|
Post by sylverke on Feb 18, 2007 18:22:35 GMT 1
Opgepast : mechanisme achter verandering van het Beest verklapt, niet verderlezen indien je dit niet wenst te weten Het beest op laatste in kasteel wordt gespeeld door iemand van ensemble (gevecht met Gaston). Maar de stem blijft wel van diegene die het beest echt speelt. Op moment dat beest "sterft" en er rook komt verdwijnt die in het decor naar beneden en komt Jan via trap naar boven als prins (dat zie je niet he, alleen diegene die zijkant zitten zien het wel dus). Ben gisteren en vandaag gaan kijken voor Dieter Verhaegen als Lumiere te zien. Gisteren vond ik dat Dieter zich te veel inhield maar vandaag wat een prestatie zette hij neer! Knap! Hij moet nog groeien in de rol maar dat komt zeker goed. Hij zet een echte eigen Lumiere neer geen kopie van de Nederlandse versie (Carlo of Derek). Had dus ook gisteren en vandaag Dimitri als Tickens. Wat een enorm leuke klok! Nu ik Dieter en Dimi als Tickens heb gezien snap ik totaal niet waarom Marc eerste cast is geworden. Ik persoonlijk vind Dieter en Dimitri veeeeeel beter! Mijn favoriet blijft Dieter erin omdat hij echt een bekakte en zure tickens neerzet maar Dimitri is op zijn manier ook bijzonder goed. Voortaan wil ik één van beide als Tickens . Gisteren had ik ook Richard als beest. Wat was hij een groot beest. Hij zet een goed en geloofwaardig beest neer maar qua stem vind ik het niet zo passen maar hij zingt wel goed. En wil toch ook vermelden dat het ensemble en swings het goed doen want er zijn ook onder het sensemble zieken en ze vangen het goed op . Zo krijg je ineens een vrouwelijk peper/zoutvatje. EDIT : Aangepast door Catherine.
|
|
|
Post by Catherine on Feb 18, 2007 18:29:26 GMT 1
Het beest op laatste in kasteel wordt gespeeld door iemand van ensemble (gevecht met Gaston). Maar de stem blijft wel van diegene die het beest echt speelt. Op moment dat beest "sterft" en er rook komt verdwijnt die in het decor naar beneden en komt Jan via trap naar boven als prins (dat zie je niet he, alleen diegene die zijkant zitten zien het wel dus). Aaaaah !! Bedankt om dat op te klaren want heb lang zitten denk en hoe dit mogelijk was.
|
|
lise
Auditie kandidaat
|
Post by lise on Feb 18, 2007 19:29:11 GMT 1
Ik ben er ondertussen achtergekomen dat Sasha ondertussen maar vanaf maart zal spelen. Zie dus niet michael dat je vroeger dan maart nog eens gaat he!
|
|
lise
Auditie kandidaat
|
Post by lise on Feb 18, 2007 19:49:21 GMT 1
Ik ben vadaag geweest 'k vond het in 1 woord: waaaaaauuuw!!!!! de liedjes zijn gewoonweg prachtig!! 't was zo fantastisch het decor was heel mooi vooral die champagneflessen de kledij (lepels,messen,vorken,borden,peper,zout,kurkentrekker,....) was ook zo leuk! de cast: Ann Van den Broeck(Belle): ze is super! Ze kan mega goed zingen en speelt geweldig. Spijtig van Sasha (kben ook een hele grote fan van Sasha) want zij kan ook zo goed zingen en acteren maar ik was eigenlijk blij da'k Ann had en niet haar, want sasha zie ik eigenlijk echt niet als Belle! Jan schepens(beest): hehe grappig als ik er terug aan denk. Hoe kan een man als hij voor beest spelen, hij is helemaal niet zo stout en arrogant. Maar allee ja voor de rest was hij heel goed hoor! Goele De Raedt(babette): wow zo goed dat ze speelt ze is echt grappig als babette, 'k vond haar echt heel goed! Kirsten Cools(la Commodia): al even goed als Goele René van Kooten(Gaston): werkte op mijn zenuwen vanwege zijn karakter maar dat moest hij natuurlijk spelen. Daarom deed hij dat goed dus ja Steve Beirnaert (Lefou): super!!! ho wat was hij grappig. Die vond ik echt mega goed! Hilde Norga(mevrouw Pot): ze deed dat goed en kan mooi zingen vind ik. Af en toe wel een valse noot Koen Crucke(Maurice): tja wat kan je daar van zeggen. Goe zeker en ensemble ook heel goed natuurlijk! minpuntje: Peter Van de Velde en Marc Lauwrys waren er niet ze werden vervangt door (dat denk ik toch) Dieter Verhaegen(P.V.d.V.) en Dimitri Verhoeven(Tickens) ze waren natuurlijk ook goed maar ik had Peter en Marc al op tv zien repeteren en de stemmen zagen er zo leuk uit maarja... toch was de musical supermegavetcool!!!!!!
|
|
|
Post by moreels on Feb 18, 2007 20:20:29 GMT 1
Hallo,
ik zag de musical vorige week en moet toegeven dat ik er echt van genoten. Ik vond het jammer dat het niet met Hilde Norga was. Haar understundy kon mij niet echt overtuigen. Ann als Belle is prachtig. Jan als het Beest is soms wat zwak, maar vind ik juist menselijk. Ik lees hier dat in de laatste scene iemand het Beest speelt, klopt dit of wordt het Beest gewoon zo snel onschminkt (terwijl hij met rug naar volk ligt). Zou dit wel eens willen weten.
|
|
|
Post by sylverke on Feb 18, 2007 21:02:57 GMT 1
ALs je vanvoor in zaal zou zitten en opzij dat zal je het wel zien.. wat ik zeg klopt. Ik ben nl in Nederland 10x geweest en tot nu toe hier 5x en ik ga hier niet liegen hoor. Zo snel ontsminken kan niet als je logisch nadenkt. En Lise je mag blij zijn dat je niet Marc als Tickens had Dimi en Dieter als Tickens zijn echt veel beter maar natuurlijk ieder zijn eigen mening. Graag zou ik op dit forum ook zeggen zoals ik al op ander forums heb gezegd! Of Sasha nu goed of slecht is laat dat nog in het midden, we hebben haar nog niet gezien als Belle dus kunnen we er ook niet over oordelen. Geef haar tenminste een kans! En Sasha ga momenteel nog niet op wegens nog niet genoeg doorlopen heeft gekregen en Belle is wel een grote rol dus moet ze de kans krijgen om de rol "machtig" te worden.
|
|
javert
Volwaardig Acteur
|
Post by javert on Feb 19, 2007 11:41:17 GMT 1
Het beest op laatste in kasteel wordt gespeeld door iemand van ensemble (gevecht met Gaston).
dat is dus wat ik dacht.
ik ga op 3 maart naar dez voorstelling.maar hoeveel kost een programmaboekje.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Feb 19, 2007 13:23:53 GMT 1
eigenlijk jammer dat we dat weten! Vind dan dat de magie een beetje weg gaat!
Ik had ook wel zoiets kunnen vermoeden hoor, maar als je dat niet voor 100 % weet dan is er toch nog altijd zoiets van neenee dat zal toch niet zo zijn! Maar langs de andere kant is het toch onmogelijk om in zo'n korte tijd zo'n verandering te hebben hé
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Feb 19, 2007 14:04:46 GMT 1
maar hoeveel kost een programmaboekje. €10 [Edit: Veel geld, maar tegenwoordig de normale prijs.. En voor dit boekje krijg je echt wel waar voor je geld, 't is echt een mooi boekje, het moet gewoon in de verzameling !]
|
|
|
Post by Fun!!! on Feb 19, 2007 14:33:58 GMT 1
Vind het ook jammer dat de truc is verklapt, als je dat weet moet je dat voor je eigen houden. Laat de andere mensen maar gissen naar de truc...
|
|
LiseloT
Volwaardig Acteur
|
Post by LiseloT on Feb 19, 2007 15:04:38 GMT 1
Vind het ook jammer dat de truc is verklapt, als je dat weet moet je dat voor je eigen houden. Laat de andere mensen maar gissen naar de truc... Er werd wel degelijk naar gevraagd, het is niet zomaar verklapt.. Als je alles chronologisch leest, kan je je verwachten aan de ontknoping. 't Is namelijk ook niet zo moeilijk om het zelf te ontcijferen als je vooraan in de zaal zit. In dit topic is het dan gewoon zelf beslissen of je 't leest of niet omdat je 't geheim wil houden. Misschien moeten we nu gewoon aan de topictitel de boodschap "Opgelet! Spoilers!" toevoegen ..
|
|
|
Post by Fun!!! on Feb 19, 2007 19:12:29 GMT 1
als het niet moeilijk is om zelf te ontcijferen dan moet je er ook niet naar vragen hé. T'is niet omdat er naar gevraagd wordt dat je er dan ook antwoord moet op geven
|
|
lise
Auditie kandidaat
|
Post by lise on Feb 19, 2007 19:46:28 GMT 1
ALs je vanvoor in zaal zou zitten en opzij dat zal je het wel zien.. wat ik zeg klopt. Ik ben nl in Nederland 10x geweest en tot nu toe hier 5x en ik ga hier niet liegen hoor. Zo snel ontsminken kan niet als je logisch nadenkt. En Lise je mag blij zijn dat je niet Marc als Tickens had Dimi en Dieter als Tickens zijn echt veel beter maar natuurlijk ieder zijn eigen mening. Graag zou ik op dit forum ook zeggen zoals ik al op ander forums heb gezegd! Of Sasha nu goed of slecht is laat dat nog in het midden, we hebben haar nog niet gezien als Belle dus kunnen we er ook niet over oordelen. Geef haar tenminste een kans! En Sasha ga momenteel nog niet op wegens nog niet genoeg doorlopen heeft gekregen en Belle is wel een grote rol dus moet ze de kans krijgen om de rol "machtig" te worden. Ja ik was ook blij dat ik dimitri had ik vond hem heel goed! Is waar wat je zegt over Sasha. Ik zeg ook niet dat ik haar geen kans geef he, tuurlijk niet want ik ben een hele grote fan maar ik zeg het zomaar. Sasha zou dat ook goed doen, die liedjes hoor ik haar echt zingen. Maar het is gewoon dat ze er niet echt zoals Belle uitziet maar dat maakt eigelijk helemaal niets uit! Ze kan goed zingen enzo, en dat is wat vooral telt.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Feb 19, 2007 19:56:49 GMT 1
als het niet moeilijk is om zelf te ontcijferen dan moet je er ook niet naar vragen hé. T'is niet omdat er naar gevraagd wordt dat je er dan ook antwoord moet op geven vind dat ook! Ik denk dat er nu (ook voor mensen die er niet bij stil stonden) er nu toch iets verdwijnt! ik weet dat er toch mensen waren (oa mijn moeder) die vond het superknap dat het beest zo snel terug gewoon mens werd! Alleen al om dat in dat tempo te kunnen gaf er meerwaarde aan voor haar!--> ze was er toch nog lang over bezig! En ook naar de spelers toe is het spijtig dat dit openlijk gezegd is! dat is juist hetzelfde om een goede goocheltruk te verklappen aan het publiek!
|
|
|
Post by michael on Feb 19, 2007 20:05:04 GMT 1
Merci lise, neen ik boek geen 2e keer voor ik de juiste datums van sacha weet
|
|