|
Post by Catherine on Jan 18, 2007 20:56:17 GMT 1
Zaterdag beginnen de voorstellingen van BatB... vandaar dit onderwerp:
Dit onderwerp is enkel voor besprekingen en discussies van opvoeringen van BatB die jullie gezien hebben.
OPGEPAST : Indien je BatB nog niet gezien hebt en je wenst verrast te worden tijdens de opvoering lees dit onderwerp dan niet, want alles mag hier aanbod komen !
Willen jullie dan ook aub de discussie in het onderwerp "Beauty & the Beast : Vlaamse Cast" proberen te beperken tot zaken die niets weggeven over de opvoeringen.
Onderwerp gaat pas open op 20/1
|
|
|
Post by liesbeth on Jan 21, 2007 19:42:19 GMT 1
heb hem ondertussen de 19e en de 20e gezien en WAUUUUWww!!!!! magnifiek!! ben natuurlijk bevooroordeeld doordat m'n broertje meespeelt, maar het mag echt gezegd worden, het loopt fantastisch!!! Peter van de Velde en Goele de Raedt zijn OOOO, ZOOOO GOED!!!!!!! en wenen hoort dus ook bij de voorstellingen dat kleintje zien oplopen op het einde en daar zijn de tranen dan ... dit mag je echt niet missen!!!
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Jan 21, 2007 20:10:44 GMT 1
Ik ben zaterdag gaan kijken en vond het schitterend !! Was echt ongelooflijk goed. En wat een cast !!!!! Ze doen het 1 voor 1 prachtig. Duo's als Lumiere en Thickens, Gasten en Lefou.. Echt ongelooflijk goed gespeeld en gezongen. En Jan, wow !!!!! Wel een lelijk beest Maar toch ook zo ne lieve. En dan natuurlijk nog Ann is de rol van Belle.. Is echt op haar lijf geschreven. En wat ziet ze er knap uit in die baljurken. Echt chapeau voor de hele cast. Ook de liedjes zijn echt leuk. In het eerste deel spring Kom Erin er zeker uit. Zo'n leuk nummer !! Iedereen begon spontaan mee te klappen. Op het einde kregen ze een verdiende staande ovatie. Publiek was in ieder geval dolenthousiast!
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jan 21, 2007 20:31:32 GMT 1
zijn de cd's daar al te verkrijgen of moet je ze eerst nog bestellen en worden ze dan opgestuurd?
|
|
0rowan0
Volwaardig Acteur
[R]owan
|
Post by 0rowan0 on Jan 22, 2007 0:34:20 GMT 1
Try out 20 januari 2007:
Man, man! Sorry voor het volgend woordgebruik maar het moet van me af: "Dat is wat men noemt een spontaan orgasme krijgen!" Werkelijk een sublieme show en die wordt wederom gestolen (zoals ik veelal las op de fora van de Nederlandse voorstelling) door het personage dat Lumière mag vertolken! Peter is een fantastische kandelaar en wauw wat een accent, een heerlijk duo met Goele, de stoute plumeau! Nu, hij was uiteraard niet de enige wie in de spotlight stond: aan Ann heel veel lof! Echt waar, zij was de ster van de avond! Ze zingt werkelijk prachtig en schittert in al haar sprookjesachtige kostuums, ongelooflijk veel respect voor haar! Waar ik ook naar opkeek was het kunnen van (mss wel een beetje een nieuwkomer op groot vlak) Steve! Een heel dynamische Lefou die spreekt met het (overbekende) Anwerpse dialect maar ik vermoed dat hij zich nog een beetje inhield, wij willen meer van dat! Hilde Norga verraste me ook en dat is positief! Deze rol lijkt haar meer geschreven dan de 'schreeuw' in Dracula, 'Meisje en het Beest' was mooi gezongen! Marc en 'Jakopje' waren schattig en dat kwam door hun lengte! Rene was ook heel sterk, als enige Nederlander in de hoofdcast wist hij zich goed te integreren tussen de Vlamingen! Wie mij vanavond echter een beetje heeft ontgoocheld was Jan... Mja, ik had echt véél meer van hem verwacht, hij speelde het Beest vrij houterig. Ook 'Van haar te houden' vond ik niet zo krachtig gezongen maar ik vond hem al stukken beter in het tweede deel, waar we kennis maakten met een zachter beestje... Van Koen had ik ook iets anders verwacht, het leek nog een beetje gemaakt en te opera-achtig gezongen voor een zachte vaderfiguur maar zeker niet slecht!
Over de liedjes ben ik het unaniem eens: fantastisch! Met als hoogtepunt 'Kom er in', echt hét shownummer uit Beauty and the Beast en met Peter was dit een feest in het kwadraat!
De Vlaamse Beauty and the Beast is kort en bondig: een wervelend spektakel met een schitterende topcast! Een mening die heel de zaal deelde! Nog voor de eindnoot was het handgeklap al te horen en wanneer de spot weer aanging gaf het publiek de verdiende ovatie! Dank U Joop voor deze prachtige musical te brengen naar Vlaanderen!
Nu op naar de première dankzij Musicalsite.be !!! Bedankt !!!
|
|
|
Post by webberfan on Jan 22, 2007 9:55:34 GMT 1
Toen ik vorig jaar via de pers vernam dat Jan Schepens de rol van het Beest ging vertolken, fronste ik even de wenkbrouwen. Ik vind Jan een zeer goed musicalacteur, maar ik vreesde dat je hem geen plezier deed met hem in deze rol te casten. Een rol in Mama Mia, Bloedbroeders zelfs een SOndheim productie, daar verdient hij volgens mij een staande ovatie voor, maar om de rol van het Beest overtuigend te spelen, heb je toch meer kwaliteiten nodig. In de zaterdagkrant van Het Nieuwsblad, gaf hij zelf al aan dat hij nooit het niveau van een Hans-Peter Janssens zou kunnen halen en dat Londen iets te hoog voor hem gegrepen is. Dit laatste kwam zaterdagavond pijnlijk aan de oppervlakte. Ik zal een opvoering van Beauty and the Beast altijd blijven vergelijken met de productie in het Londense Dominion Theatre en dan schoot deze Antwerpse versie gewoon te kort. Was de repetitie periode te beperkt om je echt ten volle te kunnen inleven in de rollen? Misschien wel. We kunnen alleen maar hopen dat de acteurs hierin nog groeien en dat ze tegen de première de rol echt onder de knie hebben. Ik ben zeker dat Jan Schepens het Beest echt tot leven kan brengen, maar zaterdag was dat gewoon niet het geval.
|
|
saskia
Volwaardig Acteur
|
Post by saskia on Jan 22, 2007 20:33:14 GMT 1
Cd was idd nog niet te koop. Maar je kon hem al wel bestellen.
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jan 22, 2007 21:24:59 GMT 1
mercikes
|
|
annemie
Volwaardig Acteur
|
Post by annemie on Jan 27, 2007 9:06:40 GMT 1
ben gisteren naar bab geweest, en inderdaad: het was weer een topper! de cast was supergoed! Het was de eerste keerdat ik Ann bezig zag in een musical, wel deze heeft me aangenaam verrast! Ik begrijp de vorige min-puntjes op Jan niet zo goed! Hij heeft dat gisteren ook super gedaan! Het beest kwam zeer goed over! Het is inderdaad een musical waar je toch weer een paar keer naar toe kunt gaan! Hetgeen ik wel jammer vond ( wat helemaal niets met de musical te maken heeft) is dat de cd er nog niet was ( naar het schijnt al uitverkocht?!)en dat we'm hebben moeten bestellen! Zal er nog een 2-tal weken op moeten wachten! Dat hadden ze vanuit de organisatie toch beter moeten kunnen inschatten!
|
|
|
Post by milkyway on Jan 27, 2007 12:00:56 GMT 1
Toen ik vorige zondag ging, waren er nog geen cd's te koop maar ze vertelden me dat die er tegen de premiere zou zijn. Je kon hem wel al bestellen (wat ik dan ook gedaan heb). En geen extra verzendkosten! Ik was er dankzij musicalsite er donderdag ook bij en toen heb ik ook geen cd's zien liggen. Ik wacht nu vol spanning op de postbode
|
|
pinker
Auditie kandidaat
|
Post by pinker on Jan 27, 2007 15:18:59 GMT 1
Ahoi :-) (of moet op een forum geen aanspreking gebruikt worden?)
goed, terzake, wat vond ik van Beauty And The Beast? chronologisch overlopen kan ik niet, want ik wil beginnen met het einde. We reageerden bij de laatste scène als volgt: "oooooooooooou, zooooo schoon!" en eigenlijk omarmt dat gevoel de hele musical. Typische musicalsongs (sommigen deden me denken aan liedjes uit dracula en peter pan), prachtige decors en sublieme acteurs. De crème de la crème stond op de planken... hoewel ik het niet zo begrepen heb op Jan Schepens... Gelukkig moet je hem maar 15minuten aanschouwen zonder zijn vermomming als beest ;-) maar laat dat de vertoning niet overschaduwen! geniet van begin tot einde!
xxx
|
|
|
Post by babette on Jan 28, 2007 16:49:37 GMT 1
zo schattig jakopje die terug jongen is
|
|
timon
Auditie kandidaat
|
Post by timon on Jan 29, 2007 17:42:21 GMT 1
haallooo!!!
ik kom met mijn zus nu ook soms een kijkje nemen, ik ben het jakopje vanop de premiere en vindt het erg leuk dat jullie over iedereen leuke dingen schrijven!!!! ze zijn allemaal erg lief!!
|
|
|
Post by milkyway on Jan 29, 2007 19:48:28 GMT 1
haallooo!!! ik kom met mijn zus nu ook soms een kijkje nemen, ik ben het jakopje vanop de premiere en vindt het erg leuk dat jullie over iedereen leuke dingen schrijven!!!! ze zijn allemaal erg lief!! Wel een dikke proficiat! Ik was er bij op de première en je was fantastisch! Heb je ook tijdens de try-outs gespeeld?
|
|
timon
Auditie kandidaat
|
Post by timon on Jan 29, 2007 21:09:10 GMT 1
ik heb ook de avant-premiere gespeeld dus de 20e januari
dankje wel!!!!!! het publiek is altijd erg lief voor me en allemaal dankje wel daarvoor
|
|