pinker
Auditie kandidaat
|
Post by pinker on Feb 2, 2007 18:30:32 GMT 1
inderdaad, ik treed u hierin bij Catherine... Gaston was "het meest storend", hoewel dat minimaal was (zegt dus veel over de prestaties van de anderen). Ik vond echter hem of zijn personage niet irriterend, wel het nederlandse taaltje... Akkoord, een musicalster in zo'n vorm... ze zijn eerder schaars, maar waarom ze zijn nederlands willen verdoezelen met vlaamse uitdrukkingen, ... vind ik nogal belachelijk. Je hoort toch van mijlenver dat hij Nederlander is, wel laat gaston in deze voorstelling ook uit Nederland komen hé. Dan kan je zijn karakter ook veel makkelijker plaatsen ( grapje hé nederlanders) Nu was't een beetje "noch mossel noch vis". Maar zoals ik al zei, deze pietepeuterige opmerking was het meest storend. Verwaarloosbaar in feite! Op naar de verlengingen!
|
|
|
Post by peterpan on Feb 3, 2007 11:35:12 GMT 1
Ik denk dat de rol van Gaston verkeerd is overgekomen bij jullie.
Gaston moet helemaal niet overkomen als een vlaamse Gaston, er is in de regie juist voor gekozen om het een hollander te houden. Waarom dan die vlaamse woordjes ertussen? Gewoon als spelletje, Gaston lacht er mee en probeert grappig te zijn en indruk te maken door wat vlaamse woordjes ertussen. Je moet het zien vanuit het personage van Gaston zelf 'de luidruchtige hollander' zoals René het zelf benoemt.
|
|
|
Post by Catherine on Feb 3, 2007 12:09:57 GMT 1
bij mij ligt het niet echt aan de nationaliteit hoor... ik vond gewoon dat er te veel over-acting was op het vlak van macho en het 'niet al te snugger' zijn. Die aspecten werden TE hard benadrukt waardoor hij gewoon vervelend overkwam. Op het moment dat hij zich dan ontpopt tot slechterik kregen we precies een totaal nieuw karakter te zien. Een karakter dat helemaal niet aansluit bij wat we aanvankelijk zagen. Ik begrijp wel dat je als toeschouwer misschien verrast moet zijn met verandering van Gastons personage, maar dan moet je wel het gevoel hebben van : "Oh nee, dat had ik niet zien aankomen maar nu ik weet besef ik wel dat er al dergelijke trektjes aanwezig waren in het begin." En dat gevoel had ik totaal niet en dat komt volgens mij door die overacting die net iets TE was.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Feb 3, 2007 13:48:55 GMT 1
moet Catherine hier ook gelijk mee geven! Ik vond het verschrikkelijk hoe hij daar acteerde ( vooral eerste deel) tweede deel was al beter, maar ja dan zit je nog met het beeld van.... Integendeel mijn man en enkele collega's vonden hem dan weer één van de beteren! ik denk dat we gewoon kunnen stellen dat smaken verschillen hé!
|
|
|
Post by Catherine on Feb 3, 2007 16:07:28 GMT 1
Ja, dat is duidelijk. Hoe een acteur presteert blijft natuurlijk enorm subjectief.
|
|
antje
Auditie kandidaat
|
Post by antje on Feb 3, 2007 18:18:07 GMT 1
Ja, da's inderdaad subjectief. Ik vond persoonlijk dat René van Kooten het fantastisch deed als Gaston.
|
|
|
Post by michael on Feb 3, 2007 23:36:03 GMT 1
Ik ben vandaag geweest 3-02-2006, ik vond het in 1 woord geweldig. Het was subliem. Voor mij was er 1 minpuntje, en dat was Ann, maar dat is gewoon omdat ik een enorme Sacha Rosen fan ben. Ik was te gefixeerd om haar te zien als Belle. Verder heb ik enorm genoten en ga zeker nog eens een 2e keer kijken.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Feb 4, 2007 11:15:08 GMT 1
dan zal je zeker gaan als Sasha komt hé! 't Is te hopen dat ze dan vaste data gaan geven wanneer zij zou spelen, anders bestaat natuurlijk de kans dat je Ann terug hebt!
|
|
|
Post by michael on Feb 4, 2007 16:37:29 GMT 1
Ja, ik wil de juiste datum. Nuja, ik vond musical super, das het zou geen ramp zijn, maja, liever Sacha
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Feb 4, 2007 16:43:28 GMT 1
wel ik heb schrik dat Sasha (voor mij dan) in deze musical zou tegenslagen!
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Feb 4, 2007 16:46:01 GMT 1
trouwens, wat vond je partner er nu van? Was het geslaagd of niet?
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Feb 5, 2007 1:53:08 GMT 1
Sasha als Belle, ik weet het echt niet... Toen ik een scènefoto van haar zag in het programmaboek moest ik ineens denken aan Sneeuwwitje... Daar had ze wel het snoetje voor, ook Sofie in MM! lag haar heel goed. Maar als Belle, ik denk niet dat ze de nodige uitstraling ervoor heeft... Nu ik hoop maar één ding als ik haar ooit ga zien en dat is dat haar Vlaams héél wat bijgeschaafd is. Ze kan een goed voorbeeld nemen aan Marc-Peter van der Maas (D'Oncre in BatB) hij spreekt met een uitstekend Vlaams accent, chapeau! Gisterenavond (4 feb) was het mijn 3de BatB, het was weerom fantastisch! We hadden ook een us ! Linda Hibma trad op als Mv. Pot en wow, ze deed het schitterend! Ze zong zó mooi Meisje en het Beest, betoverend mooi zelfs! Van mijn part mag ze nog meer de thee uitschenken! Bij René had ik vandaag iets van 'ik speel deze rol al langer dan vandaag' alsof hij het te veel uit gewoonte deed maar verder zong hij weer als een klok ! Peter was weer super, z'n nieuwe song (remember last one: sur le pont d'avignon) was het ook weer lachen geblazen maar die ga ik hier niet verklappen !!! Wie ik nu vooral gevolgd heb was Kirsten (Michelle La Commodia), man wat is die super om eens in het oog te houden, echt zalig! Die gelaatsuitdrukkingen en trekjes, echt grappig! (Wat we nu ook ontdekt hebben, eerder vermoeden is dat zij de stem van Jakopje inzingt op het Vlaamse album, ergens grappig en ergens jammer dat ze hiervoor geen kind genomen hebben want het valt eigenlijk wel op dat het door een vrouw is ingezongen maar over 'ons' album kun je wel een heel boek schrijven...)
|
|
|
Post by michael on Feb 6, 2007 10:58:10 GMT 1
Hij vond de musical heel leuk annemie. Ik stond paf toen hij zij dat hij onder de indruk was. mja sacha heeft voor en tegenstanders he. IK tel af naar de data.
|
|
|
Post by djoeneuh on Feb 18, 2007 12:37:13 GMT 1
Gisteren ( 17 februari - 15u ) gaan kijken naar Beauty and the Beast... Richard Spijkers als het Beest was subliem ! Zo'n vaste, zware, duidelijk stem.. Ik denk dat hij beter de rol speelt dan Jan Schepens, maar dit kan en mag ik eigenlijk nie zeggen aangezien ik Jan Schepens nog niet zien spelen heb als het Beest ! Jah, Belle was één en al mooi, lief, super goed, enormé stem gewoonweg TOP
De alternate voor Lumiére was ook geslaagd vond ik ! Maar één iets die me wat onduidelijk is... Op het einde verandert het Beest dus in een " gewone normale mens/prins" , hij valt en we zien veel rook.. Maar is dat Richard Spijkers die zijn "beest masker" dan vlug heeft afgetrokken... of was dat een andere acteur ? Ik veronderstel dat het iemand anders was, aangeizn die make-up alé en die muil niet zomaar kunt afdoen.... Maar dit is dan tegenstrijdig met de gedachte dat die acteur ( die zogezegd prins is) alst laatste komt buigen op het podium, en dat je dan Richard Spijkers als het Beest niet meer zou te zien krijgen... Dat snap ik niet goed, mocht iemand me hierbij kunne meer uitleggen geven ?
Greetz en prettige zondag
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Feb 18, 2007 12:43:19 GMT 1
ik denk dat in die laatste scene iemand anders het beest speelde.en dat het echte beest (schepens)snel zijn make up laat af doen.ik weet het niet.maar ik dank dat het zo gaat.
|
|