterdagmiddag was de zaal niet volledig gevuld en dan nog eens met een saai publiek .. Ik hoop ook dat we met onze fanmeeting zondag wat meer leven in de Kuifje-brouwerij gaan brengen! Aan allen die er buiten de fanmeeting ook zondag zijn, doe met ons mee, doe met ons meeeee!
|
|
matte
Auditie kandidaat
|
Post by matte on Jul 16, 2007 15:05:34 GMT 1
Ik heb zonet een mail terug gehad en ze zeggen dat er voorlopig geen dvd gepland is. Misschien als er veel vraag naar is en veel mensen ook een mail sturen dan maken ze er misschien toch één. Laat ons hopen!!
|
|
|
Post by mistermagic on Jul 16, 2007 15:53:10 GMT 1
én een cd is die er ?
|
|
|
Post by iemandbenik on Jul 16, 2007 16:07:57 GMT 1
ja met henk poort maar ik wil een hebben met karel deruwe ( klinkt raar, ik ben idd tegen hem maar ik zou hem graag willen horen, ofwel ga ik nog eens ) groetjes
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jul 16, 2007 17:32:23 GMT 1
zaten bij jullie de zaal vol? Zaterdagmiddag was de zaal niet volledig gevuld en dan nog eens met een saai publiek .. Ik hoop ook dat we met onze fanmeeting zondag wat meer leven in de Kuifje-brouwerij gaan brengen! Aan allen die er buiten de fanmeeting ook zondag zijn, doe met ons mee, doe met ons meeeee! begrijp dat ook niet goed waarom mensen niet spontaan direct beginnen de applaudiseren. Alleen al voor de cast! Zou zeggen al wie zondag gaat: geeft er een lap op (laat es zien hoe men echt een warm applaus geeft) en ik zou zeggen : amuseer jullie maar!
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Jul 17, 2007 10:23:59 GMT 1
Zou zeggen al wie zondag gaat: geeft er een lap op (laat es zien hoe men echt een warm applaus geeft) en ik zou zeggen : amuseer jullie maar! Komt voor mekaar!
|
|
|
Post by mistermagic on Jul 17, 2007 13:54:35 GMT 1
hèhè ik ga 28 juli ik hoop dat er dan wat meer volk is want ik haat niet gevulde zalen ... en dan zeker saai publiek nu ik heb kaarten voor rij 11 stoel 18 & 20. dus das niet zo slecht denk ik .... ik ben nog nooit in het Kursaal geweest dus kan er niet echt een beeld op plakken .
|
|
wout
Auditie kandidaat
|
Post by wout on Jul 17, 2007 14:12:30 GMT 1
hèhè ik ga 28 juli ik hoop dat er dan wat meer volk is want ik haat niet gevulde zalen ... en dan zeker saai publiek nu ik heb kaarten voor rij 11 stoel 18 & 20. dus das niet zo slecht denk ik .... ik ben nog nooit in het Kursaal geweest dus kan er niet echt een beeld op plakken . ik ga ook de 28ste, ik zal zeker al klappen dan zijn we al met 2 ! De 14 e zat ik op rij 7 en dat was me iets te dicht, rij 11 is net perfect. Je zit tegelijk heel dicht ( de laatste rij van het 1ste blok voor het podium) maar anderzijds zit je ook net vergenoeg weg om niet in de coulissen heel de tijd te kijken of onder de diafragma's heen.
|
|
|
Post by mistermagic on Jul 17, 2007 20:27:08 GMT 1
hèhè ik ga 28 juli ik hoop dat er dan wat meer volk is want ik haat niet gevulde zalen ... en dan zeker saai publiek nu ik heb kaarten voor rij 11 stoel 18 & 20. dus das niet zo slecht denk ik .... ik ben nog nooit in het Kursaal geweest dus kan er niet echt een beeld op plakken . ik ga ook de 28ste, ik zal zeker al klappen dan zijn we al met 2 ! De 14 e zat ik op rij 7 en dat was me iets te dicht, rij 11 is net perfect. Je zit tegelijk heel dicht ( de laatste rij van het 1ste blok voor het podium) maar anderzijds zit je ook net vergenoeg weg om niet in de coulissen heel de tijd te kijken of onder de diafragma's heen. Top Plaatsjes dus
|
|
nelson
Auditie kandidaat
|
Post by nelson on Jul 19, 2007 13:38:55 GMT 1
Gisteren in Oostende wederom een keer Kuifje gezien, na meerdere malen in Rotterdam te gaan kijken. Het werd de minste ervaring tot nog toe, al waren er zeker nog postieve punten.
Een groep kleine franse kinderen voor ons die noch stil konden zitten, noch stil konden zijn. Een showstop op het moment dat het ziekenhuis zou moeten dalen (Besmet), wat wel als voordeel had dat we toen konden verzitten naar betere plaatsen. De pauzefinale werd bij nacht gespeeld; de zon en het vliegtuig waren niet te zien door een dicht zwart doek achter de kade. Karel Deruwe ging met zijn teksten meermaals de mist in. Versprekingen als Kuifje bij m langskomt op molensloot. De nieuwschierigheid of hij het fout-nederlandse"Menig beproevingen" of "Vele beproevingen" werd niet bevredigd. De hele zin was hij kwijt. Voor mijn gevoel probeert hij iets te veel leuk te zijn (er komen te veel grappen niet aan). Ik was wel heel erg onder de indruk (op de vergeten zin na) van zijn spel in de dodencel. Heeeeel sterk. Over de Jansens kan ik kort zijn. Waar Baele de zwakke schakel was, en iets is verbeterd, is nu Lavrysen echt dramatisch slecht. Een bejaarde Jansen, die in niets de avonturiersgeest van de Jansens weet te verbeelden. Verder snap ik niet dat de agent stuurt flirtende agent met vrouwtje weg om zelf met andere agent te fliriten op dezelfde plek is veranderd naar een man-vrouw scene. Juist die ongewone, ondeugende dingen op de achtergrond maken Kuifje het meermaals bezoeken waard.
Kuifje blijft een fantastische voorstelling, maar kan wel een stuk beter dan ik gisteren zag.
|
|
|
Post by iemandbenik on Jul 19, 2007 21:33:24 GMT 1
ik ga niet akkoord met wat je zegt over dirk lavrysen, ik vond hem zeer goed, veel beter of thingy cohen zeker in zang , dat ander kan ik niet beoordelen
|
|
yukitje
Auditie kandidaat
|
Post by yukitje on Aug 7, 2007 10:41:28 GMT 1
als ik ging was karel wel zeer goed en hij deed wel geregeld aan inprovisatie maar dat was juist leuk en het was op het juiste moment! zijn grappen kwamen wel aan en ik heb mij goed geamuseert!!!
|
|
yukitje
Auditie kandidaat
|
Post by yukitje on Aug 7, 2007 10:48:10 GMT 1
Ik heb zonet een mail terug gehad en ze zeggen dat er voorlopig geen dvd gepland is. Misschien als er veel vraag naar is en veel mensen ook een mail sturen dan maken ze er misschien toch één. Laat ons hopen!! nr waar moet je een mailtje sturen om het te vragen? anders zou ik ook eentje sturen want ik wil ook wel graag een dvd ervan!!! ;D
|
|
|
Post by mistermagic on Aug 7, 2007 18:16:21 GMT 1
Ik heb kuifje gezien op 28 juli om 15.00u Dus ja ik had Christof als Kuifje maar, Ik vond hem goed zeer goed Ik vind het alleen zeer ondankbaar van de productie dat ze voor de voorstelling de halve cast afroepen, als het publiek hoorde dat Jelle er niet was ging er een zere ontmoedigende "oooh" door de zaal .... niet echt bemoedegend voor Christof vind ik dan ... nu Miranda van Kralingen is volgens mij wel de best gecaste persoon. Hoe zij heel het publiek aan haar lippen krijgt ! Geweldig gewoon! Ook Steve De Schepper is een geweldige Zonnebloem. Karel de Ruwe , ... nu ik vond hem wel goed geen commentaar. Hij brengt echt wel een grappige noot in de musical. De meest ondakbare rollen zijn volgens mij weg gelegd voor de Jansens ... Dirk en Walter doen het goed maar hunb rollen zijn zoals ik zij gewoon ontdankbaar ...
De decors zijn gewoon prachtig ! en ze komen zo uit het niets gewoon. alleen de grote panelen , (Zonnetempel en Haddocks huis, zowel de hal als de gang) staan wel scheef (ze staan niet helemaal tegen elkaar en zo kijk je er dus gewoon tussen door ...) en het ziekenhuis vind ik er percies een beetje versleten uitzien ... minpuntjes. ik vind dat het voor de pauze een beetje ... snel gaat. alles moet uitgelegd worden en alles moet er inzitten ... bv. de scène in de bib. van prof. bergamot gaat ontzettent snel vanaf de jansens weg zijn , de mumie , de bliksem, ... zeer onduidelijk vind ik ... En op het einde duurt het weer wat lang , de brandstapel scène duurt echt wel lang ... vooral heel die dans in het begin voor het zwarte doek ... jéétje ... goed dat het daarna meteen gedaan is.
dus ik vind kuifje zeker geslaagd ... het is soms alleen wat te veel of net dat ietsje te weinig ... ik ga nog een keertje terug zaterdag 11 aug. (omdat ik Jelle een keer als kuifje zien en om Miranda nog een keer te zien ! ) En , ik blijf erbij dat het Cursaal niet echt de geschikte musicalzaal is ... Het podium is klein en Oostende is zo ver af van "het centrum" van België ... Nu als ik de 11de terug ben geweest post ik weer een verslag.
Lode
|
|
yukitje
Auditie kandidaat
|
Post by yukitje on Aug 9, 2007 12:26:21 GMT 1
weet er nu iemand dat mail adres???
|
|